Beantwoord

aantal digitenne zenders verdwenen

  • 10 March 2019
  • 6 reacties
  • 143 keer bekeken

sinds 2 dagen heb ik ineens een hoop zenders niet meer op digitenne.
voorheen alles ok. niets veranderd aan de opstelling, antenne richting etc..
ik kreeg wel een melding van de ontvanger dat er een software update nodig was. dat is gebeurd. sindsdien zijn een hoop zenders niet meer te zien of te vinden.
bijv. RTL4, RTL5, SBS6
de ontvanger is een ZTE box. van KPN.

ik heb alle mogelijke elders aangegeven oplossingen al geprobeerd.
  • herscan. regionaal, volledig, handmatic
  • reset ontvanger
  • antenne locatie/positie
  • andere antenne geprobeerd
  • hele installatie naar een bovenverdieping getransporteerd, zelfde probleem
De zenders die nog wel te ontvangen zijn (19 stuks) zijn allemaal prima en met een goede signaalsterkte te zien.
ik heb boven nog een andere tv, zonder kpn box, maar met DVBT ingang. daar kan ik enkel de publieke zenders zien, maar bij een zenderscan vind die wel alle zenders. ik heb de KPN box op de antenne van die andere TV aangsloten en daar een zenderscan gedaan. Zelfde resultaat, i.e. een hoop zenders zijn gewoon niet te vinden.

wat voor ander probleem kan er nog zijn? kan de ontvanger zomaar ineens kapot gaan? of die software update is een probleem?


Heeft iemand enig idee?
Dank,
Ernest
icon

Beste antwoord door Ernest_6h23 12 March 2019, 20:25

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Heb je vóór de herscan eerst een reset gedaan?
Reputatie 7
Badge +30
Welkom op het forum, Ernest! Het lijkt erop dat je een specifieke transportstream (bouquet) kwijt bent. Heb je, zoals Peter al aangeeft, de ontvanger een reset gegeven voor je herscande? Zo niet, wil je dat alsnog doen, en dan opnieuw zenders zoeken?
Ja, reset en dan herscan
ook herscan voor reset trouwens.
Reputatie 7
Badge +30
Hmm. Wil je jouw gegevens invullen op je profiel, en hier laten weten als je dit gedaan hebt. En kun je me ook vertellen welke types antenne je gebruikt? Dan gaan we daar eens naar kijken.
Hoi,

vandaag deed alles het ineens weer!
alles was zwart, waarna de box automatisch opnieuw ging zoeken. en voila, alles was weer te zien..

vreemd, maar ik ben happy :)

dank allen voor het meedenken.
Reputatie 7
Badge +30
Super, goed om dit te horen, Ernest!