Beantwoord

Aanvraag Digitenne

  • 1 February 2019
  • 20 reacties
  • 310 keer bekeken

Hallo,
ik wil Digitenne gaan gebruiken tijdens de vakanties op de camping, ik wil digitenne toevoegen aan mijn alles-in-1 bundel.
ik heb begrepen dat dit eenvoudig kan door Digitenne aan te zetten in mijn producten in "mijn KPN".
wordt de Digitenne antenne/ontvanger automatisch naar mij opgestuurd?
groeten, Peter
icon

Beste antwoord door Marina_ 2 February 2019, 13:15

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Peter,

Dat zou je toch mogen aannemen. Want tegenwoordig kan je alleen nog maar Digitenne kijken met de door KPN toegestuurde apparatuur.

Maar als je een bevestiging wilt hebben van een moderator?:

Vul dan verder jouw Forum profiel aan met naam, postcode + huisnummer en klantnummer. Dan helpt een moderator jou zo snel mogelijk verder. Geef hier even seintje als je kaar bent met het invullen van je gegevens.

Want zij kunnen zien of een Digitenne-set onderweg is naar jouw huisadres.
Ingevuld!
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Peter_51, Wanneer je de bestelling plaatst via MijnKPN wordt de bestelling ''automatisch'' opgestuurd naar jouw adres. Ik zie dat je nog geen bestelling geplaatst hebt. Doe je dit alsnog zelf via MijnKPN of zal ik de ontvanger voor je aanvragen?
Hallo Marina,
Ik was van plan dit via "mijn KPN" aan mijn alles-in-1 pakket toe te voegen. Het is wel zo makkelijk als jij dit voor mij wilt regelen.
dank je voor de te nemen moeite.
👍👍
Hallo,
kan je mij ook vertellen waaruit het huidige Digitenne pakket bestaat, het is mij niet helemaal duidelijk, ik wil de set in mijn caravan gebruiken, ik weet niet of ik dan een buitenantenne moet plaatsen.
Reputatie 7
Badge +28
Dat is afhankelijk van de lokatie van jouw camping. In welke plaats staat de camping?
Ik heb geen vaste bestemming, maar bijna nooit buiten de landsgrenzen.
Reputatie 7
Badge +28
Tsjaa, dan is jouw vraag lastig te beantwoorden. Vaak zal een binnenantenne wel werken, maar zeker niet overal. Bij ons in Drenthe zeker niet bijvoorbeeld.
Je krijgt van KPN een Funke V5 antenne. Ik raad je aan om de montageset voor buiten erbij te kopen:
https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132720/digitenne-antennemontageset-voor-buiten-v5/?nextchapterfeed
Moet je wel ergens in kunnen schroeven. Lukt dat?

En om je eerdere vraag te beantwoorden: De standaardset bestaat uit een ontvanger, kabels, afstandsbediening en antenne.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Peter_51, Wat fijn dat @Noordzee je al van antwoorden heeft voorzien. Is het je allemaal duidelijk zo? Ik heb Digitenne voor je aangevraagd. Alle informatie rondom je bestelling ontvang je per e-mail. Als je nog vragen hebt, laat je het dan weten?
Hallo Marina,
bedankt voor het verzorgen van de aanvraag, ik heb inmiddels een mail ontvangen met een gewijzigd kostenoverzicht.
ik ben benieuwd of dit aan mijn verwachtingen gaat voldoen.
Reputatie 7
Badge +19
Goed om te lezen dat je de bevestiging al binnen hebt. Houd je ons op de hoogte? Wanneer je hulp nodig hebt of vragen tijdens de installatie hebt, dan kunnen we je verder op weg helpen.
Hallo, ik heb vandaag de Digitenne set ontvangen, tot mijn teleurstelling en nog grotere ergernis ontvang ik, op geen enkele plek in huis een Digitenne signaal en blijft de code 8888 op het display staan ook het draaien van de antenne zoals beschreven werkt niet, software update, geen resultaat, herstarten ontvanger werkt niet, volgens de KPN-test moet op mijn woonadres Digitenne te ontvangen zijn.
ik weet niet wat ik hier verder nog aan kan doen.
graag een zinvolle reactie, een verwijzing naar de installatie handleidingen heb ik gevolgd en ook de apparatuur volgens deze handleiding opgestart. Wat nu te doen?
Reputatie 7
Badge +28
@Peter_51

Ik zie in jouw profiel dat je in Emmen woont. Ik woon vlakbij Emmen en kan de de situatie dus goed beoordelen.

In Emmen ga je nooit ontvangst krijgen van Digitenne met een binnenantenne! Je hebt echt een buitenantenne nodig. Ik had jou al eerder de montageset geadviseerd, die heb je echt nodig. Zelf heb ik de Funke V5 bovenop mijn dak geplaatst, want anders krijgen wij geen ontvangst.

Wel wordt de ontvangst van de NPO-zenders dadelijk (eind februari) beter dan nu, maar als je thuis Digitenne wilt ontvangen, zul je naar buiten moeten met je antenne.
Hallo Noordzee,
dank voor je reactie, jammer dat het niet mogelijk is om Digitenne rustig uit te proberen zonder daarvoor een "binnenantenne" buiten op het dak te moeten plaatsen. zoals eerder gemeld, is het vreemd dat de postcodecheck aangeeft dat Digitenne mogelijk is op mijn adres.
ik had Digitenne willen proberen voordat ik mijn CD-abonnement op zou zeggen omdat een schotel uitrichten vaak problematisch is door bomen en andere objecten.
Ik twijfel nu sterk, met deze ervaring, of Digitenne wel geschikt is voor gebruik in de caravan tijdens de vakantie.
Ook b.v. In Limburg zal het vermoedelijk niet anders zijn dan in Drenthe.
In elk geval bedankt voor je adviezen en je eerlijke mening over ons woongebied.
Reputatie 7
Badge +28
Peter,

In Limburg zal het wel goed werken. Zuid-Oost Drenthe is één van de weinige gebieden waar geen goede DVB-T-(buiten)dekking is.

Voor gebruik in de caravan is Digitenne zeer geschikt. Eigenlijk makkelijker dan een schotel die je iedere keer moet uitrichten. Wel adviseer ik jou om deze set te bestellen. Kan ook makkelijk zijn op de camping:
https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132720/digitenne-antennemontageset-voor-buiten-v5/?nextchapterfeed

Wat betreft jouw thuissituatie. Heb je de antenne al geprobeerd op de eerste etage of op zolder? Want als je daar wel ontvangst krijgt, kan je in elk geval al de ontvanger activeren. Daarvoor heb je ongeveer een uur lang ontvangst voor nodig.
Reputatie 7
Badge +28
Ik neem aan dat je deze pagina ook hebt gelezen:

https://www.kpn.com/faq/20760

(en dat je bent teruggegaan naar de fabrieksinstellingen, daarna uitgebreid zenderzoeken.)
Hallo @Noordzee afgaand op jouw ervaringen en adviezen heb ik besloten de Digitenne set op te bergen tot de vakantie en het dan op een camping opnieuw te proberen. Hier lukt het niet, ook met de antenne buiten geplaatst niet.
in de installatiehandleiding staat dat Digitenne binnen 7 dagen na ontvangst geïnstalleerd moet worden en minimaal een uur moet aanstaan voor het binnenhalen van de installatiegegevens. Voor ik de Digitenne set opnieuw ga gebruiken/proberen is het waarschijnlijk mei, is dit een bezwaar?
Reputatie 7
Badge +28
Als je niet binnen een week jouw ontvanger activeert, heb je na die week alleen nog maar NPO 1/2/3 en de regionale zenders. Dit geeft gedoe, als je dadelijk op de camping bent. Mogelijk moet je dan contact opnemen met de klantenservice. (Dat kan telefonisch)

Het beste is - zo mogelijk - om de ontvanger ergens waar het wel mogelijk is nu toch te laten activeren. Het duurt ongeveer een uur voordat het activatie-signaal ontvangen is. Je kan dit controleren in het menu waar de abonnement-status veranderd moet zijn van NEE naar JA.
Hallo @Noordzee ik heb jouw aanwijzingen opgevolgd en slechts 10 km dichter bij Hoogersmilde kon ik, met de antenne binnenshuis, de ontvanger activeren, dit ging eenvoudig, abonnemensstatus is nu gewijzigd van NEE in JA
Hartelijk dank voor je hulpvaardige aanwijzingen en het meedenken.
Reputatie 7
Badge +19
Goedenavond @Peter_51, Wat fijn dat het je in ieder geval gelukt is om de ontvanger te activeren. Wanneer je de ontvanger gaat installeren op vakantie en je hebt nog vragen, dan weet je ons te vinden.

Reageer