Beantwoord

Abonnement niet geactiveerd?

  • 12 July 2019
  • 27 reacties
  • 419 keer bekeken

Waarom heb ik geen Digitenne signaal. Ik heb digitenne afgelopen woensdag aangevraagd. Kan het zijn dat het abonnement nog niet is geactiveerd bij julie
icon

Beste antwoord door Noordzee 12 July 2019, 21:47

Bekijk origineel

27 reacties

Reputatie 7
Badge +28
@Jos Reinders

Dat zou heel goed kunnen.

Dan heb je nu geen beeld op alle zenders via Digitenne. Waarschijnlijk ontvang je hooguit NPO 1/2/3 en je regionale zender.

Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN. Je kan dit niet zelf oplossen.

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.
Gegevens aangevuld bij mijn profiel
Reputatie 7
Badge +28
Een moderator kan voor jou nakijken per welke datum jouw abonnement wordt geactiveerd. Als het goed is, is die datum jou ook gemeld.
Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag @Jos Reinders, welkom op het Forum en goed dat je jouw vraag hier stelt!

Ik heb meteen even voor je gekeken, en het abonnement gaat uiterlijk 16 juli geactiveerd worden. Dat betekent dat je uiterlijk dinsdag beeld moet krijgen.

Heb je na dinsdag nog geen beeld, of nog andere vragen, dan weet je ons te vinden!
Bedankt Susan voor je reactie.
Ga ik verder ook niet meer pionieren.
😂
Reputatie 7
Badge +28
Ik zou het in de loop van morgen toch nog maar is proberen. De kans is aanwezig dat het abonnement dan al wordt aangezet, Dat zien we wel vaker hier op het forum gebeuren.

Als je beeld hebt op de commerciële zenders : Laat de ontvanger dan een uurtje aanstaan. Want de abonnementsstatus in het menu moet versprongen zijn van NEE naar JA. De verwerking van dat activatiesignaal duurt even.
Reputatie 7
Badge +21
@Jos Reinders, heb je inmiddels beeld en geluid? 🙂
Hoi Susan,
Vandaag nog geen tijd gehad om te testen. Waarschijnlijk morgen. Laat het je weten.
Gr. Jos
Reputatie 7
Badge +28

Als je beeld hebt op de commerciële zenders : Laat de ontvanger dan een uurtje aanstaan. Want de abonnementsstatus in het menu moet versprongen zijn van NEE naar JA. De verwerking van dat activatiesignaal duurt even.


We zijn benieuwd.
Hallo,
Heb nu beeld op 1,2 en 3.
Op de andere zenders geeft ie aan dat i geen abonnement zou hebben. Hopelijk gaat dit nog komen. Anders duur abonnement voor 3 zenders 😡 😁
Heb nu wel 100% signaal en hij heeft 44 tv zenders gevonden. Er is progressie 😊
Reputatie 7
Badge +28
@Jos Reinders :

Dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 28.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Zodra er beeld is op CNN, dan nogmaals zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.
Dan vindt ie maar 7 zenders en heb ik nog steeds naar 3 zenders om te kijken
Overigens geen beeld op cnn
Ik zit trouwens in Limburg voor iemand te testen die in Gelderland woont. Maakt dat wat uit voor het kanaal nr 28 die je mij noemde?
Reputatie 7
Badge +28
OK, dan moet je hetzelfde doen, maar dan op kanaal 27.

En dan de ontvanger op CNN zetten en wachten tot je beeld hebt op CNN.
Nu heb ik ineens geen Digitenne signaal.
Antenne op dezelfde plek als toen ik 100% signaal had. Wat een gedoe met dat Digitenne. Nog even en ik zeg mijn abonnement op.
Reputatie 7
Badge +28
Dan maar weer uitgebreid zenders zoeken.
Dan de ontvanger op CNN zetten en daarop laten staan.
Ben er helemaal klaar mee. Heb nu lang genoeg geprutst om de boel aan de praat te krijgen. Waardeloos product. Ga mijn abonnement opzeggen. Jammer van de aansluitkosten van € 29,95.
Reputatie 7
Badge +21
@Jos Reinders, ik begrijp heel goed dat het niet gaat zoals het moet en zoals je wil. Ik denk dat het hierbij gaat om een foutcode (E017-0 of E150-0). Als ik bij jouw gegevens kijk is er nog geen CAS-ID nummer bekend, dat is de reden dat het nog niet (goed) werkt. Ik kan het CAS-ID nummer met 2 klikjes toevoegen aan het abonnement, waarna het moet gaan werken.

Als je jouw CAS-ID nummer bij persoonlijke opmerkingen in je Forum profiel zet en mij een berichtje doet, dan kan ik het alsnog snel verhelpen. Werkt ook dat niet, dan snap ik dat het je abonnement misschien wil gaan opzeggen. Maar ik hoop dat je mij nog een kans geeft om het goed te maken!
Foutcode is overigens E016-0
Reputatie 7
Badge +21
@Jos Reinders, ah ja die is er ook nog! Heb je jouw CAS-ID nummer bij de hand? Dan kan ik gelijk voor je kijken!
Reputatie 7
Badge +28
@Jos Reinders

Heb je het CAS-ID nummer al in het veld opmerkingen gezet?
Reputatie 7
Badge +28
@Jos Reinders

Heb je al beeld?

Zo niet, heb je het CAS-ID nummer al in het veld opmerkingen gezet?
Ben momenteel bezig met het ontruimen van een woning. Heb dus weinig tijd om me te gaan verdiepen in Digitenne.

Reageer