Beantwoord

Activeren digitenne werkt niet, foutmelding 8888

  • 17 May 2019
  • 12 reacties
  • 265 keer bekeken

Reputatie 1
Op 11 mei jl. heb ik de digitenne basis ontvanger ontvangen (CAD nummer verwerkt in persoonlijke opmerkingen). In de doos zit een RBX2800 met aan de zijkant de sticker, dat hij gebruikerssporen laat zien (gebruiksaanwijzing is van de ZXV7200). Zit inderdaad beschadigingen op en een kras, maar dat maakt niet uit als hij het maar doet. Dit laatste doet hij echter niet. Ik zet hem aan, zie de letters Digitenne op het scherm, display ontvanger geeft aan Init en 5 tellen later valt het scherm weg en zie ik 8888 op het display. Als ik de ontvanger even uit en aan zet, dan doet hij hetzelfde. Digitenne op mijn televisie, init op het display, na 5 tellen 8888 in het display en dan een zwart televisiescherm. Heb conform de instructie een uur gewacht, maar geen effect. Waarom kan ik mijn digitenne/abonnement niet activeren?
icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 20 May 2019, 13:18

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +28
8888 geeft aan dat je geen beeld of een storing hebt met je ontvanger. Je kan dit oplossen door de stappen op deze website even te volgen.

Soms ligt het aan de scart-kabel of aan de HDMI-kabel. Probeer bij deze fout ook -indien mogelijk- een andere kabel.

Kijk anders ook even in dit topic:
https://forum.kpn.com/digitenne-12/krijg-je-foutcode-8888-te-zien-466063
Reputatie 1
Allereerst bedankt voor je snelle reactie!

Zojuist de stappen doorgelopen, maar dit had niet het gewenst effect. Andere HDMI geprobeerd, maar helaas. Nog even door het topic heen gelopen en tv kan 1080i en lager aan. Ook de tv is dus geen probleem. Blijf voor enkele seconden meegezonden scherm zien en dan geeft de ontvanger 8888 aan.

Heb geen idee wat het nu nog kan zijn. Volgens mij zijn er geen opties meer, die ik me kan bedenken.

Reputatie 7
Badge +28
OK Albert, ik probeer het even op een andere manier:

1/ Selecteer het juiste input kanaal op de afstandsbediening van jouw TV middels de source knop. De source-knop verschilt per type afstandsbediening. Dit kan variëren van een vierkant met een pijl erin tot een EXT of AV knop.
2/ Kies nu het juiste input kanaal (ook wel extern kanaal). Weet je niet welke de juiste is? Ga ze dan 1 voor 1 langs door op de source-knop te drukken. Wacht elke keer 10 seconden voordat het beeld verspringt. Bij het juiste input kanaal verschijnt het Digitenne menu of live tv.

Als je dan het Digitenne-menu ziet:


3/ Via het menu eerst terug naar de fabrieksinstellingen. (met de Digitenne-afstandsbedieining)
4/ Daarna een software-update draaien indien noodzakelijk.
5/ Dan een opdracht geven tot uitgebreid zenders zoeken.
6/ De antenne eventueel bijdraaien aan de hand van de signaalmeter in je menu.
7/ Laat de ontvanger minimaal een uur lang aanstaan, dan kan de abonnementsstatus op JA springen.
Reputatie 1
Zodra ik de ontvanger aan zet, springt het beeld naar de HDMI kanaal en zie ik de letters Digitenne in beeld (zie voorgaande screenshot). Ongeveer 10 seconden later valt het beeld weg en springt de ontvanger op 8888. In deze 10 seconden dat ik naar de letters "Digitenne" kijk, klik ik meerdere malen op
, maar er gebeurt niets. Ik zie wel aan de ontvanger dat hij ziet dat ik op een knopje klik want in het display licht het powerknopje dan op, maar op mijn tv-scherm gebeurt er niets. Moet er nog iets geactiveerd worden? Met het oude kastje had ik een kaart, maar die zit hier ook niet in of weet dit kastje dat hij bij mijn abonnement hoort? Hoe nu verder? Contact zoeken met de servicedeks van KPN?
Reputatie 7
Badge +28
Heb je stap 1 en 2 wel met de afstandsbediening van jouw TV uitgevoerd?
Pas vanaf stap 3 moet de de afstandsbediening van DIgitenne gebruiken.

De activatie van jouw ontvanger heeft niets met dit probleem te maken.
Deze activatie gaat pas plaatsvinden, nadat je een tijdje beeld hebt.
Reputatie 7
Badge +28
Ik kan een deel van jouw profiel zien, maar niet alles.

Dus voor de zekerheid:

Een moderator wil jou graag verder helpen. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.
Reputatie 1
Heb inderdaad stap 1 en 2 uitgevoerd. Bekende stappen voor mij bij het gebruik van mijn KPN digitale televisie, spelcomputer, etc.. Stap 3 kan ik niet uitvoeren, want ik zie het menu niet (wat ik graag zou willen) Zie 10 seconden "Digitenne" op mijn tv-scherm en dan een zwart scherm met de 8888 op de ontvanger. Kan klikken wat ik wil op de button
, maar er gebeurt niets in de seconden dat ik "Digitenne" op het scherm zie.

Inmiddels de gevraagde gegevens in mijn persoonlijke opmerking gezet. Hoop op een positieve oplossing.

En natuurlijk nogmaals bedankt voor al je reacties!
Reputatie 7
Badge +28
Graag gedaan. Ik vrees dat jouw Digitenne-ontvanger defect is. Maar ik verwacht hier morgen een moderator die jouw probleem verder gaat oplossen.
Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag @Albert_M. Welkom op het forum! Wat vervelend dat de Digitenne ontvanger niet volledig opstart. Ik zie dat er al verschillende stappen zijn ondernomen om dit probleem te verhelpen. Ik denk zelf ook dat het aan de tv-ontvanger ligt en zal daarom een nieuwe toesturen. Je kan morgen (21-5) na 14.30 uur jouw ontvanger omruilen voor een nieuwe bij het dichtstbijzijnde servicepunt(Poiesz Supermarkt). De antenne hoeft niet mee terug. Laat je ons weten of deze nieuwe ontvanger wel goed werkt?
Reputatie 1
Had inmiddels al een sms-bericht voorbij zien komen. Keurig geregeld! Zal hem morgenmiddag halen/omruilen en laten weten of het gelukt is.
Reputatie 1
@Noordzee @Vikash
Vanmiddag de ontvanger opgehaald, geïnstalleerd en met gemak alles werkend kunnen krijgen. Probleem was dus inderdaad de ontvanger. Nogmaals ontzettend bedankt voor jullie plezierige contacten en snelle (re)acties!!!
Reputatie 7
Badge +28
Ah fijn 👍🏼, Ja dat kon ook haast geen andere oorzaak hebben.

Staat de abonnementsstatus inmiddels op JA? (in het menu)

Reageer