Beantwoord

Activering digitenne

  • 31 May 2019
  • 64 reacties
  • 1035 keer bekeken

Ik heb op 21 mei via Telfort digitenne aangevraagd en deze aanvraag is door digitenne bevestigd. Verwachte wachttijd 5 werkdagen. Op 29 mei nog geen digitenneset ontvangen. ‘s Morgens met twee medewerkers gechat en de ontvangstbevestiging op hun verzoek doorgestuurd. Men kon echter niets vinden. Omdat ik vandaag de set in gebruik wilde nemen en een nieuwe aanvraag weer tenminste 5 werkdagen in beslag zou nemen, werd mij geadviseerd bij een KPN-winkel te proberen een set te regelen. Mijn woonplaats Emmeloord heeft echter geen KPN-winkel en het is niet mogelijk KPN in Lelystad te bellen om te vragen of zij deze in voorraad hebben. Het is mij gelukt via the PhoneHouse in Emmeloord een set te krijgen. Weer gechat met KPN i.v.m. overleg t.a.v. activatie. Omdat mijn oorspronkelijke aanvraag niet vinden was, heeft Remco van de chat een nieuwe aanmelding verzorgd, zodat ik toch de Telfort-korting kon krijgen. Ik heb al jaren Telfort Alles in een en mijn vrouw heeft Telfort mobiel. Remco vertelde dat ik vandaag met het doorgeven van het CAS-ID activatie kon regelen. Inmiddels ben ik drie telefoontjes verder en is er nog niets geregeld. Lawrence gaf. Ik deze link en stelde voor het probleem aan jullie voor te leggen, zodat een en ander vandaag nog geregeld kon worden. Graag een snelle reactie.
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 4 June 2019, 11:24

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

64 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Vul dan het profiel volledig in en zet het CAS-ID in het veld opmerkingen.

En geef hier even een seintje als je dat gedaan hebt.

Ik neem aan dat hele installatie al gedaan hebt, zet de ontvanger dan aan. Op NPO 1/2/3 heb je nu al beeld. De rest van de zenders volgt na de activering door een moderator.
Waar moet ik het profiel invullen?
*****

Admin: CAS ID verwijderd
Reputatie 7
Badge +11
@hetklopt

Zie forumprofiel
Voor zover mogelijk ingevuld.
Reputatie 7
Badge +28
Ok, dan komt hier vanzelf een moderator langs om jouw ontvanger te activeren.

Vermoedelijk heb je nu nog een foutcode.

Wil je sneller geholpen worden, meldt je dan ook even in het bovenste Digitenne-topic hierboven in het overzicht.

Krijg je foutcode 016 etc.

Daar komt vaker een moderator langs.
Reputatie 7
Badge +11
Hier de link https://forum.kpn.com/digitenne-12/krijg-je-foutcode-e016-0-e017-0-of-e-150-0-te-zien-466062
Ik krijg geen foutcodes. Mijn beeld verschijnt en verdwijnt. Ik weet niet wat te doen.
Reputatie 7
Badge +28
Maar heb je wel soms beeld op bv RTL 4?

Staat de abonnementsstatus in het menu al op Ja?

Aks het beeld niet stabiel is, dan zal de ontvangst verbeterd moeten worden. Gebruik je al een buitenantenne?

Zo niet, dan kan je van KPN een buitenmontageset krijgen.

Een hoop vragen, maar de antwoorden op die vragen kunnen verder duidelijkheid geven....
Basis Abonnement staat op nee. Ik heb een buitenantenne. Signaalkwaliteit 100%.
Ik heb knipperend beeld op RTL 4.
Reputatie 7
Badge +28
Ok, een buitenantenne en een prima signaal.

De activatie moet nog wel gebeuren. Het is dan toch wachten op een moderator. Die verwacht ik hier later dit weekend.

Tot die tijd kan je wel alvast kijken naar NPO 1/2/3 en de regionale zenders.

Wel nog even twee tips:

ga eerst even terug baar de fabrieksinstellingen.
Geef daarna een nieuwe opdracht zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.
Hoe ga ik terug naar fabrieksinstellingen?
Reputatie 7
Badge +28
Via het menu. Hiermee reset je de ontvanger. Daarna werkt de ontvanger vaak beter.
Teruggezet. Gaat vanzelf over op antenne wizzard.
Reputatie 7
Badge +28
En dan dus uitgebreid zenders zoeken.
Uitgebreid zoeken aangeklikt.
Proces afgerond. Blijft echter instabiel.
Reputatie 7
Badge +28
Je kan nog wat proberen te draaien aan de antenne.

En verder eerst maar even de activatie afwachten.
Beeld blijft ook na draaien en wijziging hoogte instabiel. Teruggezet naar oorspronkelijke stand.
Zal ik het apparaat uitzetten tot bericht moderator? Erg onrustig door geknipper.
Nu alleen even het scherm met het digitenneloga, daarna niets meer. Antenne van het dak gehaald, nu binnen in de caravan aangesloten. Geen effect! Wat nu?
Af en toe een korte flits.
Opnieuw fabrieksinstellingen aangeklikt.
Geen effect, antenne opnieuw buiten aangesloten.