Beantwoord

Activering digitenne

  • 31 May 2019
  • 64 reacties
  • 1035 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

64 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Wisselende ontvangst zoals dit heeft in de basis het meest te maken met de antenne. Het enige wat de ontvanger bepaalt is wanneer het signaal goed is. Nu staat deze ontvanger daarin wel iets strakker afgesteld (in verband met met hogere kwaltiteit zenders in minder frequentiekanalen), maar met een nauwkeurig uitgerichte antenne moet je daar geen last van hebben.

Hoe hoog heb je de antenne staan? Kun je er makkelijk genoeg bij om nog wat meer met de richting te spelen? Het kan echt om bijna milimeterwerk gaan.
De antenne is vastgemaakt aan een mast van ongeveer twee meter boven op de caravan. Ik kan deze van binnenuit draaien of in hoogte verstellen. Draaien lijk mij minder zinvol bij 100% signaalsterkte. Ik zal de antenne nu laten zakken, wellicht hangt de storing samen met beweging door de harde wind. Anderen hebben de antenne direct op de caravan geschroefd en geen problemen.
Kan het feit, dat ik buiten een wifi-versterker heb, een storende factor zijn?
Reputatie 7
Badge +28
Dat lijkt mij wel ja, kijk eens wat er gebeurt als je die uitdoet. (Op een moment dat je storingen ervaart....)
Lager plaatsen had in elk geval alleen maar een negatiever effect. WiFi-versterker uitschakelen ook geen effect.
Ook antenne-plaatsing in de voortent geprobeerd. Geen verbetering.
Rond 17:00 uur aangesloten met rode, witte en gele tulpstekkers tussen ontvanger en tv. Nog steeds beeld, af en toe hapering in geluid.
Reputatie 7
Badge +30
Een wifiversterker kan inderdaad storing geven. Jammer dat de antenne lager of in de voortent niet hielp. Hoe is de omgeving van de caravan/tent? Veel bomen, of relatief open? Als er, bijvoorbeeld, veel bomen staan en het is van dat stormachtige weer dat we de laatste tijd gehad hebben, dan kan dat ook storing geven. Maar dan misschien net in zodanig korte 'blokken' dat het geen invloed heeft op de signaalmeter. Merk je ook dat de verstoringen op specifieke zenders voorkomen, of maakt dat niet uit?
Uitschakelen van wifiversterker gaf geen resultaat. Er staan wel bomen rond het veld, anderen zeggen echter geen last van een slechte ontvangst te hebben. Storingen doen zich in de gehele ontvangst voor. Bij storing kan ik bijvoorbeeld ook geen menu krijgen.
Reputatie 7
Badge +30
Ah, dat wijst dan eerder op een probleem in de verbinding tussen ontvanger en je tv. Hoe heb je dit op elkaar aangesloten, nog steeds met de tulpstekkers? Heb je ook HDMI geprobeerd, of heeft je tv dat niet? Staat de ontvanger verder vrij, dat hij warmte kwijt kan?
Wijn zijn nu, mogelijke enkele weken, niet op de camping. Iemand raadde mij aan om bij terugkomst de hdmi-kabel nog eens goed aan te drukken op ontvanger en tv. Als het probleem zich dan nog voordoet zal ik aan een andere digitenne-gebruiker vragen of mijn tv enkele uren aan zijn/haar ontvanger mag. Dan kunnen we wellicht nagaan of het aan mijn hdmi-ingang van de tv ligt.
Reputatie 7
Badge +28
Uitschakelen van wifiversterker gaf geen resultaat. Er staan wel bomen rond het veld, anderen zeggen echter geen last van een slechte ontvangst te hebben. Storingen doen zich in de gehele ontvangst voor. Bij storing kan ik bijvoorbeeld ook geen menu krijgen.

Of probeer is een andere HDMI-kabel. Er zijn verschillende soorten kwaliteit in HDMI-kabels.
Ik gebruik de door KPN verstrekte HDMI-kabel en ga er vanuit dat die geschikt moet zijn.
Reputatie 7
Badge +28
Ja, dat is natuurlijk zo. Maar ook een HDMI-kabel kan defect zijn. Probeer daarom ook even een andere kabel.