Beantwoord

Activering digitenne

  • 31 May 2019
  • 64 reacties
  • 1035 keer bekeken

Ik heb op 21 mei via Telfort digitenne aangevraagd en deze aanvraag is door digitenne bevestigd. Verwachte wachttijd 5 werkdagen. Op 29 mei nog geen digitenneset ontvangen. ‘s Morgens met twee medewerkers gechat en de ontvangstbevestiging op hun verzoek doorgestuurd. Men kon echter niets vinden. Omdat ik vandaag de set in gebruik wilde nemen en een nieuwe aanvraag weer tenminste 5 werkdagen in beslag zou nemen, werd mij geadviseerd bij een KPN-winkel te proberen een set te regelen. Mijn woonplaats Emmeloord heeft echter geen KPN-winkel en het is niet mogelijk KPN in Lelystad te bellen om te vragen of zij deze in voorraad hebben. Het is mij gelukt via the PhoneHouse in Emmeloord een set te krijgen. Weer gechat met KPN i.v.m. overleg t.a.v. activatie. Omdat mijn oorspronkelijke aanvraag niet vinden was, heeft Remco van de chat een nieuwe aanmelding verzorgd, zodat ik toch de Telfort-korting kon krijgen. Ik heb al jaren Telfort Alles in een en mijn vrouw heeft Telfort mobiel. Remco vertelde dat ik vandaag met het doorgeven van het CAS-ID activatie kon regelen. Inmiddels ben ik drie telefoontjes verder en is er nog niets geregeld. Lawrence gaf. Ik deze link en stelde voor het probleem aan jullie voor te leggen, zodat een en ander vandaag nog geregeld kon worden. Graag een snelle reactie.
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 4 June 2019, 11:24

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

64 reacties

Opnieuw ingesteld. Beeld met haperingen. Nog niets van een moderator vernomen.
Reputatie 7
Badge +11
@hetklopt

Een beller is vaak sneller,je kan ook gratis bellen met KPN tel 0800 0402
Reputatie 7
Badge +28
In dit geval niet. Topicstarter is juist telefonisch naar dit forum verwezen.

Misschien heeft @Alex_P even tijd om de activering te regelen?
Ik heb gisteren al enkele keren met zowel KPN als Telfort gebeld. Daar werd mij geadviseerd het probleem in dit forum te melden in de hoop dat en en ander via een moderator kon worden opgelost. Vanmiddag rond 16:15 uur de tv uitgezet, maar voor alle zekerheid de digitenne-ontvanger niet. Zojuist vanwege het journaal de tv weer aangezet. Scherm bleef zwart. Ontvanger uit en aangezet, digitenne logo, daarna niets.
Reputatie 7
Badge +30
Hoi, hetklopt, welkom! Laten we eens gaan kijken naar jouw situatie. Dank voor het invullen van je profiel. Ik zie hier op jouw adres géén Digitenne abonnement. Dat is dan ook gelijk het probleem en de reden dat je alleen de NPO kunt ontvangen op dit moment.

Om Digitenne bij jou geactiveerd te krijgen moet er een abonnement in onze systemen komen. Probleem daarbij is alleen dat volgens ons bestelsysteem er geen dekking is op jouw adres. Daarom is de eerdere bestelling uitgevallen.

Het specifieke Digitennesysteem geeft aan dat er wel dekking is, mits je een buitenantenne gebruikt. Wat ik dan ook ga doen is kijken of ik het bestelsysteem aangepast kan krijgen zodat we wél Digitenne kunnen bestellen. Je gaat dan een nieuwe ontvanger thuisgestuurd krijgen van ons. Ik raad je dan ook aan om in de tussentijd de los gehaalde ontvanger terug te brengen.

Omdat het vandaag weekend is, verwacht ik wel dat de aanpassing in het systeem pas morgen gedaan kan worden. Ik kom hier dan ook morgen bij je op terug.
Goedemorgen Erik, Ik heb inmiddels meerdere keren met KPN gechat. Woensdag achtereenvolgens met René, Edwin en Remko. Daarnaast heb ik verschillende keren op woensdag en vrijdag met KPN en Telfort gebeld, waarbij de een mij weer naar de ander verwees. Ik heb steeds aangegeven dat ik Digitenne niet thuis zal gebruiken, maar op de camping. Vandaar dat ik de set graag uiterlijk vrijdag wilde hebben. Meerdere mensen hebben hier Digitenne. Ik heb inmiddels overigens een buitenantenne aan de caravan gekoppeld. Soms heb ik haperende ontvangst, sinds gistermiddag in het geheel niet meer, ook geen NPO. Na het Digitenne-logo gaat het beeld dan op zwart, ook al laat ik de tv en de ontvanger een uur aanstaan. Ik vraag mij dan ook af of een en ander met de ontvanger samenhangt. Als ik een nieuwe ontvanger toegestuurd krijg, zal ik naar huis moeten gaan om hem in ontvangst te kunnen nemen. Kun je, als je morgen aanpassingen in het systeem hebt gedaan, een indicatie geven van de aankomstdatum? Alvast bedankt.
Reputatie 7
Badge +30
Ik heb toch vandaag al reactie teruggekregen. Het systeem hoort de bestelling wel gewoon te accepteren, ook als op het besteladres geen dekking is, of slechte dekking. Juist omdat je (zoals jij ook doet) de Digitenne overal mee heen kunt nemen.

Wat ik je wil vragen om te doen is om dit bestelformulier in te vullen. Op die manier zou het nu goed moeten gaan, en wordt ook gelijk de Telfortkorting verwerkt. Als je dat vandaag nog zou kunnen doen, zou je ook vandaag daar al de bevestiging van moeten krijgen. Er wordt dan, komende week, een nieuwe ontvanger bij je thuisbezorgd.

Mocht dat onverhoopt niet zo zijn, dan kan ik hier morgen gelijk verder voor je achteraan en het alsnog voor je doen. In dat geval moeten we even wat nawerk doen om te zorgen dat de korting goed verwerkt wordt. Maar dat is verder geen probleem. Als we het op deze manier moeten gaan doen, wil je dan in je profiel (in het veld persoonlijke opmerking) het bankrekeningnummer invullen? Alle overige gegevens zijn al wel doorgekomen hier.
Ik heb het bestelformulier ingevuld. Er wordt vermeld dat ik per e-mail een bevestiging over de bestelling en betaling zal ontvangen. Bevestiging van de bestelling ontvangen, daar wordt echter niets over de betaling vermeld. Ik zal ook het bankrekeningnummer in het veld persoonlijke opmerkingen vermelden. De verbinding met Mijn KPN gaat op dit moment moeizaam.
Reputatie 7
Badge +30
Hmm, zou je me die bevestiging eens kunnen doorsturen? Je krijgt een privébericht van me met het mailadres waar het heen kan.
Bevestiging doorgestuurd. Alvast dank!
Reputatie 7
Badge +30
Ontvangen, dank je! Ik heb hier nog even extra navraag gedaan. Wat ze doen is dit in het systeem tegen de bij ons bekende gegevens leggen. Daar halen ze dan het rekeningnummer uit. Het lijkt nu goed te lopen, dus ik doe nog even niets. Anders krijgen we straks dat je ineens twee abonnementen hebt. Ik kom er morgen nog even weer bij je op terug of ik je dan meer kan vertellen wanneer de nieuwe ontvanger er zal zijn.
Inmiddels ook overeenkomst ontvangen.
Reputatie 7
Badge +30
Top! Hier staat alles nu ook goed in de systemen, inclusief de Telfortkorting. De datum voor oplevering staat op 12 juni. De ontvanger krijg je waarschijnlijk al wel iets eerder. Je kunt hem dan gelijk al gaan gebruiken. De ontvanger wordt namelijk voorgeactiveerd geleverd. Zorg er dan voor dat je hem op de 12e of 13e ook nog even aanzet en een uur aan laat staan om te zorgen dat de vooractivatie omgezet wordt in een definitieve.

De ontvanger die je nu al los hebt kun je dan naar ons terugsturen. Dat mag naar onderstaande adres. Dit is gratis.

KPN
Antwoordnummer 10119
2400 VB Alphen aan den Rijn
Ik heb de ontvanger inmiddels op mijn huisadres ontvangen. Ik zal proberen op de 12e op de camping te zijn om de activatie te voltooien.
Reputatie 7
Badge +30
Je hoeft niet per sé op de camping te zijn om de activatie te voltooien, hetklopt. Dat kan overal, zolang je op dat moment een goed signaal hebt 🙂
Reputatie 7
Badge +28
Laat de ontvanger dan minimaal een uur aanstaan, zodat de abonnementsstatus in het menu kan verspringen van Nee naar Ja.
De camping is de plaats, waar digitenne gebruikt gaat worden. Anders moet ik het hele spul mee naar huis nemen, terwijl aangegeven wordt dat ik op ons woonadres alleen met een buitenantenne bereik zal hebben.
Reputatie 7
Badge +30
Ah, ja in dat geval zal het op de camping waarschijnlijk makkelijker gaan 🙂
Vanmiddag op de camping (postcode 3897 LL) de nieuwe ontvanger aangesloten. Na instellen ongeveer twee uur perfecte ontvangst. Omdat dit minstens een uur overtrof, heeft mijn vrouw tv en ontvanger uitgezet. Weer aangezet voor het Journaal. Na ongeveer een kwartier verdween het beeld en kwam er af en toe een flits. Half uur uitgezet. Aangezet, prima beeld gedurende weer ongeveer een kwartier. Opnieuw uit, kwartier later weer aan. Abonnementsstatus gecontroleerd: basisabonnement ja. Weer uitval en af en toe flitsen. Ontvangst gaf aan 100%, dus de antenne zal dan toch goed moeten staan. Welk advies kan mij helpen?
Reputatie 7
Badge +28
Ik heb de hele draad nog is doorgelezen en als ik het goed begrijp heb je nu een nieuwe ontvanger gekregen. En daarnaast heb je al de nieuw Funke V5 antenne met een buitenmontageset. Zo niet?, laat dat dan even weten.

Ook jouw nieuwe ontvanger kun je weer vanaf het begin activeren.

1/ Ga eerst is terug naar de fabrieksinstellingen.
2/ Doe een nieuwe opdracht zenders zoeken via de keuze uitgebreid zenders zoeken.
3/ Kijk of er een software-update moet plaatsvinden.

Zet de ontvanger op een koele plek. Niet direct naast een ander elektrisch apparaat zoals een led-lamp of een modem. Ook de kabel moet niet bovenop andere elektrische apparatuur liggen.
Toen ik via PhoneHouse mijn eerste Digitenne-ontvanger kreeg, was daar geen antenne bij. Ik heb deze toen met buitenmontageset apart besteld (€ 17,50 + € 9,50). Deze heb ik op de caravan gemonteerd, nu negen dagen geleden. Ik ga er dus vanuit dat dit de nieuwste versie is. Kabel en ontvanger staan bij de TV. Hoe weet ik of er een software-update met plaatsvinden, de apparatuur is deze week geleverd. Terug naar fabrieksinstellingen is gelukt, maar ging (net als uitgebreid zoeken) niet makkelijk, gezien steeds wel verdwijnend beeld. Proces is nu voltooid, maar er is nog steeds sprake van haperend beeld/geluid.
Reputatie 7
Badge +28
Vermoedelijk heb je wel de laatste software, want de laatste update is alweer van een half jaar geleden.
Anders zou je vanzelf een melding krijgen.

Het enigste wat ik nu nog kan bedenken is het bijdraaien van de antenne.
In Zeewolde zou je normaliter een goede ontvangst moeten kunnen hebben. Wel kan het zijn dat hoge bomen de ontvangst bemoeilijken. Ik weet dat de campings daar midden in het bos liggen.

Als het allemaal niet lukt, heb ik nog een laatste tip voor jou: Als je alleen genoeg zou hebben aan NPO 1/2/3 en de regionale omroepen. (Gelderland/Flevoland), dan zou je ook is een FTA ontvanger kunnen proberen. Die ontvanger hebben veel minder last van storingen. Zelf heb ik deze gekocht:

https://www.amazon.de/gp/switch-language/redirect.html?location=https%3A%2F%2Fwww.amazon.de%2FXoro-HRT-7619-FullHD-HEVC-T2-Receiver%2Fdp%2FB018JZR6E0&source=standards&ie=UTF8&language=nl_NL&tag=googdemozdesk-21&hvadid=181109607767&hvpos=1t1&hvexid=&hvnetw=g&hvrand=12512893680229538623&hvpone=&hvptwo=&hvqmt=b&hvdev=c&ref=pd_sl_2c4mp63r7h_b

Zoals je ziet, zijn die ontvangers in Duitsland spotgoedkoop. Je kan daarbij gebruik blijven maken van jouw huidige antenne.

Voor verdere tips over over verbetering van de ontvangst van de betaal-TV van Digitenne verwijs ik je verder naar @Erik_
Dank voor de tips. Het vreemde vind ik dat er een signaalsterkte van 100% wordt aangegeven en dat ik bij normale ontvangst een haarscherp beeld heb. De uitval vindt na 15-30 minuten plaats. Gisteravond aangezet om 22:05, uitval 22:30, beeld weer na ongeveer een minuut tot 22:55. Daarna alleen af en toe een flits, om 23:10 maar uitgezet. Nu weer goed beeld. Even een wandelingetje maken, tv en ontvanger blijven aan, ik ben benieuwd wat het zal zijn bij terugkomst.
Weer haperend beeld.
Reputatie 7
Badge +28
Zie mijn reactie van twee berichten hierboven over een FTA-ontvanger. Die zou ik aanschaffen als ik jou was.

Wat betreft jouw Digitenne-ontvanger laat ik het verder aan Erik over.