Beantwoord

Afstandbediening TF6500COK defect

  • 19 April 2019
  • 17 reacties
  • 298 keer bekeken

De afstandbediening van mijn Topfield6500COK decoder werkt niet meer, batterijen al vervangen, maar dat helpt ook niet.
Hoe kan ik aan nieuwe afstand bediening komen?
icon

Beste antwoord door Dennis Schreve 19 April 2019, 15:04

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +22
Beste @WvDo,

Ik zie dat je deze ontvanger hebt:


Deze zal niet lang meer werken, omdat KPN naar een nieuwe systeem gaat omtrent Digitenne.
De Smartcard zal het daarna ook niet meer doen. Deze ontvanger heeft DVB-T1, (SD) en de nieuwe gaat over naar DVB-T2 (HD)

Dus het heeft dan geen zin om deze afstandsbediening te vervangen.

Op deze website kun je er alles over lezen.

(P.S. Kijk je ook naar de commerciële zenders?)
Nee, omdat deze toestellen binnenkort niet meer ondersteund worden / werken. DVB-T is in het grootste deel van het land al uit de lucht. Na 9 juli kun je niets meer ontvangen met een Topfield.
KPN ruilt ontvangers (incl. afst.bed. dus) om. Heb je nog geen bericht gehad?
Info: Klaar voor de toekomst en Veranderingen bij Digitenne: aanv. info regio 5.
https://forum.kpn.com/digitenne-12

V.a. 9 juli heb je alleen nog ontvangst met de zxv7200 of de rbx2800

Voor nu lijkt me een omruil dus al opportuun.

Kijk op KPN | Digitenne vernieuwt .
Reputatie 7
Badge +22
Nee, omdat deze toestellen binnenkort niet meer ondersteund worden / werken. DVB-T is in het grootste deel van het land al uit de lucht. Na 9 juli kun je niets meer ontvangen met een Topfield.
KPN ruilt ontvangers om. Heb je nog geen bericht gehad?
Info: Klaar voor de toekomst en Veranderingen bij Digitenne: aanv. info regio 5.
https://forum.kpn.com/digitenne-12

V.a. 9 juli heb je alleen nog ontvangst met de zxv7200 of de rbx2800

Voor nu lijkt me een omruil dus al opportuun.

Kijk op KPN | Digitenne vernieuwt .

@PeterG dit heb ik allemaal medegedeeld. 😊 zie de link, maar aanvulling is nooit verkeerd.
Ik weet dat we overgaan naar een nieuwe decoder, daar hebben we nog geen bericht van gehad.
Maar tot dan is het heel vervelend dat hij het niet doet. Je kunt niet switchen naar b.v. de radiozenders wat we regelmatig doen.
Ja we kijken ook de commerciële zenders.
Reputatie 7
Badge +22
Ik weet dat we overgaan naar een nieuwe decoder, daar hebben we nog geen bericht van gehad.
Maar tot dan is het heel vervelend dat hij het niet doet. Je kunt niet switchen naar b.v. de radiozenders wat we regelmatig doen.
Ja we kijken ook de commerciële zenders.

Dan is het beter om deze ontvanger te gaan omruilen. Ik heb je de link er naartoe al geplaatst in me vorige bericht. 😉👍
Ok, dank voor je antwoord.
Ik weet genoeg.
Reputatie 7
Badge +22
Ok, dank voor je antwoord.
Ik weet genoeg.

Graag gedaan, als er nog iets is, weet je ons te vinden. 😉
Tja, Dennis. Topic stond hier al enkele minuten open voordat ik het antwoord typte. Het forum heeft geen autorefresh. Dus na plaatsen zag je jouw antwoord. Meteen geLIKEd natuurlijk 😃
Reputatie 7
Badge +22
Tja, Dennis. Topic stond hier al enkele minuten open voordat ik het antwoord typte. Het forum heeft geen autorefresh. Dus na plaatsen zag je jouw antwoord. Meteen geLIKEd natuurlijk 😃
Ja, maakt niet uit hoor. 😉
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @WvDo, We leveren geen nieuwe afstandsbedieningen meer voor jouw tv-ontvanger. Dennis en Peter hebben al toegelicht dat je i.v.m. de vernieuwing van Digitenne een nieuwe ontvanger kunt bestellen. Is dit gelukt? Anders zorg ik er alsnog voor dat er een nieuwe ontvanger met afstandsbediening jouw kant op komt. Zou je dan jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf)
Hoi@Marina_ ,
Dank voor je antwoord, ik weet dat die mogelijkheid bestaat. Ik wacht even, ik heb namelijk nog 2 kaarten/decoders en ik weet nog niet wat ik doe. Of ik die 2e en 3e ontvanger aanhoud.
De abonnements prijs gaat namelijk erg omhoog na de overgang, als ik die beide aanhoud.
Reputatie 7
Badge +28
Je kan overwegen om de derde (of de tweede en de derde) ontvanger te vervangen door een FTA-ontvanger. Daar betaal je dan niet 5 euro per maand voor. Wel eenmalig ongeveer 30 euro. Alleen krijg je dan op die FTA-ontvanger alleen maar NPO 1/2/3 en een aantal regionale zenders.
Noordzee schreef: Alleen krijg je dan op die FTA-ontvanger alleen maar NPO 1/2/3 en een aantal regionale zenders.

En / maar: ontvangers kunnen altijd even van plek verwisseld worden indien nodig. 😉
@Noordzee maar dan kan ik toch ook mijn huidige ontvanger TF6500COK blijven gebruiken voor het bekijken van die zenders?
Want als je zo'n FTA ontvanger moet kopen heb je toch ook iets van een antenne/schotel nodig om die zenders te ontvangen?
Als ik zoek op die FTA ontvangers kan ik daar niet echt iets over vinden.
Reputatie 7
Badge +28
Jouw huidige ontvanger gaat niet meer werken vanaf 9 juli 2019. De reden daarvoor is dat het geen ontvanger is die geschikt is voor de HD-beelden die in DVB-T2 H.265/HEVC worden uitgezonden.

De aan te schaffen FTA-ontvanger kan gewoon op je huidige Digitenne-antenne worden aangesloten. Dat heeft niets met een schotel te maken.

Kijk maar is op de website amazon.de. Daar dan zoeken op DVB-T2 receivers. Er zijn genoeg ontvangers te koop voor 30 euro of lager. Bekende merken zijn Technisat, XORO, Philips en Strong. Zelf heb ik daar een XORO 7619 gekocht voor 27 euro incl. verzendkosten. (De prijs is nu ietsje hoger.)

https://www.amazon.de/gp/offer-listing/B01N0O6OUI/ref=dp_olp_new?ie=UTF8&condition=new

Deze is ook mogelijk, maar daar zit geen scart-aansluiting bij:
https://www.amazon.de/Xoro-HRT-8720-HEVC-T2-Receiver-kartenloses-Irdeto-Zugangssystem/dp/B01ERXFFZK/ref=sr_1_3?__mk_nl_NL=ÅMÅŽÕÑ&crid=3GKZUH0M6P7OE&keywords=dvbt-2+receiver&qid=1555876677&refinements=p_89%3AXoro&rnid=669059031&s=gateway&sprefix=dvd%2Caps%2C139&sr=8-3

Kan evt. ook via b.v. bol.com, maar daar is veel minder keus en de prijzen liggen duidelijk hoger.
@Noordzee Helemaal duidelijk, ik weet even genoeg zo.
Reputatie 7
Badge +28
@Noordzee

Ja, wil je nog wat vragen?

Reageer