Beantwoord

Afstandsbediening aan/uit TV

  • 11 May 2019
  • 7 reacties
  • 278 keer bekeken

Zojuist heb ik mijn digitenne ingewisseld voor de nieuwe. Werkt goed. Waar ik alleen tegenaan loop is dat ik de TV met de oude afstandsbediening aan en uit moet zetten en met de nieuwe afstandsbediening de rest bedien. Het kan toch niet waar zijn dat ik de TV niet met de nieuwe afstandsbediening aan en uit kan zetten? Dit ging wel goed met de oude digitenne... De TV betreft een ca 3 jaar oude Sony Bavaria, dus geen verouderd toestel.
Wie heeft een oplossing voor mij?
ik verneem graag. 😊
icon

Beste antwoord door Noordzee 11 May 2019, 09:35

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Bootjevaren,

Als je dit niet wilt is er een oplossing: Je kunt de TV en de Digitenne-ontvanger aansluiten op een verdeeldoos met schakelaar. TV kijken: schakelaar indrukken en zowel de TV en de digitenne ontvanger gaan aan. Geluid en zenderkeuze zijn dan te bedienen met alleen de Digitenne-afstandsbediening. Einde TV kijken schakelaar indrukken en beide toestellen gaan uit.

Kan je hiermee uit de voeten?
Beste Noordzee,
Dank voor je suggestie. Goed om te weten dat dat een oplossing is. Alleen blijft het omslachtig om niet alles op 1 afstandsbediening te hebben zoals ik dat tot voor kort met het ‘oude’ Digitenne systeem van KPN wel had.
Ik vind het een gotspe dat KPN schermt met een vergroot gebruikersgemak terwijl dat hiermee juist níet het geval is. Feitelijk een achteruitgang... Slechte zaak van KPN.
Maar nogmaals dank voor je reactie!
Reputatie 7
Echt waar, kan je met de nieuwe afstandsbediening de televisie niet aan of uit zetten?
Wie heeft dat nu weer bedacht?
Ja, dat is echt zo... Zeldzaam toch? 😏
Dat was ook al zo met de oude afstandsbediening. Ik had een TF6000 en een Samsung. Bij beiden moest ik de TV met diens eigen afstandsbediening aanzetten. Enige was dat met die apparaten de tv automatisch naar scart ging. Dat is met de nieuwe ontvanger (geen stuursignaal op scart of hdmi-cec) niet meer zo.

Maar aan/uit zetten van het televisietoestel moest bij mijn weten altijd al met diens eigen afstandsbediening. (met alle ooit door KPN geleverde Digitenne-ontvangers i.i.g.)

Daarom kan ik dit niet echt volgen. Mss kan je dat even uitleggen.
Waar ik alleen tegenaan loop is dat ik de TV met de oude afstandsbediening aan en uit moet zetten. Het kan toch niet waar zijn dat ik de TV niet met de nieuwe afstandsbediening aan en uit kan zetten?
Dit ging wel goed met de oude digitenne...

Ik heb trouwens een programmeerbare afst.bed. die ik zo kan instellen dat beide toestellen aan danwel uit gezet worden.
Dank voor je reactie Peter. Wellicht heeft het te maken met het feit dat ik tot voor kort niet een modempje had maar een insteekkaart en derhalve met de afstandsbediening van de TV kon werken...?

Maar wellicht is zo’n programmeerbare afstandsbediening de oplossing 😊
maar een insteekkaart en derhalve met de afstandsbediening van de TV kon werken...?

Oh ja. Dan gebruik je de ontvanger van/in de tv zelf. Nu is het gescheiden. TV (beeldscherm/geluid) en aparte ontvanger. Scheelt trouwens wel aanschaf van nieuwe TV met HEVC ondersteuning.

Enne, het is geen modem(pje). Dat is voor internet. Dit is een tv-ontvanger (ook wel settopbox). Voor TV/radio-zenders.