Beantwoord

Afstandsbediening defect Digitenne

• 26 juli 2016
  • 7 reacties
  • 599 keer bekeken

Hallo,

De afstandsbediening van mijn digitenne tv ontvanger had het op een gegeven moment begeven. Had van alles geprobeerd zoals nieuwe batterijen en resetten om hem weer aan de praat te krijgen maar het werkt niet. Heb dus een nieuwe afstandsbediening gekocht (dezelfde) maar deze werkt ook niet. Maar bij deze weet ik niet precies hoe ik hem moet "activeren" voor mijn ontvanger.

Mijn ontvanger is een: TF6500. En de afstandsbediening die ik heb gehad en opnieuw heb gekocht is deze: https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132710/afstandsbediening-voor-de-basis-ontvanger-topfield/?pos=499.

Wie zou mij kunnen helpen om de nieuwe afstandsbediening te kunnen koppelen aan mijn digitenne ontvanger?

Alvast bedankt,

Colin
icon

Beste antwoord door Justin_ 6 augustus 2016, 13:36

Omruilen van de ontvanger was hierin inderdaad de oplossing. Via privébericht laat Colin weten dat de nieuwe ontvanger het zonder problemen doet 🙂
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +22
Hoi ColinJ96, welkom op het forum! Balen dat je nieuwe afstandsbediening niet werkt 😞 Bij digitenne hoef je de afstandsbediening niet te koppelen aan de ontvanger. Als je het juiste type afstandsbediening hebt, werkt deze direct. Je geeft al aan dat je precies hetzelfde type afstandsbediening hebt als degene die je hiervoor had. Wellicht dat er dus iets mis is met je digitenne-ontvanger. Wil je deze eens terugzetten naar fabrieksinstellingen? Hoe je dat doet, vind je hier.

Als dat ook niet tot een oplossing leidt, reageer dan op m'n privébericht. Dan ga ik voor je aan de slag 🙂
Reputatie 7
Badge +31
Wil je deze eens terugzetten naar fabrieksinstellingen? Hoe je dat doet, vind je hier. ... en dat moet je wel met de afst.bed. doen. Die het in dit geval niet doet...

Krijg je wel zenders op de Digitenne-ontvanger? Zie je wel wat op de display? Trek de stekker eens 10 minuten uit het stopcontact. Reageert ie daarna ook niet op de afst.bed. dan kon de IR ontvanger wel eens stuk zijn in de ontvanger.

Je kunt de werking van de afst.bed. checken door deze op de camera van je telefoon te richten. Dan zie je, als ie werkt, het IR ledje oplichten.
Wat Peter zegt is waar. Ik kan niet naar de fabriekinstellingen gaan zonder afstandsbediening. Ik heb even gecheckt met mijn telefoon of ik die IR ledje zie oplichten en dat zie ik bij beide afstandsbedieningen.

Ik heb de stekker eruit getrokken en 10 minuten later weer ingestoken maar beide afstandsbedieningen reageren niet.
Ik denk dus dat het aan de ontvanger ligt.

Oh en Justin bedankt voor de reactie, maar ik had er niet al te veel aan. Misschien kun je mij hierbij wel helpen. Zou ik dus een nieuwe ontvanger moeten kopen of is dit te repareren? Moet wel zeggen dat ik absoluut niet technisch ben aangelegd dus ik zou het zelf niet kunnen.

Nogmaals bedankt Justin en PeterG!
Reputatie 7
Badge +31
KPN stelt bij abonnementen tegenwoordig alleen huurtuners beschikbaar. Als je nu ook een huurtuner hebt, dan kan ie zonder meer geruild. Daar zijn geen kosten aan verbonden. Er zijn ook tuners te koop, oa. van VU+, maar die zijn best prijzig.
Als je huidige 6500 nog koop was, kun je nu een huurtuner toegestuurd krijgen. Dat wordt dan wel de Rebox. (type RE-2100T, zie Digitennesite).

Ik denk ook dat de IR in de ontvanger zelf defect is. Als je het ledje v.d. afst.bed. op ziet lichten dmv je camera dan is/zijn de afst.bed. niet defect. Ik adviseer Webcare (Justin) dan ook omruil of toesturing nieuw toestel in gang te zetten.

Krijg je een andere tuner haal dan de smartcard uit de TF6500. Deze gaat dan weer in de nieuwe tuner!

Je kunt de afst.bed. ook nog uitproberen bij iemand anders met een TF6500 of TF6000 ontvanger (als je die kent).

Kun je 'm wel nog bedienen op het toestel zelf? Daar zitten standby en zaptoetsen op.
Reputatie 7
Badge +22
Bedankt voor je duidelijke uitleg, Peter! Resetten zonder afstandsbediening is natuurlijk wat lastig.

Colin, ik heb gereageerd op je privébericht. Het lijkt me inderdaad slim je ontvanger om te ruilen 🙂
Reputatie 7
Badge +31
Als je de nieuwe in huis hebt de smartcard uit de TF6500 halen en in de nieuwe stoppen.
Reputatie 7
Badge +22
Omruilen van de ontvanger was hierin inderdaad de oplossing. Via privébericht laat Colin weten dat de nieuwe ontvanger het zonder problemen doet 🙂

Reageer