Beantwoord

Afstandsbediening van tv werkt niet meer sinds omruil Digitenne

  • 7 July 2019
  • 15 reacties
  • 253 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Tot voor kort was er geen enkel probleem met Digitenne. Omgeruild, weken tv gekeken, niets aan de hand. Ik zet even mijn tv uit en aan en het is afgelopen, geen zenders, niks. Afstandsbediening van Digitenne reageert nergens op en ik kan sinds het omruilen de afstandsbediening van mijn tv niet meer gebruiken.
Contact opgenomen en dan krijg ik een verveelde stem die doodleuk zegt dat ik dan eerst maar een nieuwe afstandsbediening moet kopen voor de tv. Nee. Ik koop helemaal niets, ik ga helemaal geen kosten maken voor jullie probleem. Kan dit niet opgelost worden? Dan zeg ik morgen meteen dit abonnement op, dan ben ik liever per maand meer kwijt dan dat ik me nodeloos laat dwingen extra kosten te maken.

Admin: weer eigen topic aangemaakt hiervoor
icon

Beste antwoord door Roodgrapje 10 July 2019, 18:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +28
@Roodgrapje

Waarschijnlijk al geprobeerd, maar voor de zekerheid:

Haal de batterijen uit je afstandsbediening en stop ze er opnieuw in. Werkt het nog steeds niet? Vervang de batterijen eens door nieuwe.

Dei telefonische helpdesk van KPN roept wel vaker wat, dan kan je dus beter hier op het forum geholpen worden. De afstandsbediening van jouw TV werkt volkomen apart van jouw Digitenne-afstandsbediening, maar dat wist je zelf natuurlijk ook al.

Zorg dat je forum volledig gevuld is met o.a. klantnummer, postcode en huisnummer. Dan stuurt een moderator jou gratis een nieuwe afstandsbediening.
Reputatie 1
Badge
@Roodgrapje

Waarschijnlijk al geprobeerd, maar voor de zekerheid:

Haal de batterijen uit je afstandsbediening en stop ze er opnieuw in. Werkt het nog steeds niet? Vervang de batterijen eens door nieuwe.

Dei telefonische helpdesk van KPN roept wel vaker wat, dan kan je dus beter hier op het forum geholpen worden. De afstandsbediening van jouw TV werkt volkomen apart van jouw Digitenne-afstandsbediening, maar dat wist je zelf natuurlijk ook al.

Zorg dat je forum volledig gevuld is met o.a. klantnummer, postcode en huisnummer. Dan stuurt een moderator jou gratis een nieuwe afstandsbediening.


Nee, de afstandsbediening van Digitenne is niet kapot, de batterijen doen het ook, het is blijven hangen op 1 hij reageert gewoon nergens meer op. Heb alles eruit gehaald, ook uit stopcontacten maar krijg geen beeld meer. Op het kastje staat 1 en op tv dat er geen signaal is.
Heb je al geprobeerd een andere ingang (source) op de TV te selecteren? Door het uit en aanzetten van de TV is de ingang HDMI 1 of 2 waarschijnlijk gewijzigd. Meest waarschijnlijke ingang is HDMI 1. Dit kun je zowel met de AB van de TV als van de ontvanger wijzigen.
En als het met de AB’en niet lukt dan misschien met de toetsen op de TV (menu selecteren). Succes.
Reputatie 1
Badge
En als het met de AB’en niet lukt dan misschien met de toetsen op de TV (menu selecteren). Succes.
Vind al fijn dat mensen me willen helpen, ik was zo over de rooie..
je hebt gelijk, er is iets verandert op tv, maar afstandsbediening daarvan werkt niet en ik weet niet hoe ik die toetsen op tv zelf moet bedienen, handleiding heb ik ook niet meer.
De ab van Digitenne wijzigt alleen cijfers, menu werkt niet, antenne knop ook niet. Krijg gewoon geen signaal, geeft de tv aan
Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag @Roodgrapje. Wat vervelend dat de afstandsbediening van de tv niet meer werkt en daardoor Digitenne ook niet. Wat is het modelnummer van de tv? Meestal staat deze ook op de achterkant van de televisie. Wellicht kunnen we online een handleiding vinden van jouw televisie en jouw zo verder helpen.
Reputatie 1
Badge
Goedemiddag @Roodgrapje. Wat vervelend dat de afstandsbediening van de tv niet meer werkt en daardoor Digitenne ook niet. Wat is het modelnummer van de tv? Meestal staat deze ook op de achterkant van de televisie. Wellicht kunnen we online een handleiding vinden van jouw televisie en jouw zo verder helpen.

qlclta32at06 qmedia
Reputatie 7
Badge +28
In mijn eerste reactie was ik ervan uitgegaan dat het de afstandsbediening van Digitenne betrof, maar die onduidelijkheid is nu weg.

Het door jou genoemde typenummer is van de afstandsbediening en niet van de TV.

Ik heb een willekeurige TV gevonden op internet en daar heeft de Qmedia TV 7 knoppen. De bovenste is aan/uit. De tweede van boven is de source-knop.

Probeer is (nadat je Digitenne-ontvanger al hebt aangedaan) eerst de TV aan te doen met de bovenste knop en daarna de tweede knop van boven net zo vaak in te drukken tot je beeld hebt.

Of (als dat niet lukt)

Maar nog makkelijker is als je even het juiste typenummer van jouw TV erbij zoekt.
Reputatie 1
Badge
In mijn eerste reactie was ik ervan uitgegaan dat het de afstandsbediening van Digitenne betrof, maar die onduidelijkheid is nu weg.

Het door jou genoemde typenummer is van de afstandsbediening en niet van de TV.

Ik heb een willekeurige TV gevonden op internet en daar heeft de Qmedia TV 7 knoppen. De bovenste is aan/uit. De tweede van boven is de source-knop.

Probeer is (nadat je Digitenne-ontvanger al hebt aangedaan) eerst de TV aan te doen met de bovenste knop en daarna de tweede knop van boven net zo vaak in te drukken tot je beeld hebt.

Of (als dat niet lukt)

Maar nog makkelijker is als je even het juiste typenummer van jouw TV erbij zoekt.

Niet gelukt. Ben ook op internet gaan kijken en zie dat ik niet de enige ben, dit ligt dus aan mijn tv, er is geen typenummer bekend, zie verschillende reacties: https://www.gebruikershandleiding.com/Qmedia/handleiding-4-61107.html
Reputatie 1
Badge
Volgens mij is het beste om maar gewoon een andere tv aan te schaffen, dit komt niet meer goed, is pech.
Wil iedereen voor de tijd en moeite bedanken!
Reputatie 7
Badge +28
Is een nieuwe afstandsbediening niet goedkoper? : 24,95 euro
https://www.afstandsbedieningwinkel.nl/product?type=QLCLTA32AT06
Reputatie 7
Badge +30
Wat balen dat het niet gelukt is, Roodgrapje! Wel fijn dat je nu wat dichter bij een oplossing bent. Een nieuwe afstandsbediening lijkt me inderdaad iets goedkoper dan een nieuwe tv, maar misschien ben je wel aan iets nieuws toe. Dat staat je natuurlijk helemaal vrij 🙂. Mocht je nog vragen hebben, weet je ons te vinden!
Reputatie 1
Badge
Nee, ik zal een nieuwe afstandsbediening niet kunnen instellen op deze tv, dat lukt niet zo. Heb em gekregen, zonder de originele ab en zonder handleiding of typenummer. Heb er de hele zondag aan besteed, ik kom echt geen stap verder, heb alles geprobeerd. Haha ben toe idd aan een nieuwe..
Reputatie 1
Badge
Nieuwe tv en vanmiddag nog even helemaal in paniek, want ik dacht even dat ik hetzelfde probleem had, maar yes! Beeld. Tv kijken. Drie dagen gelezen, is ook leuk, maar superblij dat ik weer op de tv kan.
Het probleem lag idd bij die oude tv, kon dat niet herstellen, ook niet met een andere ab.
Reputatie 7
Badge +30
Top! Goed om te lezen dat alles nu wel naar behoren werkt! Veel plezier ervan 🙂