Beantwoord

alleen npo 1,2,3, en tv west.

  • 15 July 2020
  • 48 reacties
  • 422 keer bekeken

Reputatie 3

ik kan alleen npo1,2,3  en regionale zender ontvangen. Verschillende keren gebeld met klantenservice. Mijn ontvanger zou niet goed werken. Zou een nieuwe krijgen, maar ontvang alleen een nieuwe antenne. De logistieke afdeling zou het blokkeren. Maar wij hebben bijna geen zenders.

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 16 July 2020, 13:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

48 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @ini ,

Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN.
 

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

En gebruik je al een buitenantenne? Kun je eventueel jouw antenne buiten plaatsen? 

Reputatie 3

Dit speelt al 2 weken, krijg telkens beloftes. De ene persoon vd klantenservice zegt dat de ontvanger niet meer werkt, de volgende probeert het te resetten. Resultaat 5 min een paar extra zenders, daarna weer niets

Reputatie 7
Badge +28

Graag even bovenstaande vragen beantwoorden. 
 

En in welke plaats gebruik je nu Digitenne? 

Reputatie 3

kantnummer weet ik niet. Ik gebruik Digitenne in Zoetermeer.

 

Reputatie 7
Badge +28

Kun je in Zoetermeer een buitenantenne gebruiken? 
 

Want daarmee kun je een betere ontvangst krijgen. 

Reputatie 3

waarschijnlijk wel. Maar vorige week, heb ik dat gevraagd . Maar bij de klantenservice ze men dat het lag aan de ontvanger. Die is aangevraagd, maar op een of andere manier wordt dat , zoals men mij vanmiddag vertelde, geblokkerd door de logistieke afdeling. Dus stuurt men mij een nieuwe antenne. Die had ik al.

Reputatie 7
Badge +28

Ik neem aan dat je nu jouw profiel verder gevuld Hebt met o.a. je cas-id-nummer. 

Wil je dan nu het volgende doen?

1/ Ga in het menu nu eerst eens terug naar de fabrieksinstellingen. 
2/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken. 
3/ Richt de antenne eventueel bij aanneemt hand van de signaalmeter uit het menu. 
4/ Zet de ontvanger op NPO1 en laat de ontvanger aanstaan. (de TV kan evt. Uitgezet worden)

In de loop van de avond wordt er door een moderator een activatiesignaal verstuurd. 

Reputatie 3

ok ga ik doen, bedankt.

Reputatie 7
Badge +20

Hoe is de situatie nu @ini? Ik zie dat je na het schrijven van dit bericht, nog weer telefonisch contact met ons hebt gehad en de betreffende collega heeft aangegeven dat de zenders het na opnieuw actieveren weer leken te doen. Ik hoor dus graag van je of dat nog steeds het geval is!

Reputatie 3

Weer alleen npo 1,2 3. En tv west. De rest doet het weee eer niet.

Reputatie 7
Badge +28

@Maja_ 

Heb jij dan de mogelijkheid om een omruil van de ontvanger te regelen?

Reputatie 3

Nee, ik zou nu toch wel graag een nieuwe ontvanger krijgen.. Deze is al zovaak gereset en weer opnieuw geactiveerd. Maar volgens een medewerker wordt dit geblokkeerd. Al 2 keer is een nieuwe ontvanger beloofd. De eerste keer gebeurde er niets. Na een telefoontje een week later zou hij worden verstuurd maar in plaats daarvan stuurden ze weer een antenne, die ik een aantal maanden geleden ook al kreeg.Misschien tijd voor een andere provider.

Reputatie 7
Badge +20

Ik zie meerdere logistieke orders, die allemaal op niets uit lijken te lopen, erg vreemd. Aan de wil van mijn collega's ligt het in ieder geval niet! Ik zal het nu zelf proberen, laat zo weten of het mij wél lukt!

Reputatie 7
Badge +20

Het kost mij erg veel moeite om langs het stapje van het activeren van je CAS ID te komen, omdat er telkens wordt geconstateerd dat hij niet actief is -wat klopt- en hem dan wil activeren, wat niet de oplossing is. Nadat het me lukt om dit te omzeilen, loopt ik tegen het probleem aan dat er een fout in de order zit, waarna er een verzoek naar onze logistieke afdeling is gestuurd. Deze procedure heb je voor zover ik begrijp nu al een aantal keer doorlopen zonder dat je er iets mee op bent geschoten :slight_frown:  Ik wil absoluut niet van je vragen om wéér te gaan wachten op iets dat misschien wel of misschien niet goed gaat komen, daarom zal ik morgen, als alle andere afdelingen weer geopend zijn, even rechtstreeks contact zoeken met collega's van deze afdeling met de vraag wat hier toch aan de hand kan zijn en hoe we dit op kunnen lossen.

Zodra ik meer weet, kom ik bij je terug!

Reputatie 3

Ik wacht af.....

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb nog iets anders geprobeerd, zou je eens kunnen kijken of je nu wél alle zenders hebt?

Reputatie 3

Ja, ik heb zojuist gecontroleerd. Alle zenders. Blij, is dit blijvend?

Reputatie 7
Badge +28

Normaal gesproken wel. Als de abonnementsstatus in het menu nu op JA staat. 

 

 

Reputatie 3

Kan ik dat controleren? Of is het alleen zichtbaar voor kpn? Ik hoop ook dat we van de klacht"slechte ontvangst" af zijn, want daar begon het mee.

Reputatie 7
Badge +28

Kijk in het menu van jouw ontvanger in het scherm onder het CAS-ID-nummer. Als het goed is, staat de abonnementsstatus nu op Ja. 

Reputatie 7
Badge +20

Ja, ik heb zojuist gecontroleerd. Alle zenders. Blij, is dit blijvend?

Top! Ik ben nog even verder op onderzoek uit gegaan, en zag dat je achter de schermen om bent gezet naar ons nieuwe ordersysteem. Daar hoor je als klant verder helemaal niks van te merken, maar dit wekte wel mijn interesse en ik kreeg het vermoeden dat het één en ander wel eens met elkaar te maken zou kunnen hebben :wink: Na wat rondvragen hier en daar, bleek dat je niet de enige Digitenne klant was waarbij het activeren van het CAS ID niet lukt na de omzetting naar dat nieuwe systeem. Gelukkig heb ik iemand kunnen vinden die hem buiten de normale procedure om, alsnog heeft kunnen activeren! Het zou nu blijvend moeten zijn, zo nee dan mag je direct weer aan de bel trekken hier en ga ik er gelijk weer achteraan!

Reputatie 7
Badge +28

Goed bezig @Maja_ :punch_tone3::muscle_tone3:

Reputatie 3

Ben er blij mee. Bedankt voor de moeite.

Reputatie 7
Badge +20

Heel graag gedaan!

Reputatie 7
Badge +20

Puur even ter controle, alle zenders zij er nog steeds @ini:smiley: