Beantwoord

Alleen NPO 1, 2 en 3

  • 27 July 2019
  • 26 reacties
  • 657 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Op 23 juli heb ik mijn Digitenne pakket ontvangen welke ik op de camping in Den Ham Overijssel ga gebruiken.
Ik kan, zonder opgaaf van reden tot 7 augustus afzien van de aankoop.
Mijn abonnement gaat op 30 juli in.
Nu, 27 juli heb ik Digitenne op de camping geïnstalleerd, maar ontvang dus alleen de drie NPO zenders.

Omdat ik pas 12 augustus terug kom op de camping kan ik dus niet testen of ik de overige zenders kan ontvangen. Het signaal was overigens, tegen verwachting in, 100% dus zeer goed.

Kan ik nu nog, als ik over twee weken merk dat de andere zenders niet te ontvangen zijn af van het Digitenne abonnement? Het is dan ruim 3 weken na levering.


Groetjes
Wim
icon

Beste antwoord door Noordzee 5 August 2019, 17:05

Bekijk origineel

26 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hallo Wim,

Wat je kunt (moet) doen, is de ontvanger (+ antenne) meenemen naar huis.
Dan kun je thuis vanaf 30 juli testen of de andere zenders het ook doen.

Wel thuis even opnieuw uitgebreid zenders zoeken, want thuis zijn er waarschijnlijk andere frequenties.

Laat dan thuis ook de ontvanger een uur aanstaan. Daarmee kan de abonnementsstatus in het menu verspringen van NEE naar JA.

Doe je dit niet de eerste week na de start van jouw abonnement, dan heb je na een week een probleem, omdat de ontvanger dan vanaf afstand moet worden opgestart.

Veel succes!
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @WimAlsemgeest, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Ik ga er vanuit dat het na 30 juli gewoon goed gaat werken! Je geeft aan dat je 100% bereik hebt, en dan NPO 1, en 3 wel werken. En mocht je wel problemen ervaren, kunnen we altijd verschillende dingen nog nakijken om het uiteindelijk werkend te krijgen.

Antwoord op je vraag, je kan na die 14 dagen helaas niet meer opzeggen via het herroepingsrecht. Maar mochten we er uiteindelijk echt niet uitkomen dan zijn er vast nog wel mogelijkheden hierin 😉
Reputatie 1
Badge
Noordzee en Susan,

Dank jullie voor je antwoorden.

@Noordzee
Het Digitenne kastje ligt op de camping. Even ophalen is 2.15 uur heen en 2,15 uur terug.
Het abonnement start 30 juli. Dat is precies 7 dagen nadat hij verstuurd is.
5 augustus gaat het Digitenne weer een keer aan. Dat is 5 dagen nadat het abonnement actief wordt.
Ik denk / hoop dat het goed gaat komen.

Groetjes,
Wim
Reputatie 7
Badge +28
Ok Wim,

Als je er op 5 augustus bent (eerder schreef je 12 augustus), dan is er geen enkel probleem.

Je kunt de ontvanger dan een uur aanzetten. Want in die tijd gaat de abonnementsstatus verspringen van NEE naar JA.

Geen zorgen!
Reputatie 7
Badge +21
@WimAlsemgeest, laat je weten of het uiteindelijk gelukt is als je weer op de camping bent? 🙂
Reputatie 1
Badge
Hoi Susan.

Doe ik. Ergens morgen of overmorgen post ik het resultaat.
Reputatie 7
Badge +28
Top Wim,

Ga dan eerst in het menu terug naar de fabrieksinstellingen.
Daarna zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.
En zodra je beeld hebt de ontvanger net zo lang aan laten staat totdat de abonnementsstatus in het menu is versprongen van NEE naar JA.
Reputatie 1
Badge
Helaas,

Mijn dochter en schoonzoon zitten op de camping en hebben alleen 1, 2 en 3.
Uitgevoerd wat voorgesteld is in je laatste reactie, maar de melding van geen abonnement blijft.
Bij de status of zo staat dat ik geen betalingsachterstand heb.
Reputatie 1
Badge
Inmiddels is er telefonisch contact geweest met KPN. Over een half uur zouden de zenders gevonden moeten worden.
Reputatie 7
Badge +21
@WimAlsemgeest, oh oke dan moet hij nog een zetje krijgen. Dat had ik ook voor je willen doen hoor 😉 Laat je weten of dat zetje geholpen heeft? Meld je anders (bij foutcode E170-0 bijvoorbeeld) even in het verzameltopic. Daar is ook vanavond iemand nog aanwezig om op te reageren!
Reputatie 7
Badge +28
@WimAlsemgeest

Als dat toch niet lukt?
Dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.
  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat in Den Ham kanaal 44.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening.
Deze manier kan helpen omdat KPN het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meestuurt op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Laat de ontvanger dan aanstaan op CNN. Zodra je beeld hebt kun je weer uitgebreid zenders zoeken.
Reputatie 1
Badge
Hoi,

Ik heb net gehoord dat abonnement op ja staat en na opnieuw zoeken de zenders zijn gevonden.

Bedankt voor de hulp.
Reputatie 7
Badge +28
Graag gedaan. 👍🏾

Veel plezier met het nieuwe Digitenne.
Reputatie 1
Badge
@noordzee
@suzan


Helaas. Vandaag zo goed als geen beeld. Na opnieuw zenders zoeken worden er maar 6 gevonden.
😞
Reputatie 7
Badge +21
@WimAlsemgeest, ah dat is rot! Het kan eventueel met het weer te maken hebben, hier in het Noorden is het aardig bewolkt en veel wind.. Heb je ook gekeken of de postcode van jouw camping onder het dekkingsgebied valt? Daar begin ik nu namelijk een beetje aan te twijfelen. Dit kan je doen door op deze pagina (klikken op gegevens invullen) de postcode van de camping in te voeren..
Reputatie 7
Badge +28
@WimAlsemgeest

In Den Ham zou het moeten lukken mits de antenne buiten staat.

Heb je wel een buitenmontageset erbij gekregen? Zo niet, dan kan Susan die nog nasturen.

Zet de antenne zo hoog mogelijk.
Daarna uitgebreid zenders zoeken.

En dan , heel belangrijk;

De antenne uitrichten aan de hand van de signaalmeter uit het menu.

De antenne is namelijk behoorlijk richtingsgevoelig.
Reputatie 1
Badge
@Noordzee

Nee, ik heb geen buitenmontageset gekregen. Kan je die alsnog aan mij toesturen?

Groetjes
Wim.
Reputatie 7
Badge +28
Hoi Wim,

Dat gaat Susan vast wel voor jou doen. Ik werk niet voor KPN. Maar ik vind het wel leuk om Digitenne-klanten te helpen....

Zijn er inmiddels al een paar andere zenders gevonden aan de hand van de tips van hierboven?
Reputatie 1
Badge
@Susan
Met de antenne buiten gaat het goed.
Zou je me een buitenmontageset kunnen toesturen?

Groetjes Wim.
Reputatie 7
Badge +28
Susan komt hier vanzelf weer terug. Haar werkdag zit erop.
Reputatie 7
Badge +21
@WimAlsemgeest en @Noordzee ook vanavond was ik nog aanwezig 🙂 Je dient dan wel even je Forum profiel aan te vullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer. En kan je aangeven op welk adres je de buitenantenne/montageset wil ontvangen?

PS: ik ben morgen niet aan het werk dus kan hem donderdag voor je aanvragen.
Reputatie 1
Badge
Hoi Susan

Mijn gegevens heb ik ingevuld.
Je kan de steun dus naar mijn huisadres sturen. Ik neem het dan zelf mee naar Den Ham, naar de camping.

Groetjes en alvast bedankt
Wim
Reputatie 7
Badge +21
@WimAlsemgeest, helemaal goed. Ik heb het inmiddels voor je aangevraagd! Je krijgt hier ook een bericht (sms) van 😉 Het kan enkele werkdagen duren voordat je hem thuis hebt.
Reputatie 7
Badge +21
@WimAlsemgeest, heb je de buitenantenne inmiddels ontvangen en ook al geïnstalleerd? 🙂
Reputatie 7
Badge +28
@WimAlsemgeest

In Den Ham zou het moeten lukken mits de antenne buiten staat.

Heb je wel een buitenmontageset erbij gekregen? Zo niet, dan kan Susan die nog nasturen.

Zet de antenne zo hoog mogelijk.
Daarna uitgebreid zenders zoeken.

En dan , heel belangrijk;

De antenne uitrichten aan de hand van de signaalmeter uit het menu.

De antenne is namelijk behoorlijk richtingsgevoelig.



@WimAlsemgeest Heb je jouw nieuwe buitenantenne al getest?
Hoe is het nu met de ontvangst?

Reageer