Beantwoord

Alleen NPO zenders?

  • 16 February 2019
  • 2 reacties
  • 53 keer bekeken

Ik heb sinds donderdag alle zenders behalve NPO 1 - 2 - 3
ik zit op een boot in Naarden.
ik heb in de boven salon nieuwe TV met insteek kaart deze doet het dus niet.
Ik heb in de slaapkamer oudere TV met los kastje en deze werkt wel op NPO 1 2 3
Alles geprobeerd.....antenne verplaatsen, kaart eruit en erin echter geen NPO 😡

*Admin: reacties afgesplitst, eigen topic aangemaakt.
icon

Beste antwoord door PeterG 16 February 2019, 14:12

Bekijk origineel

2 reacties

In Naarden, Noord-holland, is het oude systeem nog in de lucht. Dat zou moeten werken met een smartcard in module in tv. Echter: in welke regio (huisadres) je abonnement staat ingeschreven is wel belangrijk! Want als dat in de provincies Friesland, Groningen, Drenthe, Gelderland of Overijssel is dan zijn je smartcards buiten werking.

Je zou sowieso NPO moeten krijgen. Dat is zonder abonnement. En nergens is storing.
Onder het abonnement vallen de zendernummers 4 t/m 21 en 23 t/m 32. Die doen het dus allemaal goed begrijp ik.

En even voor de duidelijkheid: je mist alleen NPO op de tv (met module) in de salon. NPO zou zelfs zonder de module te krijgen moeten zijn. Verder heb je alle andere zenders op die tv en ook alle, incl. NPO, op de losse ontvanger.

➡️Heb je al eens de TV naar zenders laten zoeken? Eerst huidige zenders wissen! Dan pas opnieuw zenders zoeken. Zeker als je vaart, en dus steeds onder een andere zendmast valt, is dat nodig. (hoewel ik vermoed dat je dat wel weet)

Is dat losse kastje al een nieuwe (zxv7200 of rbx2800)?

In gebied waar nog DVB-T is wordt een insteekkaart nog ondersteund (het abonnement moet ook in zo'n gebied ingeschreven staan). In nieuwe gebieden niet meer. De insteekkaart is v.a. juli in het hele land niet meer te gebruiken. Dit omdat de meeste nu in gebruik zijnde tv's voor Digitenne geen DVB-T2 HEVC ondersteunen.

Belangrijk: Digitenne gaat met nieuw systeem uitzenden; oude gaat uit de lucht. Deel v.h. land is al omgezet.
https://forum.kpn.com/digitenne-12/klaar-voor-de-toekomst-veranderingen-bij-digitenne-445235
Beste Peter,
ik heb kaart eruit getrokken en op gestart echter nog steeds niet.
bij zenders zoeken vind hij 0 zenders.
daarna een instelling veranderd van kabel naar ether en dat was het probleem.
opnieuw zenders gezocht en nu werkt alles weer prima
Bedankt voor je feedback
mvrgr. Hans.

Reageer