Beantwoord

alleen zenders 1,2 en 3 te ontvangen.

  • 7 August 2019
  • 13 reacties
  • 1674 keer bekeken

Ik heb pas digitenne ontvangen en geinstalleerd.

Vanaf het begin werkte alles prima tot dat na ongeveer een half uur tot een uur alleen de zenders 1,2 en 3
nog te ontvangen waren.
Bij Kpn gevraagd en advies was om nogmaals tv een half uur aan te laten staan,maar ook dit zonder resultaat.

Tot op heden nog geen verandering.
Is er wellicht een instelling bij Kpn nog niet juist?
ik hoop dat dit snel kan worden verholpen ,juist in de vakantie
is dit een welkom tijdverdrijf voor de kids
icon

Beste antwoord door Noordzee 7 August 2019, 21:24

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Na een half uur geen beeld meer is wat typisch. Want normaal doen alle zenders het minimaal een week.

Wil je dit eens proberen?:

Dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.
  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening
Deze manier kan helpen omdat KPN het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meestuurt op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Hierboven staat een procedure van handmatig zenders zoeken. Wat betreft de genoemde frequenties : Dit is de huidige indeling.

25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel

Laat de ontvanger dan op CNN staan. Zodra je beeld hebt op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken.

Als het na een uur geen succes heeft opgeleverd:
Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Je kunt het CAS-ID nummer dan weghalen uit jouw bericht. Niet dat iemand wat heeft aan dat nummer, maar misschien toch maar beter om het in het profiel te zetten.
Ik heb idd geprobeerd via menu naar handmatig zoeken naar rf kanaal daarachter
nummer 25 ingevuld voor regio Groningen ,daarna start en ok.

Ook dit gaf geen oplossing
Reputatie 7
Badge +28
Zie je een foutcode ?
FoutcodeE016-0
Cas id vermeld in profiel ,weet niet hoe ik deze weghaal uit mijn bericht
Reputatie 7
Badge +28
OK, Meld je dan even in het onderstaande topic. Daar wordt je sneller geholpen :

https://forum.kpn.com/digitenne-12/krijg-je-foutcode-e016-0-e017-0-of-e-150-0-te-zien-466062
Reputatie 7
Badge +28
Cas id vermeld in profiel ,weet niet hoe ik deze weghaal uit mijn bericht


@Anne Doornbosch
Rechtsonder dat bericht zie je drie kleine stipjes. Daarop klikken en dan kiezen voor: bewerk.
Volgens mij heb ik mijn profiel voldoende aangepast en heb ik de overbodige tekst kunnen weghalen
Reputatie 7
Badge +28
OK, dan je nu nog even melden in dat topic uit mijn link. (3 berichten hierboven)
Sorry Noordzee ,ik ben hier niet heel handig in ,hoe doe ik dat??
Reputatie 7
Badge +28
Geeft niet hoor.... 🤳

Gewoon een reactie plaatsen in dit topic.Met daarbij de melding welke fout je hebt....
https://forum.kpn.com/digitenne-12/krijg-je-foutcode-e016-0-e017-0-of-e-150-0-te-zien-466062
Geeft niet hoor.... 🤳


Gewoon een reactie plaatsen in dit topic.Met daarbij de melding welke fout je hebt....
https://forum.kpn.com/digitenne-12/krijg-je-foutcode-e016-0-e017-0-of-e-150-0-te-zien-466062


Mijn foutmelding E016-0 graag nazien in administratie van KPN en eventueel aanpassen

Met vriendelijke groet A.Doornbosch
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Anne Doornbosch Ik heb je ontvanger opnieuw geactiveerd en ik heb nog een kleine toelichting geschreven in het algemene topic waar Noordzee je naar toe verwees!

Reageer