Beantwoord

Analoge Televisie via KPN?

  • 6 January 2020
  • 27 reacties
  • 6704 keer bekeken

Ik heb net een analoge televisie gekocht (blijkbaar), maar helaas is dit bij jullie vervallen. 
Is er nog een manier om dit digitaal te maken door een kastje of iets dergelijks? Zonder dat ik de tv hoef om te ruilen? 

icon

Beste antwoord door Noordzee 7 January 2020, 18:41

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

27 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hij heeft toch wel een HDMI aansluiting? Of meerdere zelfs? 

 

Hij heeft toch wel een HDMI aansluiting? Of meerdere zelfs? 

 

Dat klopt. 

Maar de tv tuner is analoog. Verder heb ik geen DVB-C tuner. Dus ik zou dan een kastje moeten hebben toch, om digitale zenders te kunnen ontvangen? 

Of hoeft dit niet. 

Reputatie 7
Badge +24

Hij heeft toch wel een HDMI aansluiting? Of meerdere zelfs? 

 

Dat klopt. 

Meer heeft u niet nodig. Tv bij KPN bestellen. Eerste tv is 10 euro per maand, elke volgende 5 euro per maand. U krijgt dan een decoder …

... in bruikleen die u met de bijgeleverde hdmi kabel met de tv verbind. Ik ga er vanuit dat u internet van KPN heeft? Deze decoder moet met een utp kabel (5 meter bijgeleverd) verbonden worden met de Experiabox van KPN.

Reputatie 7
Badge +24

Hi Emmz, welkom op het forum. 

Als er een HDMI poort aanwezig is op je TV kun je probleemloos onze apparatuur aansluiten. Welk abonnement en kastje heb je via ons? Als je je profiel aanvult met je gegevens kan ik dit ook voor je nakijken. 

Ik hoor graag van je.

Reputatie 7
Badge +28

 

@Emmz 

Als je geen internet afneemt van KPN, kun je nog steeds naar digitale televisie van KPN kijken. Want gelukkig heb je het juiste forum gekozen: Het Digitenne-forum. :heart_eyes:

 

Voor 17 euro per maand krijg jij een kastje thuis die je op jouw TV kunt aansluiten. TV ontvang je dan via de ether. Lees alles over Digitenne op deze website : 

https://www.digitenne.nl

 

Reputatie 7
Badge +24

Digitenne-fan @Noordzee is ook aan boord :smile:

Reputatie 7
Badge +28

 

@Emmz

Als je geen internet afneemt van KPN, kun je nog steeds naar digitale televisie van KPN kijken. Want gelukkig heb je het juiste forum gekozen: Het Digitenne-forum. :heart_eyes:

 

Voor 17 euro per maand krijg jij een kastje thuis die je op jouw TV kunt aansluiten. TV ontvang je dan via de ether. Lees alles over Digitenne op deze website : 

https://www.digitenne.nl

 

@Emmz 

 

Is het aanvragen van Digitenne al gelukt of heb je nog hulp nodig van ons? 

Reputatie 7
Badge +28

@Emmz 

Heb je al een besluit genomen wat je gaat doen met de onlangs door jou gekochte TV? 

Wordt het Digitenne of wordt het iets anders? 

 

Reputatie 7
Badge +24

Hi Emmz, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen. 

Ik heb ook analoge (Salora) 12 volt tv en wil op mijn schip graag Digitenne gebruiken. 

Wij zijn KPN Compleet!

Kunt u mij aub aangeven wat ik precies nodig heb voor ontvangst?

Zoals ik meen o.a

Digitenne kastje,  Buitenantenne, Benodigde kabels voor electr. voeding aansl. van Digitennekastje en ook voor de TV ( dat is 'n 4-polige! aansl. voor de stekker) Alles voor goede beeld ontvangst. Ik heb nu alleen maar de TV!

Bvd. Grts Pieter.

Heeft die TV een HDMI ingang, @Zwerver TV ?

Bij de Digitenne ontvanger zit een 230 volt stekker. Ik neem aan dat je dat hebt aan boord?

Als je thuis Interactieve TV hebt en een niet te oud abonnement dan kan je daar een Digitenne-ontvanger aan toevoegen voor € 5 per maand. Via MijnKPN.

Zwerver TV,

Herstel!

Het betreft 'n Analoge Vestel TV

model Paris, 12 volt!

(Electr.Voeding 4 polige aansluiting!) 

Ik bezit nog geen kabeltjes!

Grts Pieter.

Recht zo die gaat!

@Zwerver TV . Als de TV een HDMI ingang heeft kan je 'm gebruiken met Digitenne. Maar dat betwijfel ik bij zo'n oud ding uit 2008.

Heeft ie alleen (nog) een coax antenne aansluiting dat kan je 'm afvoeren naar de oude apparaten afdeling van de reiniging.

Zo'n oudje (uit 2008 vindt ik via Google) zou ik i.i.g. vervangen.

Dat klopt Peter. G. 

Bedankt voor uw reactie!

220 volt,  vanuit omvormer en 12 volt accubank

HDMI aansluiting!

Hebben KPN abonnement Compleet en mooi KPN cadootje (3-mnd gratis Digitenne)  Mooi van KPN! 

Grootste probleem virmt het onbrekende 12 volt voedingskabeltje voor de TV

(Met het benodigde 4 polige stekkertje!)

Grts Pieter.

Recht zo die gaat!

 

Peter. G.

Bedankt! voor uw Heldere beandwoording! 

TV is nooit in gebruik geweest, vond ik eigenlijk zonde om weg te doen, dus ik dacht : Mooi voor o h schip. 

Die Droom ligt nu in duigen. 

Geen nood er zijn er nog te koop! 

Bedankt en grts, Pieter.

Recht zo die gast!

 

Reputatie 7
Badge +11

Als er wel een ingang op de tv zit voor analoge tv (coax) dan zou je een modulator kunnen halen. Echter ga je daarmee wel echt heel erg veel inleveren op beeldkwaliteit. Op een product als deze zou je dan uitkomen: https://www.amazon.com/HDMI-Converter-Modulator-Old-Transmitter/dp/B07W58PNPP/ref=sr_1_4?_encoding=UTF8&c=ts&dchild=1&keywords=Electrical+Distribution+Modulators&qid=1623445853&s=audio-video-accessories&sr=1-4&ts_id=11042001. Het geeft echter geen garanties dat het ook echt gaat werken.

 

Ik vraag me alleen wel af wat je bedoeld met het 4-polige stekkertje? Heb je daar een foto van?

@NHendriks 

Bedankt voor uw reactie! 

Weet niet of mijn fototje meekomt in dit bericht?

Het is een 4-gats stekker aansl. met nog een u vormig positie uitsparing voor de correcte insteek positie.

Achter aan de TV .

Heb besloten om dit projectje af te sluiten wegens: Analoge techniek die moeizaam matcht met Digitale techniek.

Zonde! Want TV was nog ongebruikt.

Maar er zijn ernog te koop  :-)

Grts Pieter.

 

Reputatie 7
Badge +24

Geen foto's te zien, probeer het nog eens. Ik heb een beetje zitten googlen, volgens mij heeft dat ding een scart aansluiting?

 

Aha!

Via de geel/rood/wit aansluiting, links op de foto, zou je de Digitenne nog wel kunnen aansluiten! Maar dan heb je natuurlijk geen HD weergave. Is het wel al een breedbeeldtelevisie(tje)??

Reputatie 7
Badge +24

Aha!

Via de geel/wit/rood aansluiting, links op de foto, zou je de Digitenne nog wel kunnen aansluiten!

Via scart toch ook nog? Via scart naar HDMI adapter ofzo?

Via scart toch ook nog?

Ja, maar waarom zou je? De analoge kabel v.d. digitenne heeft standaard RCA plugjes. Dan hoef je de scart-verloop niet te gebruiken. @Nick83 

 

Reputatie 7
Badge +24

2de van links, is dat de voeding? Heeft een beetje wat weg het stekkertje van een ouderwetse computermuis, niet USB, maar PS2 stekker met 4 pinnetjes waar u het over had?

Reputatie 7
Badge +24

Via scart toch ook nog?

Ja, maar waarom zou je? De analoge kabel v.d. digitenne heeft standaard RCA plugjes. Dan hoef je de scart-verloop niet te gebruiken. @Nick83 

 

Ok 👍😄