Beantwoord

Antenne buiten plaatsen

  • 23 November 2019
  • 44 reacties
  • 406 keer bekeken

Hier ook haperend beeld. Ik was er al bang voor want dit was jaren geleden de reden om geen digitenne meer te gebruiken, maar ik hoopte dat de techniek vooruitgang geboekt had:thinking:

Kan de antenne sowieso naar buiten of moet je dan een speciale hebben?

 

*Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Susan_ 17 December 2019, 19:49

Bekijk origineel

44 reacties

Reputatie 7
Badge +28

@MyrtG 

 

Dat is afhankelijk van welk type antenne je gebruikt. Het nieuwste type, de Funke V5, kun je prima buiten plaatsen. 

  

Reputatie 1

Ik heb gister het pakket ontvangen, weet niet of ik de laatste versie heb ontvangen. 

Reputatie 7
Badge +28

Dan mag je er vanuit gaan dat het inderdaad de Funke V5 is. 

Probeer het volgende eens:

 

1/ Haal de ontvanger even volledig van de stroom. 

2/ Doe de ontvanger (en de TV) weer aan. 

3/ Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen. 

4/ Geef een nieuwe opdracht zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken. 

5/ Probeer wat te experimenteren met de plek van de antenne en ook met de richting van de antenne. Maar daarbij gebruik van de signaalmeter uit het menu. 

6/ Zet geen storingsbronnen direct in de buurt van de ontvanger of de antenne. Denk daarbij aan een LED-Lamp, een modem, een DAB-radio of een ander elektrisch apparaat. 

 

Als het niet voldoende is voor een storingsvrij beeld, dan is het handig om aan KPN de buitenmontageset te vragen. Dan kun je de antenne het beste buiten plaatsen. 

 

Reputatie 1

Dank voor de tips! Ik ga het proberen .

Reputatie 7
Badge +28

@MyrtGa @MyrtG 

Is het gelukt? Heb je weer goed beeld? 

 

Reputatie 7
Badge +21

Goedenavond @MyrtG / @MyrtGa, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Fijn dat je inmiddels al een nieuwe antenne hebt ontvangen. Ik ga er vanuit dat dit de nieuwste is, en die kan je met een montage set ook buiten installeren! 

Wil je laten weten of dit al gelukt is, en of hiermee jouw beeld ook beter is geworden? :slight_smile:

Reputatie 1

Alle stappen door lopen en het blijft vervelend .

De antenne staat bij het raam op 1.5m hoogte.

Hij geeft dan 100% aan, maar dat verspringt steeds weer naar geen signaal terwijl ik er niet aan zit. Super irritant.

Reputatie 7
Badge +28

5/ Probeer wat te experimenteren met de plek van de antenne en ook met de richting van de antenne. Maar daarbij gebruik van de signaalmeter uit het menu. 

6/ Zet geen storingsbronnen direct in de buurt van de ontvanger of de antenne. Denk daarbij aan een LED-Lamp, een modem, een DAB-radio of een ander elektrisch apparaat. 

 

 

Lukt het niet?, Heb je dan de mogelijkheid om de antenne buiten te plaatsen? Want dan kan Susan jou een buitenmontageset sturen. 

 


 

 

Reputatie 1

De signaalmeter geeft 100% aan en toch staat mijn beeld nog stil.

Hij kan evt naar buiten want hij staat op de 1e verdieping. Er staat wel een gigantische boom voor ons huis, zou dat ook invloed hebben?

Reputatie 7
Badge +28

Ik ben eigenlijk bang dat een buitenantenne bij jou weinig verbetering gaat opleveren.

De wisselende signaalsterkte ligt waarschijnlijk aan een externe storingsbron. 
 

Het is ook een overweging waard om de ontvanger om te wisselen voor een ander exemplaar. Het komt wel eens voor dat er een minder goede ontvanger tussen zit. 
 

Ik laat de volgende stap (nieuwe ontvanger of nieuwe buitenantenne) graag aan Susan over. Zij komt hier vanzelf weer langs.

Wat zou een externe storingsbron kunnen zijn? Hier op mijn slaapkamer kan ik niks bedenken.

Wel hebben wij een elektriciteitshuisje in onze tuin, misschien dat dat een oorzaak kan zijn?

Reputatie 7
Badge +28

Denk aan een LED-lamp, een DAB+radio, een computer of zelfs een buitenthermometer. We hebben hier op het forum al van alles meegemaakt. 

 

Electriciteitshuisje ? Zou zomaar kunnen, dat is best lastig uit te testen……

 

Lamp of radio, pc heb ik niet in de slaapkamer, maar voor nu gaat het al de hele avond redelijk:thinking:

Het electr.huisje is van Stedin, ze zeggen dat die muren zo dik zijn dat ze geen straling door laten, maar misschien wel storing veroorzaken.

Reputatie 7
Badge +28

@MyrtG @MyrtGa 

Ben je met de nieuwe binnenantenne tevreden of wil je toch nog de buitenmontageset proberen? 
 

Een bijkomend voordeel bij die set is de 10 meter lange kabel die daar bij zit. Je hebt daardoor meer mogelijkheden voor het vinden van een goede plek voor jouw antenne. 

Reputatie 1

Ik heb geen nieuwe antenne ontvangen, het is onze eerste. Ik zou wel graag willen proberen om hem buiten te hangen.

Reputatie 7
Badge +28

OK, nog even geduld. 

@Susan_  werkt niet iedere dag, maar ze gaat jou vast een buitenmontageset opsturen. 

Reputatie 7
Badge +21

Goedemorgen @MyrtGa, ik begreep uit een eerdere reactie dat je een pakket had ontvangen en ging er vanuit dat hier ook een antenne bij zat. Wat had je destijds dan van ons ontvangen?

Ik heb gister het pakket ontvangen, weet niet of ik de laatste versie heb ontvangen. 

Daarnaast heb ik wel je adres en dergelijke nodig, anders kan ik je niks sturen! Zou je jouw Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer Digitenne? Dit is alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators (bij de hokjes waar privé achter staat).

Reputatie 7
Badge +28

@MyrtG  @MyrtGa 

Zou je jouw Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer Digitenne? Dit is alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators (bij de hokjes waar privé achter staat).

 

 

Reputatie 7
Badge +28

@Susan_  Ik zie een deel van het profiel in @MyrtG  Is dat profiel volledig ingevuld? 

 

Reputatie 1

Volgens mij heb ik alles ingevuld:thinking:

Reputatie 7
Badge +28

OK, dan is het nu even wachten tot Susan weer werkt. Dan gaat ze jou de buitenmontageset opsturen. 

(Ik kan niet zien of jouw profiel volledig gevuld is.) 

Reputatie 7
Badge +24

OK, dan is het nu even wachten tot Susan weer werkt. Dan gaat ze jou de buitenmontageset opsturen. 

(Ik kan niet zien of jouw profiel volledig gevuld is.) 

Ik ben de iets minder vrouwelijke versie van Susan. :man_dancing_tone4: Ik neem het even van haar over en help graag. Ik zie nog niets staan bij je profiel, heb je het wel opgeslagen? Zou je dat alsnog willen doen? Dan stuur ik je een setje. 

Reputatie 7
Badge +28

@MyrtGa 

 

Volgens mij heb ik alles ingevuld:thinking:

 

Het invullen van jouw profiel is kennelijk niet goed gegaan. 

Zou je alsnog jouw Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer Digitenne? Dit is alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators (bij de hokjes waar privé achter staat).

 

Reputatie 7
Badge +21

@MyrtG / @MyrtGa, ik zie helaas nog niks in je Forum profiel.. Vergeet niet om op bewaren te drukken :slight_smile:

Als ik mijn forumprofiel aanklik is alles ingevuld. Snap er niks van.

Reageer