Beantwoord

Antenne Funke v3 doet niks meer

  • 1 October 2019
  • 22 reacties
  • 483 keer bekeken

Heb melding dat er geen antenne ontvangst is en deze doet inderdaad niks meer. Gaat om een Funke v3. Kan ik hier een nieuwe voor krijgen. Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Noordzee 3 October 2019, 18:43

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

22 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Dat kan. Wil je de antenne binnen of buiten gebruiken?
Voor binnen
Reputatie 7
Badge +28
ok , er komt hier vanzelf een moderator. Die kan jou een nieuwe binnenantenne opsturen.
Reputatie 7
Badge +30
Ha @Tjemmo, welkom! Ik zie dit: 'Onder deze klant hebben we geen digitenne producten gevonden', dus we moeten even een stapje terug! 😉 Kan het zijn dat Digitenne op een ander (oud?) adres staat? Wil je die dan onder persoonlijke opmerkingen in je profiel zetten? Als je er een factuur bij wilt halen en het klantnummer wat daarop staat ook in je profiel wilt zetten, dan maakt dat het zoeken helemaal gemakkelijk!
Reputatie 7
Badge +30
Ik zie dat je niet meer gereageerd hebt, heb je inmiddels op een andere manier contact met ons gehad? Als we nog iets voor je kunnen doen, hoor ik het graag.
Hi Marcia, ik weet niet beter dan dat wij digitenne boven in onze slaapkamer hebben zins wij in ons huis zijn rerug gekomen bij kpn en dat is al bijna 10 jaar. Dus zou raar zijn als dat niet bekend is bij jullie. De antenne is stuk dat is volgens mij alles. Dus een nieuwe is volgens mij voldoende. Gr Timo
Reputatie 7
Badge +30
Ha Timo, ik zie echt alleen maar een Alles-in-1 instap op dit adres en geen Digitenne. Hoe graag ik het zou willen, ik kan je dus geen nieuwe antenne sturen. Als je het klantnummer van Digitenne nog even in je profiel wil zetten, dan kan ik het wel voor je bekijken!
Reputatie 7
Badge +28
Voor het geval dat het abonnement ergens anders geregistreerd staat en het allemaal niet lukt.
Je kunt de nieuwe antenne ook op eigen kosten bestellen. Dat kan op deze internetpagina.
Reputatie 7
Badge +30
Goede tip, dank daarvoor!
Hi Marcia en Noordzee, online zie ik niks meer staan omtrent digitenne, terwijl ik dit tot de antenne werkte gewoon gratis bij mijn interactieve abonnement erbij kreeg voor boven. Ik heb iig nooit melding gehad dat dit stopgezet of niet meer gebruikt kan worden. Ik blijf het dus raar vinden dat jullie intern hier geen info over hebben terwijl ik al jaren klant ben bij jullie. Ik zit er niet op te wachten om te betalen voor een nieuwe antenne als ik niet zeker weet dat digitenne niet kan gebruiken. Dus graag een mooie oplossing vanuit jullie kant gezien ik al jaren klant ben bij jullie en niet op kosten gejaagd wil worden door iets wat vanuit jullie kant schijnbaar niet meer werkt. Gr Timo
Heb je wel al de nieuwe Digitenne ontvanger?
Misschien geeft het pasnummer van digitenne uitsluitsel dat is 014 3027 9165-3
Reputatie 7
Badge +28
Hoi Tjemmo,

Tot begin juli 2019 was er een ander systeem (DVB-T ipv het huidige DVB-T2) en was er een andere regeling met betrekking tot de kosten van Digitenne.

Vanaf juli 2019 zou je 5 euro per maand huur moeten betalen voor een Digitenne-ontvanger. Meer informatie over de wijzigingen vind je in dit topic.

Als je vijf euro per maand te duur vindt, zou je ook nog kunnen overwegen om voor de gratis variant te gaan. Maar dan heb je alleen maar NPO 1/2/3 en TV-Noord-Holland. Meer info over deze mogelijkheid vindt je in dit topic.
Kastje is een rebox re-1800t
Reputatie 7
Badge +28
Misschien geeft het pasnummer van digitenne uitsluitsel dat is 014 3027 9165-3

Het nieuwe Digitenne werkt niet meer met smartcards. Jij hebt dus een oude, nu volkomen waardeloze, ontvanger. Met de oude ontvangers (o.a jouw Rebox) ga je niets meer ontvangen.

Het zou zomaar kunnen zijn dat je antenne het nog wel doet. Want waarom zou die zomaar ineens kapot gaan?
Dan nog wat je stelt is belachelijk, ik word schijnbaar verplicht om extra kosten te betalen voor iets wat altijd gratis was bij mijn interactieve abonnement terwijl wij al 2 interactieve tv kastjes hebben + digitenne. Wat is voor nu de meest praktische oplossing aangezien wij niet heel vaak tv kijken op onze slaapkamer?
Reputatie 7
Badge +28
Voor de duidelijkheid, Ik snap jouw stelling. Ik zou ook graag zien dat Digitenne gratis wordt aangeboden aan klanten die al een ander product van KPN afnemen.

De meest praktische oplossing is een FTA-ontvanger. Dan kan je in jouw slaapkamer nog steeds kijken naar NPO 1/2/3 en de regionale omroep. Zo'n ontvanger heb je al voor (eenmalig) 30 euro.
Ik wil gewoon een mooie oplossing voor mijn probleem en geen antwoorden op wat niet meer werkt. Overigens wil ik ook dit jaar nog een extra aansluiting op tv voor mijn zoon. Dus graag info hoe dit op te lossen om op 4 plekken on huis tv te kunnen kijken. Gr Timo
Voorheen kon ik menig zender zien, dus noordzee niet afgescheept worden met 4 zenders terwijl dit er voorheen circa 30 waren.
Reputatie 7
Badge +28
Je kunt extra TV-ontvangers huren van KPN, maar dat kost dus geld.

Ik kan jouw probleem niet gratis oplossen. Ik stel voor dat je wacht op moderator Marcia die jou een reactie namens KPN kan geven.
Prima ik wacht dat dan wel af dan. En overigens geen rancune, ik wil gewoon een mooie oplossing voor iets wat opeens niet meer werkt zonder dat ik er van op de hoogte was. Gr
Reputatie 7
Badge +30
Ha @Tjemmo, nu begrijp ik het al iets meer. Zoals Noordzee hebben wij, als KPN, onze apparatuur aan moeten passen om gebruik te kunnen gaan maken van de nieuwe Digitenne frequenties (van DVB-T naar het huidige DVB-T2). Hierdoor is alle oude apparatuur, gekocht of gehuurd, niet meer te gebruiken. Wij hebben alle klanten die een ontvanger huurden, hierover geïnformeerd. Klanten hebben gratis een nieuwe ontvanger gekregen.

Er zijn ook klanten met kooptuners, zoals jij. Ik ben de gegevens nog eens ingedoken en zie dat er in 2016 voor het laatst onder jouw adres de Digitenne op de factuur heeft gestaan. Sinds 2016 is deze bij ons verwijderd. Wellicht zijn de smartcards actief gebleven: dat kan ik nu niet meer in zien. In ieder geval: ook hier hebben we getracht zoveel mogelijk klanten te informeren over de veranderingen. Je kunt nu alleen nog maar gebruik maken van Digitenne met één van onze nieuwe huurtuners. Als jij dus nog gebruik wilt maken van Digitenne, dan kan je dit bij aanvragen via MijnKPN. Je per extra ontvanger 5 euro per maand. Ik heb even gekeken naar jouw abonnement en maximaal te behalen snelheid. Wellicht is het een idee om 'gewoon' extra HD-ontvangers bij te bestellen. Die kosten ook 5 euro per maand en kan je ook via MijnKPN bij bestellen.

Hopelijk heb je zo wat meer informatie. Als je nog vragen hebt, laat je het ons weten? We helpen je er graag verder mee.