Beantwoord

Antenne ontvangt niet icm nieuwe digitenne ontvanger

  • 25 May 2019
  • 8 reacties
  • 116 keer bekeken

De titel zegt het al. Ik heb sinds twee dagen de nieuwe digitenne ontvanger maar ik krijg de antenne niet werkend. Kan het zijn dat antenne te oud is? Ik heb al meer dan 10 jaar digitenne
icon

Beste antwoord door Noordzee 28 May 2019, 20:46

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Jeedie,

Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Ik vraag even express alle gegevens, zodat we jou zo goed mogelijk kunnen helpen. Als hulp van een moderator nodig is, weten ze jou direct te bereiken....

Kan je daarnaast hieronder in een reactie jouw woonplaats willen opgeven en jouw type antenne? En gebruikt je die antenne binnen of buiten?
Reputatie 7
Badge +30
Hoi Jeedie, welkom terug! Als je al zolang Digitenne hebt is de kans vrij groot dat de antenne ook al een ouder type is die niet helemaal goed meer werkt. Kun je eens kijken naar deze antenne en me vertellen of dat degene is die je hebt? Vul daarnaast inderdaad je gegevens in op je profiel zoals Noordzee al noemt. Als je dan een ouder type hebt, of wel een V5 die defect blijkt, dan gaan we hem vervangen.
Reputatie 7
Badge +28
@Jeedie

We wachten nog steeds op jouw gegevens in jouw forum-profiel.

Kan je daarnaast hieronder in een reactie jouw woonplaats willen opgeven en jouw type antenne? En gebruikt je die antenne binnen of buiten?
Ik heb inmiddels een V5 ontvangen en wacht nog op de buitenaansluiting. Ik ga hier geen gegevens vermelden. Ik wil wel kwijt dat het uiterst vervelend is dat mijn zenders gedeeltelijk niet meer te ontvangen waren met mijn oude digitenne insteek kaart. Dit terwijl mijn regio nog helemaal niet aan de beurt was voor omruiling
Reputatie 7
Badge +30
Goed dat je inmiddels een nieuwe antenne hebt, Jeedie. Ik verwacht daar al verbetering mee. In je profiel kun je gerust gegevens vermelden. Alle velden met privacygevoelige informatie zijn alleen zichtbaar voor jou, en voor mij als KPN medewerker. Als je het echter beslist niet wilt, dat is ook je goed recht.

De omruil van de laatste regio komt steeds dichterbij. Omdat regio 5 de grootste regio is die we gaan omzetten, zijn we al wat langer van te voren bezig met het wisselen van de ontvangers. Dit zodat er niet een hele groep mensen is die op 9 juli massaal contact opnemen omdat hun beeld op zwart is gegaan.
Reputatie 7
Badge +28
Ja, zonder jouw gegevens kan ik je niet meer adviseren dan de Funke V5 antenne buiten te plaatsen. Maar kennelijk heb je inmiddels zelf de antenne + buitenmontageset geregeld.

Zorg dat als je dadelijk ontvangst hebt, je de ontvanger minimaal een uur lang moet laten aanstaan.
Klopt, ik heb gebeld met KPN en het advies was een buitenantenne te plaatsen maar er is geen bevestiging set meegestuurd...
Inmiddels ruim een week verder, 1 ontvanger gekregen zonder een goed werkende antenne. De twee andere ontvangers laten al 5 dagen op zich wachten. Alleen een storende tv in de woonkamer dus...

Fijn dat de omruil sneller verloopt dan verwacht maar als klant is het heel vervelend dat je net in het weekend je favoriete zenders niet meer ontvangt en dat je er zelf achter moet komen hoe dat komt.

Voor mij is het niet echt een verbetering. Ik had nl. ooit gekozen voor een insteekkaart achterin de tv en nu zit ik weer met zo'n lelijk kastje. TV hangt aan de muur en waar laat ik dat kastje én die draden en een extra afstandbediening...
Reputatie 7
Badge +28
Tjaa, @Erik_ zou jou goed verder kunnen helpen als je jouw profiel vult. Dan kan hij kijken of de levering van de andere twee ontvanger te versnellen is. En jou een buitenmontageset sturen!

Aan jou de keus om je profiel eventueel alsnog te vullen....

Als je alles zelf wilt regelen, kan je ook zelf een buitenmontageset bestellen. Dat kan hier:
https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132720/digitenne-antennemontageset-voor-buiten-v5/?nextchapterfeed

Laat je nog even weten of je alsnog gebruik wilt maken van de service van Erik?