Beantwoord

Antenne stuk, zenders Digitenne niet zichtbaar

  • 25 November 2019
  • 44 reacties
  • 432 keer bekeken

Reputatie 2

Ik lees veel over stukkende antenne.

nu is onze ook stuk kunt u mij vertellen hoe ik een nieuwe kan ontvangen.

met vriendelijk groet Elly 

icon

Beste antwoord door Noordzee 17 December 2019, 19:09

Bekijk origineel

44 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Dat is lastig ! 

Gelukkig hebben we hier op het forum een antenne-dokter. 

 

Een moderator wil jou dus graag aan een nieuwe antenne helpen. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.
 

Geef ook even aan of je een binnenantenne wil of een buitenantenne. 

 

Reputatie 7

Hallo @Elly van Zaanen, welkom op het KPN forum. Wat enorm balen dat de antenne stuk is. Brandt het lichtje niet meer? Zie je een foutcode op de tv? We horen graag van je. Oh, en vergeet niet om ook je profiel aan te vullen met; postcode + huisnummer, naam contractant. Dan kan ik meteen aan de slag wanneer dat gewenst is :)

Reputatie 7
Badge +28

@Elly van Zaanen  

Wil je een nieuwe antenne? Vul dan jouw forumprofiel. 

 

 

Reputatie 7

Ha @Elly van Zaanen, we helpen je hier graag. Laat je weten als je profiel is aangevuld? :) 

Reputatie 2

Ik heb mijn adres in gevuld 

Reputatie 7

Dat is snel @Elly van Zaanen. Kan je ook nog even kort uitleg geven waardoor je merkt dat je antenne stuk is? Misschien ligt de oorzaak van het probleem ergens anders, zou zonde zijn dat we ter vergeefs een antenne versturen waarbij je nog steeds niet geholpen bent. We horen hier graag van je :) 

Reputatie 2

We hebben op onze slaapkamer een tv staan en in de woonkamer.

in de woonkamer doet het gewoon en in de slaapkamer hebben we alleen 1,2,3.

ik heb op internet gezocht wat ik moest doen om meer netten te krijgen maar die krijgen we niet.

dus ik ga er van uit dat de antenne stuk is 

Reputatie 7
Badge +28

@Elly van Zaanen Ik vraag mij af of het aan de antenne ligt. Ik vermoed dat je boven een. Foutcode te zien krijgt.

In dat geval is een activatie de oplossing. 

Nadia wil dat graag voor je nakijken. Zou je het Forum profielwillen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos

Het gaat uiteraard om het CAS-Id nummer van de ontvanger boven. 

Reputatie 7

Precies, wat @Noordzee zegt. Hier is vermoedelijk iets anders aan de hand. Een nieuwe antenne zal dat niet gaan verhelpen.  

Zou je jouw profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen. Ik hoor het graag wanneer de juiste gegevens in je profiel staan :)

Reputatie 7
Badge +28

@Elly van Zaanen 

Wil je boven ook meer zenders dan NPO 1,2,3? 

Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos

Het gaat uiteraard om het CAS-Id nummer van de ontvanger boven. 

 

Reputatie 7

@Elly van Zaanen, een groot deel van je gegevens staan in je profiel. Top! Als je ook nog even het CAS-ID toevoegt, kunnen Noordzee en ik je helpen de commerciële zenders te activeren. We horen graag van je :)

Reputatie 2

Hoi Nadia 

waar kan ik het nummer van CAS - ID vinden 

Reputatie 7
Badge +28

Hoi Elly,

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos

Reputatie 2

CAS nr ***  kan je hier wat mee?

Reputatie 7
Badge +24

Hi Elly, ik heb het opnieuw geactiveerd. Zou je het binnen enkele minuten weer willen proberen?

Reputatie 7
Badge +28

@Elly van Zaanen 

Als dat toch niet lukt? 
Dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken 
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop) 
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 27.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening 

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.
 

Zet de ontvanger dan op CNN. Zodra er beeld is op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken. 
 

Reputatie 7
Badge +28

@Elly van Zaanen 

Heb je inmiddels beeld op alle zenders?

Reputatie 2

Ja fantastisch heel erg bedankt voor jullie hulp 

Reputatie 2

Maar ik kijk net en NET 17,19,20,21 23,24 hebben we niet 

Reputatie 7
Badge +28

Dan proberen we daar ook wat asn te doen:

 

  • Ga in het menu eens terug naar de fabrieksinstellingen.
  • Geef een nieuwe opdracht uitgebreid zenders zoeken.
  • Richt de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu en/of verplaats de antenne een stukje. 
Reputatie 7
Badge +28

@Elly van Zaanen 

Heb je inmiddels bovenstaande tip al uitgeprobeerd? Heb je nu weer beeld op alle zenders? 

 

 

Reputatie 2

Ja gedaan maar hij slaat sommige netten over  ik weet niet wat ik nog meer moet doen 

Reputatie 7
Badge +28

Ik vermoed dat we nu toch wel eens naar jouw antenne moeten kijken.

 

Staat jouw antenne binnen of buiten? 

Kun je mogelijk een antenne buiten plaatsen? 

Wat voor type antenne heb je?  Tegenwoordig heb je de Funke V5 antenne. Die werkt beter dan vorige types antennes. Kun je aangeven of je dit type hebt ? 

 

Reputatie 2

Ik heb een binnen antenne en die geeft 100 % aan 

Reputatie 7
Badge +28

Maar wat voor type antenne is het? Is het de antenne van de foto of is het een ander type antenne? 

Kun je antenne zo mogelijk ook buiten plaatsen? 

 

Reageer