Beantwoord

Antennesignaal valt weg bij nieuwe ontvanger

  • 21 February 2019
  • 12 reacties
  • 205 keer bekeken

Heb deze week het nieuwe digitennekastje ontvangen. We hebben Digitenne al heel erg lang en hadden 1 abo met 3 kaartjes. Probleemloos jaren gekeken......
Nu moesten we gedwongen overstappen op nieuwe systeem en verrassend genoeg moesten we bovenop de basiskast nu 2x 5 euro p. m. extra bovenop ons oude abo betalen. 66 % prijsverhoging..... absurd!!!!!
Maar na ontvangst deze week van het enige kastje is het al dagen een probleem om goede ontvangst te krijgen op onze antennes.
De antennes die nog nooit in alle jaren problemen hebben gegeven zijn nu echt een megagroot probleem. Midden in een uitzending terwijl we op bank zitten valt signaal compleet weg en geeft ineens 0% ontvangst weer.
Heb al dagen de boel moeten resetten om antenne aan gang te krijgen. Soms lukt het vaak niet. Omdat we nog de 3 oude antennes hebben (je moet ze niet opsturen want zijn nodig voor nieuwe systeem....) ook andere 2 antennes geprobeerd. Ook waardeloos.
Andere posities geprobeerd helpt soms niet of kortdurend want tis wachten tot signaal ineens weer uitvalt naar 0 %. Weer verplaatsen.... niks. Weeer resetten..... etc.
Had dus voor 1 kast gekozen omdat ik 10 euro p. m. a 66% prijsstijging absurd vind maar zelfs die ene geeft nu al 5 dagen zoveel ergernis dat ik ten einde raad ben.
Oh ja..... De 3 stuks antennes zijn vh type V3.

HELP

*Admin: titel van je bericht aangevuld ter verduidelijking
icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 21 February 2019, 15:34

Bekijk origineel

12 reacties

Ik heb gisteravond alles geprobeerd om antennesignaal dat ineens uitviel van 100% naar 0% weer terug te krijgen. Hebben uiteindelijk opgegeven want hadden alles geprobeerd.... positie.... resetten.... nix hielp.
We zijn na 3/4 uur proberen maar naar bed gegaan.
Ik denk nu zojuist ik zal de aansluitingen eens gaan bekijken en alle stekkers nogmaals nalopen..... doet ie het plots weer op 100 %.
Erg vreemd... niets aan antenne gewijzigd sinds dat we gisteravond na alles te hebben geprobeerd hadden opgegeven.
Op deze manier wil ik geen Digitenne behouden want alle dagen is er wel wat met antennesignaal wegvallen gebeurd........ ons geduld is op.
Alternatieven...???
Als ik het zo eens lees dan lijkt het me dat de ontvanger niet goed is.
Ter vergelijking cq altijd handig zou je er een FTA ontvanger bij kunnen kopen.

NB. je hebt geen oude ontvanger meer cq je regio is al omgeschakeld ?
Hallo Kees

Dank voor uw reactie.
ik heb nog de oude 3 ontvangers liggen maar het oude Digitenne systeem is compleet uit de lucht. Het werkt nu bij Digitenn vlgs ander signaal. Dit is geen keuze digitenne maar van inschrijvingen en Europese regels. Met andere woorden: oude ontvangers doen niets meer. Dus ook geen Ned 1, 2, 3.
Ik heb nog hele oude V3 antennes. Ik lees op forum al over V5 antenne dus wellicht toch antenne probleem. En zonder goede antenne ook geen goede zenders binnenhalen.
Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag @LiChaKy. Wat vervelend dat het signaal wegvalt en dat je daardoor niet meer verder tv kunt kijken. Zoals ik het begrijp heb je op dit moment 3 oude V3 antennes. Ik zal een nieuwe V5 antenne toesturen en verwacht dat het probleem daarmee gelijk ook verholpen wordt. Zou je je mobiele nummer willen achterlaten op het KPN Forum profiel, dan kan ik een afspraakbevestiging per SMS versturen zodat je het pakketje kan volgen. Laat je mij weten wanneer je de gegevens hebt aangevuld? Ik hoor graag van je!
Vreemd allemaal, een antenne is een doorgever en doet verder niets met het signaal.

Maar, een leuk experiment in dit geval, zet een oude ontvanger tussen de nieuwe en de antenne.
Begrijp je wat ik bedoel, dan heb je een extra korte antenne kabel nodig, en de oude ontvanger wel aanzetten en verder niets mee doen.
Ik ben heel benieuwd !
Kees,

Maar als er niets via de antenne kan worden opgepikt valt er toch ook niks door te geven..... of begrijp ik dit verkeerd?
In elk geval is er vanuit het KPN FORUM TEAM een zeer waarschijnlijke oplossing voor het probleem dus ik w8 in spanning af.
Het maakt mij niet uit hoe t werkt als het maar werkt en geen problemen meer geeft.
Reputatie 7
Badge +21
Ik heb zojuist een nieuwe antenne toegestuurd. Laat je ons weten of dit het probleem verhelpt?
Reputatie 7
Badge +21
@LiChaKy We hebben niets meer van je gehoord. Heb je de nieuwe antenne ontvangen en is daarmee het probleem verholpen?
@Vikash Ik heb de antenne nog niet binnen.
Reputatie 3
Badge
Ik heb precies hetzelfde probleem. (Zie mijn topic hierover) Naar mijn mening is het signaal gewoon veel te zwak.
Ik woon hemelsbreed 3,5 van de mast en ik heb zelfs zicht er op, maar heb desondanks een bagger signaal. Als er een vrachtwagen of bus langskomt, valt het signaal 9 van de 10 keer zelfs helemaal weg. KPN kan hier niks meer aan doen zeggen ze. Jammer maar helaas.

Mijn topic:
https://forum.kpn.com/digitenne-12/veel-last-van-haperingen-sinds-het-nieuwe-hd-signaal-463188
We vonden de opgestuurde antenne vanavond bij het verplaatsen vd container.
Heb de antenne aangesloten en het beeld is weer als vanouds. 100% signaal.
Hartelijk dank Vikash en Team KPN.
#Onderwerp gesloten.
Reputatie 7
Badge +21
Wat fijn dat het probleem verholpen is met een nieuwe antenne. Mocht je in de toekomst nog andere vragen hebben, dan horen we dat graag van je!

Reageer