Beantwoord

Audio kabel voor RBX2800

  • 8 May 2021
  • 13 reacties
  • 206 keer bekeken

Reputatie 1


Zou KPN (@Erwin) me aan het audiokabeltje kunnen helpen om de RBX2800 digitenne ontvanger te  verbinden met onze Philips TV, type 32PF7310/10? https://www.download.p4c.philips.com/files/3/32pf7320_10/32pf7320_10_pss_nldnl.pdf
 

Bij voorbaat dank voor de Forum Support! Fam. Noviomagus

admin: eigen topic aangemaakt

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 8 May 2021, 11:24

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

@Noviomagus . Die is onderweg. Laat je weten of het de juiste is?

Dat die tv geen HDMI aansluiting heeft valt me tegen voor een toestel wat aangegeven staat als “HDready”.

Ik vind gegevens van type 32PFL7332/10 en die heeft één HDMI ingang.

De audio ingang voor DVI is, zo te zien, mini jack. Dan zul je nog een verloopje moeten kopen van female RCA naar mini jack.

Het kabeltje wat je van kpn toegestuurd krijgt is namelijk A/V jack (die gaat in de 2800) naar 3 x RCA (rood, wit, en geel). Jij gebruikt dan alleen rood en wit voor audio.

ps

RCA wordt ook wel tulp genoemd

Reputatie 1

Beste Erwin en Peter,

 

Dank voor de snelle reacties! Ik laat weten of het hiermee lukt.  

 

Hartelijke groeten.

Reputatie 7
Badge +28

@PeterG

Er zijn zat HD-ready TV’s zonder HDMI-aansluiting. Ook op mijn tweede TV ontbreekt die aansluiting. 

Mijn (oude) HDready uit 2006 had maar liefst 2 HDMI ingangen. Daar had ik pas medio 2009 wat aan toen ik mijn eerste BRD speler kocht. En van af mei 2011 was de tweede ook in gebruik voor de kpn ontvanger.

Inmiddels is dat toestel niet meer in gebruik.

Iemand nog geïnteresseerd in een 26 inch HDready met 2 x hdmi en 2 x scart? JVC LT-26….. (verder weet ik het niet meer, staat niet bij mij thuis). Op MP staat een identieke.
Gratis af te halen.

Het loopt nog geen storm, @PeterG  ;-)

Nope, @Erwin_ :crying_cat_face:

Maar ja “gratis af te halen” heb ik er net bij gezet…. Om 13:30 uur.

Wil er graag iemand nog mee plezieren.

Reputatie 1

Beste Erwin en Peter,

 

Het KPN kabeltje ontvangen en is zoals Peter beschrijft. Daarom zojuist het door Peter geadviseerde verloopkabeltje besteld.

Keep you posted. Noviomagus

Aha. Wel al de rode en witte op (andere) apparatuur getest? Bijvoorbeeld simpelweg op de Audio in (rood/wit) en video in (geel) aansluiting??? Of met de bijgeleverde scart-adapter op één van de scart ingangen. (heb je i.i.g. alvast beeld én geluid!).

Als het straks via DVI kan dan heb je de gele plug niet nodig. Alleen HDMI → DVI voor beeld en het snoerengeheel voor het geluid.

Reputatie 1

Dank Peter. Ik krijg inderdaad al geluid als ik de rode en witte stekker op een aparte versterker aansluit. De definitieve oplossing lijkt hiermee nabij. Hartelijke groeten, Noviomagus

Ha ha, die aparte versterker (met speakers) zal sowieso een beter geluid geven dan die oude flatscreen.:wink:

Reputatie 1

Ha ha, die aparte versterker (met speakers) zal sowieso een beter geluid geven dan die oude flatscreen.:wink:

Beste Peter en Erwin,

Definitieve oplossing bereikt, dankzij het door KPN opgestuurde kabeltje en met aanvullend het door Peter geadviseerde verloopstekkertje.

Een prachtig geluid uit de niet zo heel erg platte flatscreen. Misschien heeft zo’n dikke antieke klankkast toch een geluidsvoordeel?:wink:

Nogmaals dank heren! Noviomagus 

  

Dank dat je het nog even laat weten. Superfijn! :tulip: