Beantwoord

TV gaat na 4 uur automatisch in standby modus

  • 16 July 2019
  • 8 reacties
  • 4114 keer bekeken

Sinds ik het nieuwe kastje voor mijn digitenne ontvangst geïnstalleerd heb, schakelt de tv na 4 uur automatisch uit. Het geeft ook aan dat ik op OK moet drukken om door te kunnen gaan, maar dat werkt niet. Bovendien moet zeg minstens 10 a 15 min. wachten om weer te kunnen inschakelen. Heel irritant.
Hoe krijg ik dit eruit? Ik stuur foto mee.



Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Noordzee 16 July 2019, 07:28

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Druk niet op OK maar op volume omhoog of omlaag.
De OK knop wordt namelijk naar de Digitenne ontvanger gestuurd en deze wordt dus niet "gezien" door de televisie.
Reputatie 7
Badge +22
Waarom bepaald kpn wanneer de ontvanger uit gaat? Vind dat onnozel! Bij interactieve TV doen ze dat ook al. Laat dit gewoon aan de klant zelf over!
Reputatie 7
Badge +28
Het is een instelling in jouw TV. Het heeft eigenlijk niets met jouw Digitenne-ontvanger te maken.

Om van het probleem af te komen kun je bv OK drukken met de afstandsbediening van jouw TV. Of iets anders doen met de afstandsbediening van jouw TV.zoals bv het volume.

Wil je een definitieve oplossing? Dan wordt het zoeken in het menu van jouw TV of deze stand-bye functie uit te schakelen is.
Reputatie 7
Badge +21
In het menu van de TV kun je de tijd instellen of uitzetten dat de TV automatisch uit gaat.
Meestal is deze tijd ingesteld op 4 uur.
Dit is een energiezuinige stand of noem het een slaap-stand
Zolang je binnen die ingestelde tijd geen toets indrukt gaat de TV in de slaapstand.
Reputatie 7
Badge +24
Om van het probleem af te komen kun je bv OK drukken met de afstandsbediening van jouw TV. Of iets anders doen met de afstandsbediening van jouw TV.zoals bv het volume.

Je kan gewoon de KPN afstandsbediening gebruiken. Maar dan niet de OK knop. Want het signaal van de OK knop op de KPN afstandsbediening gaat naar de decoder. Het signaal van de volume knoppen gaat echter wel naar de tv. Als de tv maar weer enige teken van leven ontvangt, zoals volume iets omhoog / omlaag, dan start de timer van die 4 uur weer opnieuw.
Reputatie 7
Badge +28
Het is een instelling in jouw TV. Het heeft eigenlijk niets met jouw Digitenne-ontvanger te maken.

Wil je een definitieve oplossing? Dan wordt het zoeken in het menu van jouw TV of deze stand-bye functie uit te schakelen is.


@jaapvandenbrink

Heb je de energiezuinlgestand/slaapstand/standbye-instelling al gevonden in het menu van jouw TV?
Hoi. Dit staat volkomen los van het Digitenne verhaal. Dit had je met de oude Digitenne, waarbij het volume ook via de box gaat, ook al moeten ondervinden tenzij je eerst keek met een module/insteekkaart.
De televisie wordt gewoon na aanzetten niet meer bedient (denkt ie) omdat álles, ook volume, via de box van Digitenne loopt.

Oplossingen:
  • De ecostand in je TV uitzetten (instellingen: energie-instellingen). Gebruik hiervoor de afst.bed. van de televisie zelf.
  • De TV binnen elke 4 uur bedienen met z'n eigen afst.bed. Bv het volume met die a.b. doen en niet met die van Digitenne. Digitennevolume dan op bv 100 laten staan. Zo doe ik het hier.
  • Zodra de tv vraagt op OK te drukken daar dan uiteraard de afst.bed. van de TV zelf voor gebruiken.
En @Dennis Schreve bij Digitenne blijft de ontvanger gewoon eindeloos aan. Daar zit geen uitschakelstand op (wel een sleeptimer).
Bij ITV wordt ie wel uitgeschakeld omdat elke onnodige stream energie van het netwerk kost.
Reputatie 7
Hallo @jaapvandenbrink, welkom op het KPN forum. Leuk dat je hier een vraag stelt. Zo te zien hebben zich al veel forumexperts gemeld om je te helpen. Dat is mooi 🙂 Je hebt daaruit ook al een 'beste antwoord' gekozen, klasse.

Mocht je toch nog vragen hebben, laat het weten. We helpen graag!

Reageer