Beantwoord

BBC 1 en 2 ontbreken

  • 21 July 2019
  • 20 reacties
  • 514 keer bekeken

Reputatie 1
Beste KPN,

Wilt u s.v.p. de digitenne-ontvanger resetten? Sinds kort ontbreken BBC1 en BBC2, ook na het doorlopen van het stappenplan om zenders te zoeken. De andere zenders functioneren wèl.

Met vriendelijke groet,
icon

Beste antwoord door PeterG 21 July 2019, 14:45

Bekijk origineel

20 reacties

Wat gek. Je zou meer zenders moeten missen dan. In dezelfde transportstream zitten ook
13 MTV
17 TLC
21 Nat. Geographic
23 24kitchen
25 Cartoon network / AT 5

Die zouden/zullen er dan ook niet mogen zijn.

Verplaats de antenne eens. Als de zenders al ingescand zijn zouden ze weer leven moeten tonen. Heb je ze helemaal niet in de lijst doe dan eens een nieuwe scan met "uitgebreid zoeken".
Reputatie 7
Badge +28
Is het gelukt na de tip van Peter?
De reden dat je sinds kort deze zenders mist, is waarschijnlijk de frequentiewijziging die in de afgelopen week heeft plaatsgevonden in jouw regio. Deze zenders worden nu uitgezonden via RF-kanaal 23.
Reputatie 1
Ik kan het nu nog niet testen omdat ik niet op de betreffende locatie ben.

Laat KPN problemen door andere klanten oplossen of lijkt dat maar zo?
Laat KPN problemen door andere klanten oplossen of lijkt dat maar zo?
Ja, goed hè, hoe krijgen ze dat nou voor elkaar :->
Reputatie 7
Badge +21
@JWHH, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Ik zie dat onze superusers je al aardig op weg hebben geholpen. Zo werkt dat op het KPN Forum, wat echt hartstikke fijn is! Indien nodig komen we er natuurlijk nog wel aan de pas.

Dus zou je, wanneer je tijd hebt gehad, willen aangeven of het heeft geholpen om de antenne te verplaatsen en/of uitgebreid zenders te zoeken? Zo niet, dan help ik je graag verder en ontvang ik graag je naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer. Dit kan je allemaal toevoegen aan jouw Forum profiel en is alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators.
Reputatie 1
Beste Susan/KPN-medewerker,

Wilt u s.v.p. de digitenne-ontvanger resetten? Alle benodigde info stond al in het profiel. Inderdaad ontbreken niet alleen BBC 1 en 2, maar ook de andere zenders die hierboven genoemd staan. Het verplaatsen van de antenne heeft niet geholpen en uitgebreid zoeken ook niet.

Ik begrijp dat KPN het fijn vind dat problemen gratis voor haar worden opgelost, maar ik vind het gewoon slechte service.

Met vriendelijke groet,
Reputatie 7
Badge +28
Voordat Susan gaat reageren is het handig om te weten wat jij nu voor type antenne gebruikt?

En wil je verder opgeven of jouw antenne binnen of buiten staat?
Reputatie 1
Beste Noordzee,

De antenne hangt buiten op de eerste verdieping aan de zuidzijde. Ik heb geen flauw idee welk type.

Met vriendelijke groet,
Reputatie 7
Badge +28
Zou je eens in dit topic willen kijken wat voor type je hebt?:
https://forum.kpn.com/digitenne-12/betere-antenne-nodig-voor-digitenne-er-zijn-verschillende-mogelijkheden-476099

Ik vraag dat omdat Susan jou dan eventueel een beter werkende antenne kan opsturen.
Als je andere commerciële wel hebt, bv. RTL 4, dan zal een reset van het CAS v.u. KPN geen verschil maken. Eerder een nieuwe zenderscan. Gebruik dan uitgebreid zoeken eens. Dat heeft tot heden vaak dit soort problemen opgelost.

Is de antenne aan de buitenkant gelijkend op een haaienvin? Die kan 'teveel' opvangen in de bovenband. Dat kan weer verstoring geven in lagere banden.
Een wat betere antenne is de nieuwe v5. Die heeft ook een andere montageset, maar er is vast wel iemand in je buurt die je daarmee kan helpen.

Ook na plaatsen nieuwe antenne een nieuwe scan doen voor zenders met uitgebreid zoeken. Dan kan de ontvanger zich opnieuw instellen namelijk.
Reputatie 7
Badge +28
@JWHH

Beste Susan/KPN-medewerker,
Het verplaatsen van de antenne heeft niet geholpen en uitgebreid zoeken ook niet.



Jammer dat de tips van Peter niet geholpen hebben. Zoals Peter al schrijft, levert dit vaak wel de gewenste oplossing.

Wat je nu nog kunt doen is investeren in een betere antenne. Van KPN kun je de Funke V5 gratis krijgen, maar het is mij nog niet duidelijk of je die antenne al hebt. Dit is een foto van de Funke V5 met buitenmontageset:




Er zijn ook betere antennes, maar dan zal je zelf daarin moeten investeren. Deze antenne werkt bij een aantal forum-leden beter dan de Funke V5:

https://www.amazon.de/Funke-493910010-Outdoor-Antenne-YagiNX/dp/B01FDHM2MI/ref=sr_1_1?__mk_nl_NL=ÅMÅŽÕÑ&keywords=funke+yagi&qid=1560625409&s=gateway&sr=8-1

(Geen garantie...)
Reputatie 7
Badge +21
@JWHH, het is voor mij een kleine moeite om je CAS-ID nummer een zetje te geven maar ik ben inderdaad bang dat dit niet de oplossing gaat zijn voor jouw probleem. Maar ik heb het toch even voor je gedaan, misschien was dit wel wat de ontvanger nodig had!

Kan je, vanaf een afstandje, zien of je deze antenne (Funke V5) hebt of niet?
Kennis van mij was gisteren tijdens het kijken naar Veronica de zender ineens kwijt. Stond er niet meer tussen. Had gebeld, CAS geheractiveerd, maar nog niks.
Wat wel direct hielp: nadat ik 'm opnieuw heb laten scannen middels "uitgebreid zoeken". Met ca. 2 minuten was alles er weer.

Kortom. Digitenne vereist ook wat zelfredzaamheid en handelingen van de gebruiker. Maar dat is bij vrijwel alle systemen zo.
Reputatie 7
Badge +28
@JWHH Kan je al duidelijkheid geven over de door jou gebruikte antenne?

Of zijn de problemen spontaan opgelost?
Reputatie 1
Bedankt allemaal,

’Uitgebreid zoeken’ heeft geholpen: BBC e.a. genoemde zenders vertonen weer beeld.

Met vriendelijke groet,
Reputatie 1
Beste KPN,

Helaas ontbreken BBC e.a. genoemde zenders weer. Dit is een foto van de bestaande antenne. Heeft u een oplossing voor ons?

Met vriendelijke groet,

Reputatie 7
Badge +28
De oplossing is het omruilen van de antenne. Jouw antenne is van het allereerste type. Tegenwoordig zijn er betere antennes.

Ik verwacht dat Susan jou wel een nieuwe buitenantenne wilt opsturen.
Reputatie 7
Badge +21
@JWHH, lijkt me een goed idee om de antenne om te ruilen inderdaad! Een nieuwe Funke V5 is inmiddels voor je aangevraagd, deze ontvang je binnen 2-3 werkdagen. Ik ga er vanuit dat met de nieuwe antenne (die je buiten kan monteren) een stuk beter gaat!
Reputatie 1
Bedankt allemaal,

We hebben de nieuwe antenne ontvangen. Het beeld van BBC1 en 2 is prima.

Met vriendelijke groet
Reputatie 7
Badge +28
Mooi zo, dit had ik wel verwacht. De nieuwe Funke V5 werkt veel beter dan dat oude "strijkijzer" wat jij nog in gebruik had.

Reageer