Beantwoord

Beeld en geluid niet synchroon op TV Drenthe

  • 27 June 2019
  • 10 reacties
  • 267 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +28
Op kanaal 22 wordt TV Drenthe uitgezonden. Al wekenlang loopt het beeld en geluid niet synchroon. En dat is best irritant.

Via hetzelfde kanaal 22 worden ook NPO 1/2/3 en TV Oost uitgezonden. Deze zenders worden wel correct weergegeven.

Ter vergelijking heb ik gekeken naar de doorgifte van TV Drenthe via de sateliiet. Op de satelliet is het beeld en geluid van TV Drenthe wel juist.

Willen jullie (de moderators van KPN) laten regelen dat het beeld en geluid weer op elkaar wordt afgestemd?

@Giant2000 @KeesYagi : Hebben jullie dit ook opgemerkt?
icon

Beste antwoord door Noordzee 11 July 2019, 20:12

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hey Noordzee, bedankt voor het melden! Bijzonder hoe lang dit al niet goed gaat. Ik ben benieuwd of dit soort zaken kunnen verschillen per regio/mast en dat het daarom zo lang onder de radar is gebleven. Ik heb het doorgegeven, we gaan er achteraan. Gezien het tijdstip verwacht ik na het weekend reactie, ik hou je op de hoogte.
Reputatie 7
Badge +28
OK, dankjewel.

Hopelijk vinden ze vrij snel de oorzaak.
Reputatie 7
Badge +28
Nog geen terugkoppeling maar de Digitenne mensen hadden jouw topic al gezien voor ik het doorgaf en hadden dus al onderzoek opgestart voor ik iets heb gedaan. Leuk 🙂 Ik laat het weten zodra ik meer weet.
Reputatie 7
Badge +28
Het blijft nog even stil, ik heb een reminder verstuurd en kom er op terug.
Reputatie 7
Badge +28
Het duurde even, het helpt niet dat TV Drenthe veel radio uitzendt waardoor we niet kunnen controleren of het synchroon loopt 😉 Het onderzoek loopt nog, we hebben een vermoeden waar het aan ligt. Mijn contactpersoon is op vakantie dus ik heb de andere betrokkenen gevraagd of er al nieuws is.
Reputatie 7
Badge +28
TV Drenthe zend inderdaad alleen ‘s-avonds TV-programma’s uit.
Reputatie 7
Badge +28
TV Drenthe is de laatste week uitgebreid in de gaten gehouden maar we kunnen dit niet reproduceren. Ook zien we in de invoer geen fouten optreden. Als ik het goed begrijp hebben de techneuten contact opgenomen met TV Drenthe maar we hebben nog geen reactie ontvangen dat aan hun kant iets is veranderd.

Dus ik ben vooral benieuwd, merk jij dit probleem nog? Het zou vreemd zijn als dit een lokaal probleem is maar vast niet onmogelijk. Afhankelijk van je reactie ga ik er opnieuw achteraan.
Reputatie 7
Badge +28
Ik heb TV Drenthe deze avond aangezet: Het probleem is opgelost. Hoe het opgelost is, is nog even onduidelijk, maar gelukkig is alles weer OK. Afgelopen weekend was het probleem er nog wel.

Het zou vreemd zijn als dit een lokaal probleem is maar vast niet onmogelijk.

Dat lijkt mij wel onmogelijk. De zendmast van Smilde geeft echt niet andere resultaten per locatie.


In elk geval : Bedankt voor de moeite die jij (en jouw technische Digitenne-collega's) erin gestoken hebben.
Reputatie 7
Badge +28
Afhankelijk van je reactie ga ik er opnieuw achteraan.

Ik begrijp dat je er nu niet meer op terugkomt, dus dan sluit ik het topic maar.


Als ik het goed begrijp hebben de techneuten contact opgenomen met TV Drenthe maar we hebben nog geen reactie ontvangen dat aan hun kant iets is veranderd.

Jammer dat TV Drenthe niet meer heeft gereageerd, maar ik ga er dan maar vanuit dat zij iets veranderd hebben aan de aanvoer naar KPN toe.
Reputatie 7
Badge +28
Ik ga nergens heen maar de technische dienst is inderdaad gestopt met het onderzoek. Ik denk niet dat het toeval is dat het spontaan is opgelost, dus goed dat je het hebt gemeld 🙂