Beantwoord

Beeld van Digitenne hapert

  • 8 September 2019
  • 7 reacties
  • 391 keer bekeken

Ik heb sinds installatie nieuwe kastje vooral bij de commerciele zenders vaak haperend en stilstaand beeld terwijl geluid wel doorloopt. Ook geluid niet synchroon met beeld.
Signaalsterkte 100%
icon

Beste antwoord door Noordzee 9 September 2019, 19:55

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 5
Badge +5
@Greyhound59 welkom op het forum. Op welke locatie (woonplaats/ gemeente) is dit? En welk type antenne wordt er gebruikt?
Reputatie 7
Badge +28
@Greyhound59

Ik ben ook benieuwd naar de antwoorden op de door P. Grigio gestelde vragen. In aanvulling daarop : Staat de antenne binnen of buiten?

Maar misschien is het probleem ook zo al op te lossen.

Probeer eens het volgende:

1/ Ontvanger van de stroom halen.
2/ Ontvanger weer aandoen na ongeveer 5 seconden.
3/ TV aandoen.
4/ Ga in het menu van de ontvanger terug naar de fabrieksinstellingen.
5/ Geef een opdracht zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.
6/ Draai de richting van jouw antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu.

Laat je even wat van je horen?
Reputatie 7
Badge +28
@Greyhound59

Heb je al tijd om wat uit te testen?
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @Greyhound59, welkom op het forum! Ik zie dat @P. Grigio en @Noordzee een aantal vragen hebben gesteld. Zou jij hierop willen reageren? Ik ben zelf ook erg benieuwd of je het advies van Noordzee al hebt opgevolgd en of het probleem al is verholpen?
Reputatie 7
Badge +28
@Greyhound59

Ik ben ook benieuwd naar de antwoorden op de door P. Grigio gestelde vragen. In aanvulling daarop : Staat de antenne binnen of buiten?

Maar misschien is het probleem ook zo al op te lossen.

Probeer eens het volgende:

1/ Ontvanger van de stroom halen.
2/ Ontvanger weer aandoen na ongeveer 5 seconden.
3/ TV aandoen.
4/ Ga in het menu van de ontvanger terug naar de fabrieksinstellingen.
5/ Geef een opdracht zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.
6/ Draai de richting van jouw antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu.

Laat je even wat van je horen?


@Greyhound59


Heeft dit geholpen?
Reputatie 7
Badge +28
In de provincie Noord-Holland zijn vandaag frequenties gewijzigd. Dus als je daar woont, dan kun je bovenstaande procedure weer opnieuw uitvoeren.
Reputatie 7
Badge +21
Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd @Greyhound59. Als je onze hulp nog nodig hebt, dan horen we dat graag!

Reageer