Beantwoord

Betreft 'ruilen' van de digitenne TV-ontvanger.

  • 6 April 2019
  • 16 reacties
  • 678 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Geachte,
Ik sta zojuist bij een afhaalpunt om de nieuwe ontvanger mee te kunnen nemen. Deze mocht niet afgegeven worden! De voorwaarde in de winkel is dat ik meteen de oude retour zend!

Dit is in conflict met wat via uw eigen website getoond wordt onder het aangegeven "Terugsturen" :


  1. Apparatuur selecteren
  2. Je kiest in onze online tool welke apparatuur je wilt omwisselen. Je kunt je oude apparatuur niet meer inruilen voor een insteekkaart of PVR (Personal Video Recorder).
  3. Afhalen, laten bezorgen en terugsturen
  4. Je kunt de nieuwe apparatuur ophalen bij een door jou geselecteerd afhaalpunt. Als je de nieuwe apparatuur thuis laat bezorgen rekenen wij €10,- bezorgkosten.

  1. Terugsturen
  2. Bij je nieuwe apparatuur zit ook een retourdoos voor je oude tv-ontvanger(s). Heb je je nieuwe apparatuur geinstalleerd? Pak dan de retourdoos vanuit het pakket. Doe je oude apparatuur erin. Dit bestaat uit Digitenne tv-ontvanger(s), afstandsbediening(en), stroomadapter(s) en de Digitenne Smartcard(s). De antenne moet je houden en hoef je dus niet in de retourdoos te doen.
  3. Schrijf het volgende retouradres op de doos als het er nog niet op staat:
  4. Antwoordnummer 10119
  5. 2400 VB Alphen aan den Rijn

Er staat specifiek " Afhalen, laten bezorgen en terugsturen".
Dus geen afwijkende handeling m.b.t. afhalen! De oude ontvanger kan ik volgens dit gegeven bijv. 5 dagen later retour zenden.

Gaarne uw antwoord,

Met vriendelijke groet,

Gerard Eikelenboom
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 9 April 2019, 11:46

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Hoi! Hier hetzelfde.

Probleem bij ons is dat we Digitenne al een aantal jaren niet meer gebruiken vanwege de beeldkwaliteit en hebben nu interactieve tv van KPN.

Onze oude ontvanger is een paar jaar geleden waarschijnlijk ergens opgeslagen maar we kunnen het ding nergens meer vinden. Ik kan nu geen vervangende ontvanger afhalen omdat ik de oude gelijk moet inleveren bij het afhaalpunt.

Wat nu? Als de oude niet meer te vinden is, wat is er dan nog mogelijk? Kunnen we wel een nieuwe ontvanger krijgen zonder de oude in te leveren?

Groeten,
Rob
Reputatie 7
Badge +28
Op de vraag van Gerard kan ik geen volledig antwoord geven. Je kan het wel thuis laten bezorgen, maar dat kost jou extra geld. Een moderator kan jou verder helpen met jouw vraag,


Op de vraag van Rob:

Waarschijnlijk is de omruil voor jou wel mogelijk, want de oude ontvangers zijn dadelijk volkomen waardeloos. KPN gaat ze alleen maar milieu-verantwoordelijk afvoeren.

KPN moet daarvoor wel wat noteren in hun administratie.

Een moderator wil jou graag helpen. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer? Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.
Hoi! Mijn gegevens zijn aangepast.

Grt Rob
@gerard26563 Hoi Gerard, welkom op het forum! Wat jammer dat dit mis ging. We kennen verschillende processen en ik denk dat hier verwarring over is ontstaan. Bij omwisselen is het altijd de bedoeling dat er een fysieke omruil bij het afgiftepunt plaatsvind. Excuus dat dit voor onduidelijkheid heeft gezorgd.
Is het uiteindelijk wel goed gekomen? Zo niet, kun je dan je profiel aanvullen en mij een seintje geven? Heb je de oude tuner al op de post gedaan?

@robschol : Ik heb via mijn logistieke collega's een verzoek gedaan om je een nieuwe tuner te sturen 🙂
Dank je wel! Goed geregeld!
Als je merkt dat er de komende dagen geen actie volgt, laat het even weten. Ik verwacht dat jullie de komende dagen een logistiek sms'je krijgen. Maar wil het wel graag bewaken. 🙂
@robschol
Wil je eigenlijk wel een nieuwe digitenne-ontvanger à € 5 per maand. Aangezien je de huidige, waar de nieuwe voor komt, niet eens gebruikt. Beetje zonde van die € 5 per maand....
Tenzij je die digitenne af en toe gebruikt juist vanwege de flexibiliteit; geen fysieke aansluiting nodig, alleen een stopcontact.

@ allen
Bij afhalen in winkel of afhaalpunt van PostNL dien je de oude huurontvanger inderdaad direct in te leveren bij het afhalen van de nieuwe.
Bij bezorgen aan huis krijg je een retourdoos voor de oude.

Overigens kun je die oude één week na bezorgen/ontvangst van de nieuwe niet meer gebruiken (NPO uitgezonderd); de smartcard wordt dan uitgeschakeld. En na de omschakeldatum van de zendmast naar HD is het sowieso schroot geworden.
Limburg: morgen, 9 april
Noord en Zuid-holland en Utrecht: 9 juli.
Digitenne hebben we gratis bij ons iTV- abonnement en we willen Digitenne op de camping gaan gebruiken. Dank voor het meedenken! Grt Rob
Hoi @robschol
Wat ik nou net zeg: voor de nieuwe digitenne ontvanger ga je € 5 huur per maand betalen. Tip: als je niet op de camping bent ook thuis te gebruiken op 2de tv.

Je oude betaalde je niks voor want dat was waarschijnlijk een koopontvanger.

Dus:
I.c.m. ITV geen digitenne abonnement (da's dus gratis) maar WEL huur à € 5 per maand!

Op je maandfactuur komt dan
Digitenne abonnement - gratis
Digitenne ontvanger € 5
Ok! Dank je wel. We gaan die gewoon huren dan, geen probleem.
Reputatie 7
Badge +28
Ik geloof dat er ook een abonnement-variant is bij KPN, waar je wel recht hebt op een gratis Digitenne-ontvanger. Maar dat kan @Erwin_ voor je nakijken.

Je gaat dadelijk trouwens op de camping genieten van de perfecte beeldkwaliteit van het nieuwe Digitenne. 😎
Reputatie 1
Badge
Hoi Erwin,

Ik stuur je een prive bericht!

Groet, Gerard.
Noordzee schreef: Ik geloof dat er ook een abonnement-variant is bij KPN, waar je wel recht hebt op een gratis Digitenne-ontvanger.

Dat is als je een abonnement hebt voor 2 ontvangers. Meestal 2 X ITV. Maar dat kan dan ook 1 X ITV + 1 X digitenne zijn inderdaad.
Hoi @gerard26563 . Leuk je even gesproken te hebben. Ik heb met je afgesproken dat ik je een nieuwe itv tuner ga opsturen. Verder ga ik je abonnement aanpassen zodat je alléén betaalt voor die tuner!
Geef je mij een seintje als die tuner is gearriveerd? 🙂
Is alles nu naar wens, @gerard26563 ? Ik ga wel van uit. Mocht het niet zo zijn, laat het weten en ik help je verder!
Reputatie 1
Badge
Hoi Erwin,

ik heb vorige week al gereageerd via het andere topic, en de ‘boel’ draait weer als vanouds.
Het verschil in kwaliteit was opmerkelijk en dat had te maken met de regio waar we wonen.
Maar dat behoort straks ook tot het verleden had ik vernomen.


Dankjewel!

groet Gerard.