Beantwoord

bij digitenne alleen 1,2 en 3 na tijdje niet gebruikt te zijn

  • 14 April 2021
  • 13 reacties
  • 128 keer bekeken

Na lange tijd alle zenders te kunnen kijken opeens alleen nog maar 1,2 en 3. Deze ontvanger wordt niet heel veel gebruikt, maar is wel handig als die gewoon doet wat moet… Al een keer eerder gehad; een gemiste update? Is dit systeem bij tijd en wijle instabiel?
voor wie het leest, graag oplossen. Ontvanger staat al aan.

Alvast bedankt!
 

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy (verplaatst naar profiel)

icon

Beste antwoord door Jeroen van KPN 15 April 2021, 11:02

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Door langdurig niet gebruik raakt de ontvanger z'n gegevens kwijt. Deze worden in een loop meegezonden met het signaal, maar dat moet ie wel minstens 1 x per 2 weken wel even krijgen. (minimaal een uur aan). Als dat niet zo is gaat ie bij '’basisabonnement” op nee.

Zelf gebruik ik ‘m daarom het jaarrond, het werkt tenslotte landelijk (in andere regio wel opnieuw scannen). De 3de tv is er '’blij'’ mee als ik thuis ben. En als ik niet thuis ben is daar die ontvanger niet nodig en dus mee naar logeeradres.

Bij goede ontvangst van NPO (evt. scannen op zenders) zou ie met ongeveer een uur weer moeten werken. Tussentijds kun je het checken via het menu, dus niet zappen. Zie hier:

 

Dank voor antwoord!  Ontvanger staat soms weken uit. Apparaat staat nu aan, kan altijd nog handmatig invoeren.

Ontvanger staat soms weken uit.

Das toch zonde! I.c.m. ITV betaal je er € 5 per maand voor. En het losse digitenne-abonnement is met één ontvanger € 18 per maand. Dan is het toch handiger om het thuis op een extra tv(-tje) te gebruiken. Maar wie ben ik (met al sinds 2006 digitenne erbij...).

Je hebt gelijk, we hebben alles van KPN met 2x interactief en 2x digitenne, maar deze staat op een slaapkamer en daar wordt meer geslapen dan tv gekeken, vandaar.

Kan je altijd nog muziekje aanzetten. TV: Xite of een radio-zender.

Is ie inmiddels ook voor het gecodeerde pakket weer actief?

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Bijna tevreden ,

Heb je alweer beeld op alle zenders? 
Zo niet? 
 

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Na herstart, reset fabrieksinstell. en zender zoeken: geen resultaat; alleen 1, 2, 3.Zal profiel aanvullen.

Reputatie 7
Badge +19

Goedemorgen @Bijna tevreden, ik heb de Digitenne een activatiesignaal gegeven. In de loop van vandaag moet het weer werken.

Hopelijk staat ie wel aan….

@Jeroen_dB Vanmorgen was er nog geen zender weer te zien, behalve 123. Alle zender info staat onder in beeld bij kiezen, maar beeld verschijnt niet. Heb ontvanger aan gelaten, misschien lukt het met nog een poging….?

Reputatie 7
Badge +19

Ik heb hem nogmaals voor je geactiveerd @Bijna tevreden

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Bijna tevreden ,

Als het toch niet lukt, dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken

  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)

  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder. 
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Hierboven staat een procedure van handmatig zenders zoeken. Wat betreft de genoemde frequenties : Dit is de huidige indeling.

25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel

@Jeroen_dB alles werkt weer! Tnx!!!