Beantwoord

Bij regen geen signaal

  • 8 October 2020
  • 14 reacties
  • 224 keer bekeken

Reputatie 1

Wij gebruiken sinds april/mei digitenne op de camping. Dat ging heel goed tot halverwege september. Nu bij een regenbui of zelfs al voor de regenbui begint valt het signaal weg. Juist op het moment dat het fijn is om even tv te kijken. De caravan is een aluminium stacaravan met daaraan een terras overkapping van hout waar de ontvanger hoog en droog staat. 

icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 15 October 2020, 09:35

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 6
Badge +7

@Debbie3006 

De antennekabel al gecontroleerd op breuken? Verandert de ontvangst als je aan de antennekabel zit?

Brandt het blauwe lampje?

Vul je forum profiel alvast in voor als een KPN moderatorwil meekijken en je bijvoorbeeld een nieuwe antenne wilt gaan opsturen.

Ook kan je eens proberen je ontvanger helemaal te resetten:

  1. Ontvanger van de stroom afhalen
  2. Weer aanzetten en naar menu - instellingen - fabrieksinstellingen gaan en je ontvanger terugzetten.
  3. Daarna opnieuw zenders zoeken met uitgebreid zoeken (niet via regio)
  4. Antenne richten met behulp van de antenne signaal meter (ant knopje op afstandbediening)
Reputatie 6
Badge +7

Hallo @Debbie3006 Al weer signaal tijdens regen (genoeg kunnen testen de afgelopen dagen… ;-) ) of nog steeds dezelfde problemen?

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Debbie3006. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat het signaal wegvalt tijdens een regenbui. Ik zie dat @waltervl al heeft gereageerd op jouw vraag, heeft dit het probleem inmiddels kunnen verhelpen? Ik hoor graag van je!

Reputatie 1

Helaas is het probleem nog steeds niet opgelost....

Reputatie 7
Badge +21

Zou je de eerst volgende keer op de [ANT] toets van de afstandsbediening willen drukken om de signaalsterkte controleren? Ik ben erg benieuwd wat de signaalsterkte is van jouw ontvanger voor en tijdens een regenbui. Ik hoor graag van je!

Reputatie 1

Dat is eigenlijk heel simpel, zonder regen 98% en tijdens het regenen 0%. Dat hebben we al eerder nagekeken.

Reputatie 7
Badge +28

@Debbie3006 

Ik adviseer jou en @Vikash om een buitenantenne te gaan gebruiken. Bij de buitenmontageset van KPN zit ook een goede kwaliteit kabel van 10 meter  lang. Je kunt de Funke V5 antenne heel eenvoudig monteren aan de buitenkant van jouw stacaravan. 

Reputatie 6
Badge +7

Inderdaad eerst de kabel vervangen en als dat niet de oplossing is dan de antenne vervangen. Er is iets kapot gegaan tussen april en september….

Reputatie 7
Badge +21

Dat is eigenlijk heel simpel, zonder regen 98% en tijdens het regenen 0%. Dat hebben we al eerder nagekeken.

Ik heb zojuist een nieuwe buitenantenne met een buitenmontageset verstuurd. Laat je ons weten of dit het probleem verhelpt?

Reputatie 1

Bedankt! Ik heb hem ontvangen, nu wachten op de regen😊

Reputatie 7
Badge +28

Mooi zo:thumbsup_tone3: , Is het monteren van de buitenantenne gelukt? Heb je de antenne optimaal uitgericht aan de hand van de signaalmeter uit het menu?   

Reputatie 7
Badge +21

@Debbie3006 Heeft het al geregend op de camping?

Reputatie 7
Badge +28

Bedankt! Ik heb hem ontvangen, nu wachten op de regen😊

Mooi zo:thumbsup_tone3: , Is het monteren van de buitenantenne gelukt? Heb je de antenne optimaal uitgericht aan de hand van de signaalmeter uit het menu?   

@Debbie3006 

Heb je al een regendans gedaan? 
Zijn de ontvangstproblemen nu definitief opgelost? 

Reputatie 1

Het probleem is opgelost, bedankt!!