Beantwoord

Bijft Digitenne bestaan?

  • 4 February 2019
  • 6 reacties
  • 417 keer bekeken

Blijft Digitenne bestaan, of gaat het veranderen?
Admin: *titel aangepast i.v.m. vindbaarheid
**topic verplaatst naar juiste board
icon

Beste antwoord door Noordzee 4 February 2019, 19:39

Bekijk origineel

6 reacties

Digitenne veranderd nu al. Of het in de toekomst blijft bestaan is koffiedik kijken. Volgens de geruchten machines is het alleen aangekocht met de upgrade plicht naar DVB-T2 vanwege ontwikkelingen op 5G gebied zodat bepaalde frequenties in het bezit zijn.
Reputatie 7
Badge +28
Digitenne blijft bestaan. KPN heeft de vergunning "gewonnen" om de TV-uitzendingen te blijven verzorgen. Ik geloof dat de vergunning loopt tot ongeveer 2030, maar de precieze datum weet ik niet meer.

Op dit moment investeert KPN flink in de hele operatie. Ongeveer 200.000 ontvangers moeten omgeruild worden. Een hele operatie!

Er gaat wel wat veranderen. Positief om te melden is dat alles HD wordt. Een hele verbetering!

Lees er meer over in dit artikel:

https://forum.kpn.com/digitenne-12/klaar-voor-de-toekomst-veranderingen-bij-digitenne-445235
Reputatie 7
De licentie loopt tot 1 februari 2030 😉

Digitenne blijft zeker nog wel even bestaan. Geen zorgen @Ad en Pia 🙂
Het 5G netwerk is ook meer dan snel genoeg voor live televisie in HD. Tegen 2030 heeft de techniek Digitenne wel ingehaald. Want met 5G zal er ook veel meer GB's tot onbeperkt in een abonnement zitten. 5G is zelfs geschikt voor interactief. Dat kan tegen die tijd dus ook via de ether.

. . . als er dan nog lineaire zenders zijn tenminste 😉 Want er verdwijnt er momenteel gem. bijna elke maand wel eentje.
Reputatie 7
Badge +28
Zeker Peter, die kans is aanwezig. Hoewel ik zelf hoop dat er ook na 2030 ethertelevisie blijft. Want niet iedereen heeft internet, en ik vraag mij af of in de toekomst dat wel gaat gebeuren.
Reputatie 7
Hey @Ad en Pia, zijn jullie weer wat gerustgesteld na alle antwoorden die jullie over Digitenne hebben ontvangen? 🙂

Reageer