Beantwoord

Brief ontvangen voor omruil ontvanger Gebied 5

  • 30 April 2019
  • 5 reacties
  • 160 keer bekeken

Ik woon in gebied 5 voor vervangen van mij digitenne kast. Vorige week krijg ik een brief dat ik moet binnen een aantaal dagen mijn kast vervangen om te blijven digitenne te ontvangen. Volgens de website is gebied 5 nu aan de beurt en maanden voordat dit gebied klaar is.
Ik heb toch de kast besteld, ontvangen en geïnstalleerd. Jammer dat de beeld is slechter (niet te gebruiken) dan mijn oorspronkelijke kast. Eindelijk dacht ik dat het signaal was goed maar s'avonds was het weer erg slecht. Volgende dag in de tuin gaan dansen tot ik dacht dat het signaal goed was maar volgens de ingebouwd signaal meter nog niet optimaal. Met gebruik van Google maps zie ik dat mijn dichtstbijzijnde verzendmast is 6 km (Oegstgeest). Ik kan de zendmast niet zien maar een rechte lijn tussen thuis en zendmast wijst aan dat de hoek van de dakkapel van mijn buren zit ook op deze lijn. Ik weet dus zeker dat mijn V4 antenne is gericht op de zendmast maar toch geeft de signaal meter tussen 70 en 100%.
Ik krijg 2 minuten geleden een brief van kpn dat de prijs gaat opnieuwe omhoog na 17 euro/maand zo dat zij kan investeren in service en diensten. Ook woord vermeld dat wij krijg vanaf juli HD-kwaliteit in ons regio.
Dit klus heeft mij veel tijd en irritatie gekost. Ik weet nog niet als het afgelopen is.
Misschien moet ik een ontvangst mast gaan kopen met beter antenne?
Ik hope mijn versie van Nederlands is te begrijpen

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.

icon

Beste antwoord door Noordzee 30 April 2019, 18:09

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hallo Dont19,

De ontvangst met de nieuwe ontvanger is inderdaad moeilijker.
Ik lees dat je een oude V4 antenne hebt. Het is nu beter dat je een Funke V5 antenne gaat gebruiken incl. montageset voor het buiten plaatsen van de antenne.

Want dan hoef je niet meer te dansen in de tuin ! 😂

Een moderator wil jou vast wel gratis een nieuwe antenne + montageset toesturen. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.
Bedankt voor de snel aantwoord.

Ik heb de informatie op mijn profiel gezet.
Reputatie 7
Badge +19
@Dont19, Ik help je vanaf hier verder, zou je jouw 06-nummer nog willen toevoegen aan je forumprofiel bij klantnummer mobiel? Dan ontvang je de verzendgegevens van je nieuwe antenne per sms.
Marina,
06 zit erbij.
Reputatie 7
Badge +19
Bedankt @Dont19, Ik heb de aanvraag voor je gedaan. Mocht je nog vragen hebben, wil je het dan laten weten?

Reageer