Beantwoord

Buitenlandse. Zenders verdwenen.

Reputatie 2
Badge +3
Deze week bleek in mijn vakantiewoning dat ik o.a. De duitstalige zenders niet meer ontving. Ik zit in de nabijheid van Maastricht.
Nu lees ik dat de Duitse zenders naar DVB 2 zijn overgegaan..
Kan ik mijn ontvanger nu gaan omruilen voor een die alle zenders weer kan ontvangen?
Of wat kan ik onjdernemen?
icon

Beste antwoord door PeterG 15 april 2017, 10:06

Hoi Hubble. De ontvangers van KPN zijn daar niet geschikt voor. In Nederland is DVB-T2 / HEVC (H.265) nog niet aan de orde.

Als je een 4K televisie hebt dan kun je de Duitse zenders daarmee ontvangen. Dan wel even een coax-kabeltje van je KPN ontvanger naar de tv voor de antenne. KPN ontvanger aan laten staan zodat de antenne ook aan staat. Op je tv kun je dan de Duitse zenders zoeken.

Heb je geen 4k televisie dan kun je zelf een geschikte ontvanger kopen voor DVB-T2 / HEVC (H.265).
Zie bijvoorbeeld de ontvanger (met opname) die in dit topic genoemd wordt. Deze is niet geschikt voor het Nederlandse Digitenne. Daar houdt je gewoon de KPN ontvanger voor.
En via 123satelliet.nl kun je een DVB-T2 H.265 ontvanger aanschaffen. Eentje waar een smartcard in gaat is ook geschikt voor de Nederlandse Digitennezenders. Op de site van die betreffende verkoper staan er zelfs nog meer. Veel van deze ontvangers hebben alléén een HDMI aansluiting overigens.

De KPN Digitenne ontvanger houd je dus gewoon ook.

Zie ook dit artikeltje van mijn hand:
Ontvangst Duitse DVB-T2 in Nederland

(Dennis, dank voor je mention :))

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +16
Beste @Hubble1955,

Ik zou het niet weten of KPN al de DVB-T2 ontvangers hebben. Daar zou @PeterGjou beter antwoord op kunnen geven. Want hij is hier meer in thuis dan ik. 🙂
Reputatie 7
Hoi Hubble. De ontvangers van KPN zijn daar niet geschikt voor. In Nederland is DVB-T2 / HEVC (H.265) nog niet aan de orde.

Als je een 4K televisie hebt dan kun je de Duitse zenders daarmee ontvangen. Dan wel even een coax-kabeltje van je KPN ontvanger naar de tv voor de antenne. KPN ontvanger aan laten staan zodat de antenne ook aan staat. Op je tv kun je dan de Duitse zenders zoeken.

Heb je geen 4k televisie dan kun je zelf een geschikte ontvanger kopen voor DVB-T2 / HEVC (H.265).
Zie bijvoorbeeld de ontvanger (met opname) die in dit topic genoemd wordt. Deze is niet geschikt voor het Nederlandse Digitenne. Daar houdt je gewoon de KPN ontvanger voor.
En via 123satelliet.nl kun je een DVB-T2 H.265 ontvanger aanschaffen. Eentje waar een smartcard in gaat is ook geschikt voor de Nederlandse Digitennezenders. Op de site van die betreffende verkoper staan er zelfs nog meer. Veel van deze ontvangers hebben alléén een HDMI aansluiting overigens.

De KPN Digitenne ontvanger houd je dus gewoon ook.

Zie ook dit artikeltje van mijn hand:
Ontvangst Duitse DVB-T2 in Nederland

Reputatie 7
Badge +16
PeterG schreef:

Graag gedaan Peter. 😉
Reputatie 2
Badge +3
PeterG Als ik zou besluiten tot aanschaf van een ontvanger met kaartlezer, kan ik als ik je goed begreep zowel de Duitse als NL
Zenders incl de commercielen ontvangen of wel de zenders die ik tot voorkort had.. ik zou dan mijn huidige digitennekaart in het apparaat moeten steken.

Heb ik dan ook een andere antenne nodig of voldoet mijn huidige digitenne buitenantenne? (Ik heb zo'n grijs geval).

Vraag 2 kan ik dan mijn huidige ontvanger terugsturen naar kpn en hoef dan die 4euro per maand niet meer te betalen?
Reputatie 7
Vraag 1: het is niet te garanderen dat de NL zenders goed werken op zo'n apparaat. Maar het schijnt te kunnen. Er zijn ook gebruikers die een zelf aangeschafte ontvanger van het merk VU+ hebben. Die kunnen ook gewoon de NL zenders met card kijken.
De antenne werkt indien het aangeschafte apparaat beschikt over 5 volt antennevoeding op de coax-bus, maar dat lijkt me vrij gebruikelijk bij DVB-T(2) ontvangers. De antenne's van KPN zijn gewoon internationale DVB-T(2) standaard.

Vraag 2: Je betaalt per smartcard. Dus niet persé per ontvanger. Terugsturen van je KPN ontvanger zonder de kaart bespaart je dus niks. Die kun je dan beter houden om de ongecodeerde NPO tv- en radiozenders op te ontvangen bijvoorbeeld. (blijft KPN eigendom en is/blijft administratief gekoppeld aan je smartcard. Bij elke smartcard 'hoort' administratief een insteekkaart(=CI module) of STB)
Reputatie 2
Badge +3
Nog een vraagje, kan ik er van uit gaan dat als ik tot nu de duitse zenders kon ontvangen ik onder T2 dit ook het geval is ?
Reputatie 7
Hubble1955 schreef:

Nog een vraagje, kan ik er van uit gaan dat als ik tot nu de duitse zenders kon ontvangen ik onder T2 dit ook het geval is ?

Ja. 😃
Reputatie 7
Badge +16
PeterG schreef:

Hubble1955 schreef:

Ja. :D

Voor Digitenne kun je beter bij @PeterG zijn. 😳

Reageer