Beantwoord

CI+ module 2021

  • 13 December 2020
  • 76 reacties
  • 9557 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

76 reacties

Reputatie 2
Badge

ALS KPN met die CI+ module voor Digitenne komt en áls je dan ook (via de functionaliteit in de TV) gewoon kan opnemen, dan zal ik er serieus over nadenken om weer een abonnement op Digitenne te nemen! 

Ik heb nu al een USB DVB-T2 stickje dat ik wel eens gebruik om programma's van de NPO op te nemen en, gegeven de bandbreedte, vind ik het beeld van Digitenne tegenwoordig echt best wel strak! 

Op dit moment gebruiken we NLZiet als hoofdmanier van TV kijken omdat we KPN Interactieve TV en Ziggo gewoon té beperkend en duur vinden. Maar weer een in de TV ingebouwde manier van TV kijken is toch wel fijner. 

Echter, het huidige beleid dat je alleen met 1 type STB  naar Digitenne kan kijken vind ik niks…...

Dag,

 

Ik was even benieuwd of hier al meer informatie over bekend is. Ik beschik namelijk over een auto met ingebouwd DVB-2 tuner. De schermen achterin kunnen prima npo 1/ 2 / 3 ontvangen en overige free to air zenders, maar geen commerciele zenders. Er is de mogelijkheid een CI module inclusief smartcard in te voeren, maar tot op heden heb ik nog geen enkele provider gevonden die hiervoor een oplossing kan geven. 

 

Ik ben dan ook benieuwd of er hier iemand is die mij wellicht verder kan helpen (welke alternatieve provider) of dat al bekend is wanneer KPN weer gaat werken met een CI module inclusief smartcard. 

 

Ik hoor graag.

 

Hartelijke groet,

 

IW 

tot op heden heb ik nog geen enkele provider gevonden die hiervoor een oplossing kan geven. 

@woltmide . Voor DVB-T2 HEVC / Digitenne is er maar één provider in Nederland. Namelijk KPN Digitenne.

Ik vrees en vermoed dat het ernstig tekort aan chips ook de herintroductie van de, overigens zonder smartcard werkende, CI+ module momenteel vertraagd.

tot op heden heb ik nog geen enkele provider gevonden die hiervoor een oplossing kan geven. 

@woltmide. Voor DVB-T2 HEVC / Digitenne is er maar één provider in Nederland. Namelijk KPN Digitenne.

Ik vrees en vermoed dat het ernstig tekort aan chips ook de herintroductie van de, overigens zonder smartcard werkende, CI+ module momenteel vertraagd.

Ok, duidelijk dank voor de reactie! Geduldig dan nog maar even afwachten. Dacht wellicht helpt een CI module met geintegreerde smartcard van canaaldigitaal, maar begreep inmiddels van hen dat dit alleen werkt in combinatie met een schotel. 

 

Hoop dan dat Digitenne op korte termijn weer beschikbaar komt…

 

 

Reputatie 3

ik heb een LG C9 en kan nu gewoon naar Digitenne kijken op de 3 Nederlandse FTA kanalen. Opnemen kan ik ook via de TV. Het argument dat TV’s geen DVB-T2 ontvanger hebben is achterhaald. Ik heb geen behoefte aan een kastje als ik de ontvanger al in de TV heb. Graag versneld CI module invoeren

Bovendien is de ontvanger in de televisie STUKKER beter en STABIELER dan die in de zxv7200 en rbx2800!

Hier npo 1 voor voetbal in gebruik. Is toch nét ff mooier dan kanaalnummer 1 op ITV, hier alleen beschikbaar ivm koperdraad.

Maar npo 1 via de tv (dvb-t2 hevc) hapert nooit, terwijl het via de ontvanger, met zelfde antenne!, 2 tot 5 keer per voetbalhelft wel even blijft hangen.

Het is hier een beetje improviseren. Heb geen power inserter dus een hele oude TF6000cok doet dienst als P.I.

@marcellux , @Noordzee .

Is er al wat meer bekend omtrent de CI module?

 

Tv hier heeft alles ingebouwd C/S2/T2 .. maar wil het wel via een module hebben, en niet het zoveelste kastje :)

Nee, maar wel alleen naar live-TV. Op de publieke omroep is de reclame gelukkig beperkt. RTL, SBS en andere commerciële zenders kijk ik niet.


PO zenders zijn toch ongecodeerd, dus dan heb je daar ook geen CI+ voor nodig.

Reputatie 7
Badge +28

Klopt @obelisk ,

Maar ik wil wel graag Eurosport NL kunnen ontvangen. Via de satelliet kan dat al een tijdje niet meer.

Als ik hier op de NPO afstem via digitenne, dan krijg ik de melding dat er geen CI+ module aanwezig is, en heb dan alleen geluid met zwart beeld.

Dus geen idee of die zenders wel of niet gecodeerd zijn :)

Reputatie 7
Badge +28

Dn heb je waarschijnlijk geen geschikte ontvanger of geschikte TV. Je hebt een TV nodig die DVB-T2met HEVC ondersteunt. (h.265) 

Heb een LG 47LB650V televisie :-)

Volgens de specificaties (tweakers): Analoog, DVB-C, DVB-S2, DVB-T2

En tevens wordt hij geschikt geacht voor: KPN Digitenne, Ziggo

 

 

 

Reputatie 7
Badge +28

@FelixB

Die TV is te oud. Was wel geschikt voor rechtstreekse ontvangst van het oude Digitenne. Maar niet voor het huidige Digitenne ( wat sinds 2019 in gebruik is.) Jouw TV ondersteunt het achterhaalde DVB-T2 h.264. Je hebt dus altijd een aparte ontvanger nodig bij die TV.

Klopt @obelisk ,

Maar ik wil wel graag Eurosport NL kunnen ontvangen. Via de satelliet kan dat al een tijdje niet meer.

@Noordzee . Ik neem aan dat je daarvoor inmiddels Eurosport Player of Discovery+ hebt. (discoveryplus.nl)

@FelixB 

Heb een LG 47LB650V televisie :-)

Volgens de specificaties (tweakers): Analoog, DVB-C, DVB-S2, DVB-T2

En tevens wordt hij geschikt geacht voor: KPN Digitenne, Ziggo

Die specs zijn dan ook van 2014 !. Dus ook het toenmalige Digitenne, niet het huidige. En in 2014 was er wel al DVB-T2 (in het V.K.) maar volgens de codec H.264. Sinds 2018 wordt de codec HEVC (werd eerst H.265 genoemd) gebruikt voor HD via de ether en 4k via de kabel. Via de ether kost 4k ook met HEVC te veel bandbreedte: 5 x zo veel als HD.

Reputatie 7
Badge +28

Klopt @obelisk ,

Maar ik wil wel graag Eurosport NL kunnen ontvangen. Via de satelliet kan dat al een tijdje niet meer.

@Noordzee. Ik neem aan dat je daarvoor inmiddels Eurosport Player of Discovery+ hebt. (discoveryplus.nl)

 

 

 

Nee, ik wil de zender gewoon in mijn zenderlijst van mijn ontvanger hebben staan. Vooralsnog gebruik ik al alternatief de Duitse versie van Eurosport. Op zich geen probleem, alleen is dat helaas een SD-versie. 

alleen is dat helaas een SD-versie. 

Dat kan als je een Duitse (prepaid) kaart in je ontvanger stopt. Dan heb je de Duitse HD versie. Zo'n kaart is ook legaal in NL sat-shops te krijgen.

Verder: Digitenne-abonnement met ontvanger van kpn.

Ik snap niet waarom je geen gebruik van de internet-mogelijkheden voor o.a. Eurosport gebruik wilt maken.

Niet (willen) betalen voor zenders wordt echt een utopie. Dan houdt je gewoon niks meer over. Bovendien toen we jaren tot 2000 "vrije” zenders hadden betaalden wel kijkgeld. En feitelijk nog steeds; het gaat nu via de belasting.

Reputatie 7
Badge +28

Alle opties zijn mij heel goed bekend.

Ik wil echter geen betaal-TV kijken via internet, dus ook geen iTV via KPN. Ik wil TV kijken via de satelliet en/of via de ether via mijn eigen ontvanger waarin ik zelf mijn zenderlijst wil bepalen en indelen. 
 

Tot enige tijd terug keek ik Eurosport-NL via de satelliet. Nu kan dat niet meer. Zodra KPN (weer) een insteekkaart gaat faciliteren, dan kan in weer via mijn eigen ontvanger naar oa Eurosport-NL kijken. Ik heb geen interesse in een aparte ontvanger van KPN zoals de ZXV of de Rebox. Die zijn beperkt in de mogelijkheden en daarmee kan ik geen satellietzenders ontvangen. 
 

Zolang deze mogelijkheid er nog niet is, kijk ik naar Eurosport-DE. 

Er is m.i. niks mis met betaal tv via welke “kabel” of internet dan ook. 

Per sé via de ether is zo jaren '60 tot ‘90.

En eigen zenderlijst? Als het beestje maar een nummertje heeft. De ca. 12 zenders die ik boven de 10 kijk weet ik uit mijn hoofd.

En heb er ook een zenderlijst van die ik evt. zo aan kan zetten. Dat de nummering dan gelijk is boeit me niet, juist wel makkelijk t.o.v. anderen met KPN. Met die dramatische zenderlijst van Ziggo kan ik me nog wel goed voorstellen dat men die zelf nog wil herindelen. Kijk o.a. maar eens naar de nummering/plek van de lokalen (30 t/m 49, niet eens vermeld in gelinkte lijst), BBC zenders, Duitse en VRT zenders. En Eurosport 1, op 20, en Eurosport 2 helemaal op 411. Dat is pas totaal onlogisch.

Reputatie 7
Badge +8

En eigen zenderlijst? Als het beestje maar een nummertje heeft. De ca. 12 zenders die ik boven de 10 kijk weet ik uit mijn hoofd.

En heb er ook een zenderlijst van die ik evt. zo aan kan zetten. Dat de nummering dan gelijk is boeit me niet, juist wel makkelijk t.o.v. anderen met KPN. Met die dramatische zenderlijst van Ziggo kan ik me nog wel goed voorstellen dat men die zelf nog wil herindelen. Kijk o.a. maar eens naar de nummering/plek van de lokalen (30 t/m 49, niet eens vermeld in gelinkte lijst), BBC zenders, Duitse en VRT zenders. En Eurosport 1, op 20, en Eurosport 2 helemaal op 411. Dat is pas totaal onlogisch.

Anderen, in dit geval Ziggo, afkraken is makkelijk.

Maar welke logica achter de zenderlijst van KPN schuilt, ontgaat me. Een ratjetoe…

https://www.kpn.com/w3/file?uuid=0aef8e48-c2df-4084-aac1-6987257bcbd2&owner=8de86c61-bdc8-4848-872e-e5b380e682fc&contentid=14963&mode=incontext

 

Reputatie 7
Badge +28

 

Anderen, in dit geval Ziggo, afkraken is makkelijk.

Maar welke logica achter de zenderlijst van KPN schuilt, ontgaat me. Een ratjetoe…

https://www.kpn.com/w3/file?uuid=0aef8e48-c2df-4084-aac1-6987257bcbd2&owner=8de86c61-bdc8-4848-872e-e5b380e682fc&contentid=14963&mode=incontext

 

Ik wil niet de zenderlijst van Ziggo, ik wil ook niet de zenderlijst van KPN. 

Ik heb altijd mijn eigen zenderlijst ingesteld en dat wil ik ook zo houden. 

 

Geef dan ook even een oordeel over de lijst van Ziggo, @Berteman .

Je MOET toch toegeven dat hun lijst pas echt een ratjetoe is, wat ik al aangaf.

Helaas geef je ook niet aan wat er dan onlogisch aan de lijst van KPN is.

@ noordzee

Ik heb altijd mijn eigen zenderlijst ingesteld en dat wil ik ook zo houden. 

Tja…… 

Dan ben ik wel eens benieuwd naar je lijst. Kan je die hier eens zetten?

Dat had ik ook. Maar toen ik digitale tv nam, al in 2003 Mr. Zap tot 2005, daarna dvb-c, kon dat niet meer. Die decoders die Ziggo toen had ondersteunden dat niet. Van 2009 tot maart 2011 uitsluitend Digitenne gehad, die konden het ook niet. En ITV ook niet. 

Ik kan mijn huisnummer ook niet wijzigen. En mijn telefoonnummers ook niet. En……...

Reputatie 7
Badge +28

@PeterG

Om het topic niet verder te vervuilen: 

Ik heb een reactie op .jouw verzoek hier geplaatst: 

 

Reputatie 7
Badge +8

Geef dan ook even een oordeel over de lijst van Ziggo, @Berteman .

Je MOET toch toegeven dat hun lijst pas echt een ratjetoe is, wat ik al aangaf.

Helaas geef je ook niet aan wat er dan onlogisch aan de lijst van KPN is.

Mijn oordeel over de lijst van Ziggo doet er niet zoveel toe. Als jij, @PeterG  zegt dat het een ratjetoe is, dan zal ik het tegendeel niet beweren. Waar het mij om gaat, is het zonder meer afkraken van de lijst van Ziggo, zonder met een kritische blik naar die van KPN te kijken.

De lijst van KPN is naar mijn mening ook een ratjetoe maar kennelijk kan jij de logica daarvan wel verklaren, waarom de lijst geen samengeraapte chaos is.

Een aantal voorbeelden:

De sportzenders staan her en der verspreid zoals :14 ESPN, 35 Eurosport

De NPO zenders: 43 NPO Nieuws, 58 NPO Zapp Extra, 76 NPO 1 Extra, 81 NPO Politiek, 88 NPO 2 Extra. En daar tussen een bonte verzameling van allerlei zenders zonder enige samenhang.

De zo groots aangekondigde 4K zenders en ‘Glas’zenders staan weggezet naar een plek, ver achter de Erotische zenders. Je zou haast denken dat KPN liever niet heeft, dat men daar naar kijkt …

 

Tja, het lijkt wel of je het over de lijst van Ziggo hebt.

Daar is het me diezelfde zenders die je noemt nóg chaotischer.

Onlangs, met Wimbledon was de zenderindeling ook lastig hier. Het was op BBC 1 en 2, Europort 1 en Ziggo Select/Tennis. Maar lijstje gemaakt met die zenders om op een speeldag makkelijk tussen te zappen.

Reputatie 6
Badge +7

Volgens mij dwalen jullie af… onderwerp is nieuwe CI module :-)