Beantwoord

CI+ module 2021

  • 13 December 2020
  • 76 reacties
  • 9557 keer bekeken

zag net via internet dat in 2021 toch mogelijk wordt om met een CI+ module digitenne te gaan kijken. als ik verder kijk zie ik het helaas niet meer terug is er al iets bekend over wanneer dat zal zijn. Ik kijk er vol verlangen naar uit.

icon

Beste antwoord door Anonymous 27 January 2022, 12:58

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

76 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @schipper Rob ,

Ik denk dat jij iets gezien hebt wat eigenlijk nog niet gepubliceerd mag worden. Want KPN heeft het razendsnel weer van de website af gehaald. 

Het antwoord op jouw vraag volgens google : Ergens in 2021. 

 

Let op : Dit is geen officieel antwoord namens KPN. Ik ben geen KPN-medewerker. 

 

Via google gevonden :

digitenne.kpn.com 

Wat is een Digitenne CI+ module? De Digitenne CI+ module, ook wel insteekkaart genoemd, is een compacte digitale tv-ontvanger. De insteekkaart zal in 2021 …...

Reputatie 6
Badge +7

Ik hoop dat ze hem wel goed testen en kwa bijvoorbeeld signaalsterkte en storingsafhandling overeen laten komen met een Rebox ontvanger…

Ik heb een TV waar een CI module in kan dus hou me aanbevolen voor een gebruikers test…

Heb ervaring met kwakkelende zxv7200 ontvangers dus weet hoe het niet moet.

Reputatie 6
Badge +7

Hmm blijkt dat ik toch geen goede TV heb ;-(

Hieronder trouwens de complete pagina uit google cache:

https://webcache.googleusercontent.com/search?=cache:Mrnghttps://digitenne.kpn.com/insteekkaart/+&cd=1&hl=nl&ct=clnk&gl=nl

De link naar de compatible apparaten werkte niet. dat zou https://tv-plattform.de/themen/dvb-t2-hd/geraeteliste/ moeten zijn

Admin: link verwijderd 

Reputatie 7
Badge +9

In de tekst op de bewuste pagina staat dat men voor tv-kijken met de CI+ module een televisie dient te hebben met een ingebouwde DVB-T ontvanger en een CI-sleuf (Common Interface). Ik neem aan dat dat een DVB-T2 ontvanger moet zijn. Digitenne maakt tegenwoordig immers gebruik van DVB-T2. Een DVB-T ontvanger zal helaas niets meer kunnen ontvangen.

Piet.

Reputatie 7
Badge +28

Goed gezien @P.J.M. van der Vooren ,

Ik vermoed dat de pagina nog in ontwikkeling is en daarom nog niet officieel op de website staat. 

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Als KPN zo'n pagina als helemaal klaar heeft staan, dan lijkt me dat het toch niet zo lang maar gaat duren. Of wel?

Reputatie 7
Badge +28

Dat gaat vast niet lang meer duren @Nick83 .

 

Reputatie 7
Badge +24

Dat gaat vast niet lang meer duren @Nick83 .

Jij heb hem vast al lang in huis maar mag er nog niets over zeggen 😜👍

Reputatie 5
Badge +4

En kan daar dan wel mee worden opgenomen? Nu zou de doosteek van klantenleegloop mischien nog gekeerd kunnen worden (het blijkt natuurlijk wel zo dat de beeldkwaliteit beperkt blijft, net als het zenderaanbod, de prijs relatief hoog is en het onbreken van Dolby 5.1 geluid), al kun je ook afvragen of Digitenne moe klanten daar nog wel behoefte aan hebben.

Reputatie 7
Badge +28

En kan daar dan wel mee worden opgenomen? 

Met de juiste apparatuur wel. 

Adam88 schreef: het blijkt natuurlijk wel zo dat de beeldkwaliteit beperkt blijft

Waarom denk je dat? Het is 1080p50 bij 5 Mb/s HEVC. Dat is gelijk aan wat de zenders leveren op de Mediagateway met 1080i50 bij 12 Mb/s H.264.

Reputatie 7
Badge +24

En kan daar dan wel mee worden opgenomen? 

Met de juiste apparatuur wel. 

Eigen apparatuur dus, die je zelf moet kopen. En ook alleen op de zender waarop de tv ingeschakeld staat. Als de tv uit staat, is opname dan mogelijk? 

Reputatie 7
Badge +28

@Nick83

Met mijn ontvanger (VU+ DUO 4K) hoeft de TV dan niet aan te staan. Maar als je geen aparte ontvanger gebruikt, dan waarschijnlijk wel. 

 

Als de tv uit staat, is opname dan mogelijk?

Klopt. De TV op standby is voldoende i.c.m. timerinstelling voor opname in je tv-menu.

Reputatie 5
Badge +4

En kan daar dan wel mee worden opgenomen? 

Met de juiste apparatuur wel. 

 

Volgens mij hoeft dat helemaal niet, als het CI was sowiezo, maar met CI+ kunnen ze dat volgens mij blokkeren zodat je alleen live TV kan kijken.

Reputatie 5
Badge +4

Adam88 schreef: het blijkt natuurlijk wel zo dat de beeldkwaliteit beperkt blijft

Waarom denk je dat? Het is 1080p50 bij 5 Mb/s HEVC. Dat is gelijk aan wat de zenders leveren op de Mediagateway met 1080i50 bij 12 Mb/s H.264.

 

Ik heb het al eens vergeleken, de kwaliteit is toch echt minder dan op de kabel. Iets minder detai en meer artifacten. En volgens mi j is de brightness ook iets te hoog. Bij rustige uitzendingen is het verschil nog minimaal, maar bij meer actie en beweging is het absoluut te zien.

Kennelijk zeggen specs ook niet alles.

Reputatie 7
Badge +28

O, dat zou kunnen. Daar heb ik geen ervaring mee. Bovendien heb ik persoonlijk geen interesse in opnemen. 

Reputatie 5
Badge +4

Kan dus als ik Wikipedia mag geloven:

In de praktijk gebeurd dat alleen volgens mij maar zelden.

https://nl.wikipedia.org/wiki/CI%2B#Beperkingen_van_CI+:

 

Beperkingen van CI+[bewerken | brontekst bewerken]

Bij gebruik van een standaard Common Interface zijn de door de CAM ontsleutelde programma's zonder beperkingen te gebruiken. Het is mogelijk om deze op te nemen en onbeperkt te bewaren en te kopiëren. CI+ is speciaal ontwikkeld om controle te kunnen houden over de programma's nadat deze ontsleuteld zijn. Enkele van de beperkingen die de programma-aanbieder aan de consument via CI+ kan opleggen zijn:

  • verbieden dat een programma kan worden opgenomen
  • verbieden dat een opgenomen programma kan worden gekopieerd
  • verbieden dat een opgenomen programma na een bepaalde tijd nog kan worden bekeken
  • verbieden dat bij het afspelen van een opgenomen programma de reclame wordt overgeslagen

Bovendien heb ik persoonlijk geen interesse in opnemen. 

Je kijkt graag naar reclame ?

 

Ik hoop dat ze hem wel goed testen en kwa bijvoorbeeld signaalsterkte . . .

De ontvanger zit al in de TV.

 

Reputatie 7
Badge +28

Nee, maar wel alleen naar live-TV. Op de publieke omroep is de reclame gelukkig beperkt. RTL, SBS en andere commerciële zenders kijk ik niet.

Op zo’n manier, dan we elkaar daar aardig in vinden, maar ik kijk graag een opname want soms mis ik net iets, door wat voor reden dan ook en dan kan ik met de 1-toets een klein stukje terug ( niet-kpn-systeem dus ).

Reputatie 6
Badge +7

Ik hoop dat ze hem wel goed testen en kwa bijvoorbeeld signaalsterkte . . .

De ontvanger zit al in de TV.

 

Ja, daar was ik ondertussen ook achter gekomen :-) Dan komt het helemaal goed met Digitenne. Geen gezeur meer met die ZXV7200 ontvangers.

Je kan hem blijkbaar ook in je eigen DVB-T2 ontvanger stoppen. Alleen moet je er net zoveel huur voor betalen als de normale ontvangers (als ik de draft pagina mag geloven).

Adam88:

Kennelijk zeggen specs ook niet alles.

Nee. Met voetbal kijk ik het liefst via de Digitenne. Werkelijk schitterend beeld op de 43 inch UHD.  Gedetailleerder dan via KPN Interactieve TV.

Artefacten komt door de ontvangst. Antenne moet gewoon goed opgesteld. Het beeld is fantastisch.

Je hebt nu toch ook NPO 1, 2 en 3 via de DVB-T2 HEVC ontvangst, Adam88? Dat begreep ik tenminste.

https://www.totaaltv.nl/nieuws/digitenne-eerste-full-hd-1080paanbieder-in-nederland/

Reputatie 5
Badge +4

Signaal is 100 %, dat is het niet geloof ik.