Beantwoord

cl module werkt niet meer

  • 4 May 2019
  • 9 reacties
  • 290 keer bekeken

Reputatie 1
de cl module werkt niet meer. ik heb er 2.. de ene doet het wel ( zowel in de ene als in de andere tv). DE defecte module heb ik , na het bericht "no acces" opnieuw geplaatst, opnieuw geprobeerd te installeren ( na tv aan/ uit gezet te hebben een uur op NPO 1 laten staan) maar helaas..... alleen NPO 1,2,3 .. en verder.... "no acces"...
IK weet dus nu niet meer wat ik moet doen. Het ligt duidelijk aan de module....
icon

Beste antwoord door Noordzee 5 May 2019, 10:35

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Maar de ci modules gaan er helemaal uit vanwege de overgang van DVB-T naar DVB-T2.
Heb je misschien een mailtje gemist voor het omruilen van jouw Digitenne apparatuur?
Zie https://forum.kpn.com/digitenne-12/klaar-voor-de-toekomst-veranderingen-bij-digitenne-445235
Reputatie 7
Badge +28
@tv ontvangst met ci module

Is de omwisseling van jouw CI-modules al gelukt? Dit is de tool daarvoor:
https://www.kpn.com/service/televisie/digitenne-omwisselen.htm

Als het niet lukt, kan een moderator jou daarmee helpen. Zou je dan het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Reputatie 1
de omruiling gaat hier pas per 1 juli. Ik heb inmiddels wel contact gehad met KPN. omdat de module stuk is krijg ik morgen een DVB-T2 module... ik ga ervan uit dat het probleem dan opgelost is. Dank voor jullie reacties.
Reputatie 7
Badge +28
OK dat is fijn. Maar het is wel een tijdelijk oplossing, want binnenkort zal je toch over moeten naar een nieuwe ontvanger.

Dat kan dus via de hierboven geplaatste link.

Waarschijnlijk ga je het niet leuk vinden dat je dadelijk geen CI-module meer kunt gebruiken. Heb je dit topic al gelezen?
https://forum.kpn.com/digitenne-12/waarom-geen-digitenne-insteekkaart-meer-na-de-omruiling-dit-is-de-reden-466163
Voor DVB-T2 zijn er geen modules. Je zult ter vervanging van de defecte CI module alvast een nieuwe losse ontvanger krijgen. Voor de zenders kun je dan niet meer de afst.bed. van de televisie gebruiken.

de omruiling gaat hier pas per 1 juli. Ik heb inmiddels wel contact gehad met KPN. omdat de module stuk is krijg ik morgen een DVB-T2 module... ik ga ervan uit dat het probleem dan opgelost is. Dank voor jullie reacties.
Reputatie 7
Badge +30
Beste @tv ontvangst met ci module, welkom! Ik ga er eigenlijk vanuit dat onderstaande het geval gaat zijn:
Voor DVB-T2 zijn er geen modules. Je zult ter vervanging van de defecte CI module alvast een nieuwe losse ontvanger krijgen. Voor de zenders kun je dan niet meer de afst.bed. van de televisie gebruiken.
Daarmee zal je in ieder geval wel weer gebruik kunnen maken van Digitenne. Mochten er nog vragen en/of onduidelijkheden zijn, laat het gerust weten. Wil je dan ook je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Dan kan ik je gegevens er meteen bij halen. Mocht je ook vragen hebben over de nieuwe ontvanger, vermeld dan ook even je CAS ID onder 'persoonlijke opmerkingen'. Dit is allemaal alleen inzichtelijk voor jou en KPN.
Reputatie 7
Badge +28
@tv ontvangst met ci module

Heb je inmiddels post ontvangen van KPN?

Mocht je een nieuwe ontvanger hebben gekregen, dit kan je het beste doen met de installatie:

1/ Ontvanger aansluiten op je TV en op de antenne
2/ Stroom aan
3/ Via het menu eerst terug naar de fabrieksinstellingen.
4/ Daarna een software-update draaien indien noodzakelijk.
5/ Dan een opdracht geven tot uitgebreid zenders zoeken.
6/ De antenne eventueel bijdraaien aan de hand van de signaalmeter in je menu.
7/ Laat de ontvanger minimaal een uur lang aanstaan, dan kan de abonnementsstatus op JA springen.
Reputatie 7
Badge +28
@tv ontvangst met ci module

Hoe is het nu gesteld met jouw Digitenne-ontvangst?
Reputatie 7
Badge +30
Ha @tv ontvangst met ci module, je hebt niet meer gereageerd, dus ik ga er voorzichtig vanuit dat alles in orde is. Mocht je nog hulp willen, weet je ons te vinden!