Beantwoord

CNN ontbreekt

  • 4 August 2019
  • 18 reacties
  • 291 keer bekeken

Reputatie 2
Ik heb geen CNN en geen Fox news met Digitenne. Overstappen dus. Als er iets gebeurd in de wereld is alleen CNN ter plaatse en zend de hele nacht live uit. Dat wil ik vanuit bed kunnen volgen. Dag CNN? Dag KPN!

*Admin: reacties afgesplitst, eigen topic aangemaakt.
icon

Beste antwoord door Mona1969 7 August 2019, 16:26

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

CNN zit gewoon op kanaal 30 bij Digitenne, Mona1969. En het NOS Journaal gaat op NPO 1 ook live bij grote gebeurtenissen.

Zenders Digitenne 

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/zenderindeling-digitenne/

 

Reputatie 2
Mijn kanaal gaat van 25 naar 33, daartussen zit niets. Dus nu je de lijst laat ziet, heb ik ook geen Investigation Discovery meer. En live nieuws op NPO 1? Ik weet niet hoor, maar ik heb nog nooit tijdens de nacht live nieuws gezien op NPO 1 en zeker niet met journalisten on the spot.
Reputatie 7
Badge +28
@Mona1969

Dat betekent dat jij nu niet alle zenders ontvangt.

Wil je het volgende eens proberen?:

1/ Zet de antenne zo hoog mogelijk.
2/ Ga in het menu van jouw ontvanger terug naar de fabrieksinstellingen.
3/ Geef een nieuwe opdracht zenders zoeken, maar dan via de optie uitgebreid zenders zoeken.
4/ Draai de richting van jouw antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu.

Als het goed is, ontvang je nu wel CNN op kanaal30.
Reputatie 2
Ik weet het niet meer hoor. Met automatisch zoeken mis ik nog steeds zenders en met uitgebreid zoeken kan ik de antenne bewegen wat ik wil maar blijft op 0% staan. Ga ik door dan vind ik weer dezelfde zenders. Hoe kan dit??? Met het oude setje nooit problemen gehad.
Euh, uitgebreid zoeken. 😉

Zoeken op provincie werkt niet momenteel.

Antenne verplaatsen (bv. hoger plaatsen, meer aan de kant v.h. huis waar de zendmast ook is, zie dit kaartje)
Het kan zijn dat ie dan idd op 0 % blijft aangezien ie dan kennelijk op een frequentie start waar bij jouw niks uitgezonden wordt. Maar verplaatsen, vaak de hoogte in, werkt wel degelijk. Daarna uitgebreid zoeken proberen.
Reputatie 7
Badge +28
@Mona1969 Wat voor type antenne heb jij in gebruik?

Staat de antenne binnen of buiten?

Met het oude Digitenne was de ontvangst wat makkelijker. Mogelijk heb je een betere antenne nodig.
Reputatie 2
Wat voor antenne? Gewoon het plastic kastje wat geleverd wordt bij Digitienne. Het staat op de vensterbank bij het raam. Het lijkt me niet dat ik zelf een andere antenne moet gaan aanschaffen. Da zou genoeg reden moeten zijn om te stoppen met Digitenne.
Reputatie 7
Badge +28
Ziet jouw antenne er zo uit?

Reputatie 7
Badge +28
Of heb je al het nieuwste type?

Reputatie 2

Lijkt op beiden niet, Ten eerste is het kabeltje niet dikker dan dat van een oplader. Op die andere foto's zie ik duidelijk een buitenkabel. Ten tweede heeft deze een standaardje om hem neer te zeggen, het kastje is niet egaal maar heeft een inkeping om het standaardje erover te schuiven. Het kastje voelt niet aan als iets wat weersbestending is. Digitenne kastje werd in november vervangen bij iedereen vervangen en ik moest de antenne houden, die is niet vernieuwd en heb ik al sinds 2012.
Reputatie 7
Badge +28
Ok, bedankt voor de foto.

Ik raad jou aan om jouw antenne te vervangen door het nieuwste type, de Funke V5. Deze antenne werkt beter dan jouw huidige antenne.

Nog mooier is om die antenne dan buiten te plaatsen. Kun je aangeven of dat bij jou thuis gaat lukken?

Wil je jouw profiel op dit forum volledig vullen? En hier dan een seintje geven als dat gedaan is.

Want dan kan een moderator jou gratis een nieuwe antenne sturen.
Reputatie 7
Badge +30
Hoi Mona, CNN zit zeker in het zenderpakket. Dus als jij die niet hebt, dan is je ontvangst niet helemaal in orde. Jouw antenne ziet er inderdaad niet uit als de meest recente. Dus ik stel voor dat we die inderdaad gaan vervangen. Je profiel is al ingevuld, dat is fijn. Ik heb dan ook gelijk een nieuwe antenne opgestuurd. Voor de zekerheid mét montageset. Dan heb je in ieder geval de spullen erbij om hem, als het nodig is, buiten te kunnen plaatsen.

Als je de nieuwe antenne hebt, doe dan nog eens uitgebreid zoeken zoals Noordzee hier boven al beschrijft.
Reputatie 2
Jemig, dat is snel gegaan, wilde net berichten dat ik mijn profiel heb ingevuld en zie nu ook een bericht op mijn telefoon dat het pakket van KPN onderweg is. Nou, laten we hopen dat dit de oplossing is. Ik heb nu welgeteld 18 zenders op de TV en begrijp inmiddels dat ik 40% mis.

Bedankt allemaal! ik laat binnenkort weten of het gelukt is.
Ja, klopt. De plaats v.d. huidige antenne (vensterbank) is duidelijk niet optimaal.
Bij kennissen hier vlak bij had ik na installatie van het nieuwe kastje ook ontbrekende zenders. Antenne verplaatst, bij hen zo'n 2½ meter in horizontale richting in ander raam, en (na weer een scan!) kwam alles prima binnen.

Klik op Toon inhoud voor de hele zenderlijst (tv + radio).
Zenders worden in groepjes per frequentie uitgezonden. Daar zie je hier een overzicht van. Mis je één zender uit zo'n groepje dan ook altijd de andere daarvan.TELEVISIE-ZENDERS
01 NPO 1 HD
02 NPO 2 HD
03 NPO 3 HD
04 RTL 4 HD
05 RTL 5 HD
06 SBS 6 HD
07 RTL 7 HD
08 NET 5 HD
09 Veronica / Disney-XD HD
10 RTL 8 HD
11 Comedy Central HD
12 Nickelodeon HD en Spike HD. Die laatste van 21:00 tot 02:30 u.
13 MTV HD
14 Eén HD
15 Canvas HD
( Ketnet via nr. 31)
16 Discovery channel HD
17 T.L.C. HD
18 Eurosport 1 HD
19 BBC One HD (de regionale blokken geeft BBC niet door via HD)
20 BBC Two HD
21 National Geographic Channel HD
22 Regionale zender HD
23 24Kitchen HD
24 Fox Sports Eredivisie live 1 HD (Voor Fox sports eredivisie live 1 en 2 is een apart abonnement nodig)
25 Fox Sports Eredivisie live
2HD
*zie voetnoot voor CN, AT5 en Ons
—- Sedert 18 juli heeft Fox Sports de nummering gewijzigd. Dit is nu voor eredivisie 1, 2 en 3 (was 1, 3 en 5). Via Digitenne worden 2 v.d. kanalen doorgegeven.
26 Fox HD
27 Xite HD
28 RTL Z HD
29 Investigation Discovery I.D. HD
30 C.N.N. HD
31 Ketnet HD, dagelijks uitzending van 6:00 tot 20:00 u.
32 Meiden van Holland hard HD (erotiek kanaal, achter pincode)
* Bij kanaal 25: maandag t/m vrijdag zijn er de zenders Cartoon Network (6:00-18:00), AT5 (18:00-1:00) en Ons (1:00-6:00) op te zien (zie de tijden), tenzij er op een doordeweekse dag een live wedstrijd in de eredivisie of Keuken Kampioen Divisie is op Fox sports 2. Dan wijken AT 5 of Cartoon Network. Verder is Fox sports 2 in het weekend i.i.g. op de avonden te zien tijdens het voetbalseizoen.

RADIO-ZENDERS
101 NPO Radio 1
102 NPO Radio 2
103 NPO 3 FM
104 NPO Radio 4
105 NPO Radio 5
106 NPO Radio 2 Soul & Jazz
107 Veronica
108 Sky Radio 101
109 Radio 538
110 100% NL
111 Q-music
112 Classic FM
113 Radio 10
114 Arrow classic rock
115 BNR nieuwsradio
116 Slam! FM
117 Regionale zender
118 FunX
119 BBC radio one
120 BBC radio two
121 BBC radio three
122 BBC radio four
123 Sublime (jazz, soul, funk, lounge)
124 VRT Radio 1
125 VRT Radio 2
126 MNM
127 Studio Brussel
128 Klara
Reputatie 2
Zojuist de nieuwe antenne binnen gekregen, aangesloten en gewoon zoals eerder ook werkte op de vensterbank gezet en alle zenders zijn nu terug! Mocht ik weer problemen krijgen dan kan ik altijd kijken of er iemand is die de antenne buiten kan monteren, Maar voor nu dus niet nodig! Kijk meestal toch alleen maar NPO1, CNN of ID als ik de TV in bed nog aanzet, dus hopelijk kan ik weer een tijdje voort.

Nogmaals bedankt allemaal voor de snelle reacties en KPN voor de snelle vervanging van de antenne!

🙂 Mona
Reputatie 7
Badge +28
Mooi bericht, de nieuwe antenne heeft dus geholpen.

Fijn dat je nu weer naar CNN kunt kijken. 👍
Zojuist de nieuwe antenne binnen gekregen, aangesloten en gewoon zoals eerder ook werkte op de vensterbank gezet en alle zenders zijn nu terug!

Helemaal goed! 😺
Reputatie 7
Badge +30
Super, goed om te horen 🙂