Beantwoord

Code afstandsbediening digitenne

  • 17 August 2019
  • 11 reacties
  • 1163 keer bekeken

Wat is de code van de afstandsbediening digitenne
icon

Beste antwoord door Noordzee 17 August 2019, 16:48

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Daar is geen code van bekend.

Waarschijnlijk wil je met één afstandsbediening gebruik maken van zowel jouw TV als de Digitenne-ontvanger.

Dit is helaas niet mogelijk.
Ik heb u een universele ab en daarheb ik de code voor nodig
Reputatie 7
Badge +28
Daar is geen code voor bekend.

Je zal gebruik moeten maken van de afstandsbediening die je bij de ontvanger geleverd hebt gekregen.

Met jouw universele afstandsbediening kan je dan alleen de TV aan/uit zetten en evt. geluid regelen.
Reputatie 7
Badge +21
Hallo @chriszee heeft jouw universele afstandsbediening misschien een "leer" mode?
Dan zou je de commando's vanaf de Digitenne-ab via IR kunnen over"stralen" naar de universele-ab en daar toewijzen aan de gewenste knoppen.
Reputatie 5
Badge +5
@chriszee van welk merk is de universele afstandbediening? De oude digitenne decoders kreeg ik altijd wel werkend op afstandsbedieningen van One for all en Logitech.
Reputatie 7
Badge +28
Het zou mooi zijn als iemand de code kan “kraken”. Dit onderwerp is op het forum al diverse malen aan de orde geweest. Tot op heden is het niemand gelukt.
Reputatie 5
Badge +5
KPN heeft er voor gekozen "eigen" hardware aan de klant aan te bieden. Als ondersteuning van die hardware zou KPN dan ook de gegevens over de bijbehorende afstandsbediening beschikbaar kunnen stellen. Fabrikanten van universele afstandsbedieningen zoals Logitech nemen die graag in hun database op. Gebruikers van zo'n afstandsbediening kunnen vervolgens een update doen, zodat ze ook het nieuwe digitenne kastje daarmee kunnen besturen.
Je zou het eens kunnen proberen met de code voor Xoro hrt 7619 / 7620. Die a.b. ziet er vrijwel identiek uit als die van KPN Digitenne.
Wat de code is daarvan is voor jouw (niet genoemde) universele a.b. kun je opzoeken op de site van de fabrikant van je a.b.
Elke fabrikant van een universele heeft weer eigen codes voor verschillende apparaten is mijn ervaring.
Reputatie 5
Badge +5
Via de zoekmachine kwam ik op de Duitstalige site van Logitech. Als je daar ZTE en ZXV7200 invoert, wordt gemeld dat die compatibel is met de Logitech universele afstandsbedieningen.
Al weer een tijd geleden heb ik goede ervaringen opgedaan met :
zelf heb ik een "made for you" , komt uit italie en ze hebben op mijn verzoek al een aantal digitenne ontvanger toegevoegd aan de definitie lijst

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/geluid-volume-afstandsbediening-385175#post385246

Dit ging dus over de topfield ontvangers.
Reputatie 7
Badge +28
Daar is geen code voor bekend.

Je zal gebruik moeten maken van de afstandsbediening die je bij de ontvanger geleverd hebt gekregen.

Met jouw universele afstandsbediening kan je dan alleen de TV aan/uit zetten en evt. geluid regelen.


@chriszee :
Ben je nog verder gekomen met de tips van de andere posters hier in dit topic?
Want als het jou toch lukt op de één of andere manier, dan horen we het graag. Want daar kunnen we dan andere gebruikers ook blij mee maken.

Reageer