Beantwoord

Commerciële zenders ontbreken

  • 19 August 2020
  • 37 reacties
  • 235 keer bekeken

Reputatie 2

Ook ik heb een nieuwe TV gekocht (Philips) die ik op een decoder (Rebox) wil aansluiten die ik al eerder heb gebruikt. Dus alleen nieuwe TV.

Het lukt op generlei manier om beeld op de TV te krijgen. Op HDMI kanaal gezet. Nog niets. Iemand die mij hiermee kan helpen?

 

*Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Flip20 24 August 2020, 12:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

37 reacties

Ook ik heb een nieuwe TV gekocht (Philips) die ik op een decoder (Rebox) wil aansluiten die ik al eerder heb gebruikt. Dus alleen nieuwe TV.

Het lukt op generlei manier om beeld op de TV te krijgen. Op HDMI kanaal gezet. Nog niets. Iemand die mij hiermee kan helpen?

Hallo @Flip20 , volgens mij levert KPN geen Rebox decoders in bruikleen en gaan via KPN dus ook niet werken

Ook ik heb een nieuwe TV gekocht (Philips) die ik op een decoder (Rebox) wil aansluiten die ik al eerder heb gebruikt. Dus alleen nieuwe TV.

Het lukt op generlei manier om beeld op de TV te krijgen. Op HDMI kanaal gezet. Nog niets. Iemand die mij hiermee kan helpen?

Flip, 

Ik heb geen verstand van deze dingen, maar hier is de pagina van KPN die beschrijft hoe je de Rebox aansluit .

https://www.kpn.com/service/televisie/digitenne/digitenne-ontvanger-reset.htm

Beter volgende keer een nieuw topic aanmaken, dan ziet @Noordzee de specialist op dit gebied het waarschijnlijk makkelijker. 

Reputatie 7
Badge +28

@Flip20 

Ik ga er vanuit dat je de Rebox RBX2800 wilt aansluiten. Mogelijk zie je nu een code 8888 verschijnen. 

Code 8888 geeft aan dat je geen beeld of een storing hebt met je ontvanger. Je kan dit oplossen door de stappen op deze website even te volgen

Soms ligt het aan de scart-kabel of aan de HDMI-kabel. Probeer bij deze fout ook -indien mogelijk- een andere kabel. 

De instructie voor het oplossen van code 8888 op een andere manier beschreven: 

1/ Selecteer het juiste input kanaal op de afstandsbediening van jouw TV middels de source knop. De source-knop verschilt per type afstandsbediening. Dit kan variëren van een vierkant met een pijl erin tot een EXT of AV knop. 
2/ Kies nu het juiste input kanaal (ook wel extern kanaal). Weet je niet welke de juiste is? Ga ze dan 1 voor 1 langs door op de source-knop te drukken. Wacht elke keer 10 seconden voordat het beeld verspringt. Bij het juiste input kanaal verschijnt het Digitenne menu of live tv.

Als je dan het Digitenne-menu ziet: 

3/ Via het menu eerst terug naar de fabrieksinstellingen. (met de Digitenne-afstandsbediening) 
4/ Daarna een software-update draaien indien noodzakelijk.
5/ Dan een opdracht geven tot uitgebreid zenders zoeken.
6/ De antenne eventueel bijdraaien aan de hand van de signaalmeter in je menu. 
7/ Laat de ontvanger minimaal een uur lang aanstaan, dan kan de abonnementsstatus op JA springen.

Stap 4 en 5 kan je evt. omdraaien. 
Kom je er niet uit met deze instructie? 

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement.

Ook ik heb een nieuwe TV gekocht (Philips) die ik op een decoder (Rebox) wil aansluiten die ik al eerder heb gebruikt. Dus alleen nieuwe TV.

Het lukt op generlei manier om beeld op de TV te krijgen. Op HDMI kanaal gezet. Nog niets. Iemand die mij hiermee kan helpen?

Hallo @Flip20 , volgens mij levert KPN geen Rebox decoders in bruikleen en gaan via KPN dus ook niet werken

Het blijkt uit de reacties dat het een Digitenne-decoder is, fout antwoord van mij dus, sorry.

 

Reputatie 2

@Noordzee bedankt voor je uitgebreide hulp. Ik heb de stappen doorlopen, heb nu beeld maar enkel NPO1, 2 en 3 terwijl ik een volledig abonnement heb. Wat nu?

Reputatie 7
Badge +28

Graag gedaan @Flip20 ,

Wat betreft de overige zenders: Dan heb je een activatie gemist. Dat is alsnog te regelen! 

Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement.

Reputatie 2

@Noordzee,

Gedaan

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Flip20. Bedankt voor het achterlaten van jouw gegevens. Ik heb zojuist jouw tv-ontvanger geactiveerd. Zou je het nog eens willen proberen? We horen graag van je of dit het probleem verhelpt.

Reputatie 7
Badge +28

@Flip20 

Laat de ontvanger minimaal een uur lang aanstaan, dan kan de abonnementsstatus op JA springen.

 

Reputatie 2

Beste @Vikash Heb weer “uitgebreid zenders zoeken” gedaan, maar nog steeds maar 5 zenders gevonden. NPO 1,2,3 en 2 regionale

Reputatie 7
Badge +28

@Flip20

Laat de ontvanger minimaal een uur lang aanstaan, dan kan de abonnementsstatus op JA springen.

 

Op NPO 1 zetten en niet zappen.

Reputatie 2

@Noordzee  

Oké, ga ik doen. Ben benieuwd…..:sweat:

Reputatie 2

@Noordzee,

Ik heb de ontvanger en de TV nu al 2 uur aanstaan op NPO 1 en er is nog niets veranderd….. :sweat:

Reputatie 7
Badge +28

@Flip20

Probeer eens het volgende : 

1/ Haal de ontvanger even helemaal van de stroom af. 

2/ Zet de antenne op een zo hoog mogelijke plek. 

3/ Ga in het menu eens terug naar de fabrieksinstellingen. 

4/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken. (Als het goed is, verschijnen er dan zo'n 33 zenders in jouw zenderlijst.)

5/ Draai de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu.

 6/ Zet de ontvanger dan weer aan op NPO1. 

Reputatie 7
Badge +21

@Flip20 Dat is vreemd. Welke abonnementsstatus geeft jouw ontvanger aan? Dit kan je bekijken door in het menu naar “Abonnement status” te gaan.

Reputatie 7
Badge +28

Ik vermoed dat er te weinig signaal was, maar even de reactie afwachten…. 

Reputatie 2

@Noordzee 

Allemaal gedaan net. Blijft hetzelfde met 5 zenders. . En waar ik de antenne ook maar hou, hij blijft zeggen 0% signaalsterkte.

Ik begin er moedeloos van te worden…..

Reputatie 7
Badge +28

Wat heb je voor type antenne? 

Heb je al de Funke V5 (zie foto) of heb je een ouder type antenne? 

Staat jouw antenne binnen of buiten? 

Kun je de antenne eventueel buiten plaatsen? 

 

Reputatie 2

@Noordzee Ik heb de Funke DSC 550 en die is niet buiten te plaatsen. Maar het gekke is dat toen er een andere TV op aangesloten was, er geen enkel probleem was. Alles deed het. Echter nu met de nieuwe Pilips TV niet.

 

En @Vikash, bij he abonnement gegevens staat Signaalkwaliteit 100% en Basis abonnement. Terwijl ik het Pluspakket heb? Software versie 14 RF kanaal 39

Reputatie 7
Badge +28

@Flip20 

De antenne is wel buiten te plaatsen, maar je hebt een buitenmontageset daarvoor nodig. Zie de foto van mijn eigen antenne. 

Het ligt niet aan jouw TV, 

Digitenne heeft alleen een Basispakket (Los van Fox Sports), Staat er ja achter het Basispakket in het menu? 

Jij hebt (zover ik kan beoordelen) een oude softwareversie. Kun je de software nog updaten?  

 

 

Signaalkwaliteit 100% en Basis abonnement. Terwijl ik het Pluspakket heb?

Voor Digitenne is er maar één abo-vorm: het basisabonnement.

Pluspakket heb je voor de Interactieve TV ontvangers. Voor die van Digitenne is er geen pluspakket.

Reputatie 7
Badge +21

Signaalkwaliteit 100% en Basis abonnement. Terwijl ik het Pluspakket heb?

Voor Digitenne is er maar één abo-vorm: het basisabonnement.

Pluspakket heb je voor de Interactieve TV ontvangers. Voor die van Digitenne is er geen pluspakket.

Ik heb het voor jou nagekeken en je hebt inderdaad het Pluspakket aan jouw iTV-abonnement. Zou je de ontvanger terug willen zetten naar de fabrieksinstellingen en daarna uitgebreid naar de zenders willen zoeken. Aan deze kant staat alles nu goed en zou het moeten werken. 

Reputatie 7
Badge +28

@Noordzee Ik heb de Funke DSC 550 en die is niet buiten te plaatsen. Maar het gekke is dat toen er een andere TV op aangesloten was, er geen enkel probleem was. Alles deed het. Echter nu met de nieuwe Pilips TV niet.

 

En @Vikash, bij he abonnement gegevens staat Signaalkwaliteit 100% en Basis abonnement. Terwijl ik het Pluspakket heb? Software versie 14 RF kanaal 39

Weet je wel zeker dat je zenders zoekt via de optie uitgebreid zenders zoeken? Dus niet alleen handmatig op RF-kanaal 39! 

Reputatie 2

@Vikash ,

We komen in de buurt! Heeft 19 zenders gevonden met beeld!! maar dus nog geen 33 zoals zou moeten.

Nog 1 keer naar fabrieksinstellingen?

 

Reputatie 7
Badge +28

Ik adviseer @Vikash om jou een buitenmontageset op te sturen zodat je jouw antenne buiten kunt plaatsen. Dan ga je wel alle zenders ontvangen. 
 

Fijn dat de activatie nu wel geslaagd is!