Compenseren van de inteekkaart?

  • 22 January 2019
  • 8 reacties
  • 173 keer bekeken

Beste KPN, ik ben in het bezit van 1 huur Digitenne ontvanger en heb in het verleden zelf voor 60,- euro per stuk 2 insteekkaarten gekocht om het systeem gebruiksvriendelijker te maken. Nu gaat KPN Digitenne reorganiseren en gaat mij daarmee op hogere kosten jagen. De insteekkaart kan niet meer gebruikt worden dus sowieso verlies ik daarmee 120,- euro, vervolgens moet ik om tv te kunnen blijven kijken per smartcard 5,- huur gaan betalen en ontvang ik wederom een ontvanger, die ik om reden van het gebruiksgemak juist de deur had uitgedaan en vervangen had door een insteekkaart. Dat betekent dat ik dus per jaar naast de reeds 60,- euro huur , nog eens 2 x 60,- euro per jaar extra huur moet betalen, in totaal 180,- per jaar. Daarbij de afschrijving van 2 insteekkaarten van samen 120,- euro maakt een totaal van 300,- euro !



Ik heb ook al een alles in 1 pakket van KPN maar omdat deze maar maximaal 2 tv ontvangers heeft moet ik er verplicht Digitenne bij houden. Toch maar eens rond kijken wat andere providers aanbieden...



U begrijpt dat ik grote vraagtekens heb bij deze veranderingen van KPN, gaat u mij compenseren?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hi Edwin, welkom hier. Laat ik maar gelijk met de deur in huis vallen. Nee, dit wordt niet gecompenseerd en daar is bewust voor gekozen. Dat zijn oude abonnementen die we sinds circa 2010/2011 niet meer aanbieden. Wel krijg je in de nieuwe situatie een veel beter beeld (HD). Mocht je meer informatie willen hebben erover, kijk dan hier. Laat het me anders weten als je nog vragen hebt.

Toch maar eens rond kijken wat andere providers aanbieden...


Mooier dan dit kan ik het helaas niet voor je maken. Uiteraard je goed recht om rond te kijken. 🙂
Hallo Alex,

Dat de kwaliteit toeneemt ben ik niet zo zeker van, er staan veel negatieve reacties op het internet van consumenten die klagen over slecht werkende nieuwe ontvangers.

Ik ga me toch eens aanmelden bij wat consumenten programma's want ik ben benieuwd wat zij ervan vinden dat ik nu met mijn huidige gratis Digitenne abonnement en met de huur van 1 ontvanger 3 tv's kan laten werken en dat KPN dit nu ineens ongedaan maakt en de huur met 200% omhoog gooit om nog steeds op 3 tv's te kunnen kijken.

Ook bijzonder suggestief om apart mijn quote "toch maar eens rondkijken wat andere providers aanbieden.." uit te vergroten alsof ik dit als reactie op jou antwoord heb gegeven , deze zin hoort gewoon thuis in de eerste reactie!
Ik weet niet wat je wilt vinden bij andere providers. KPN is nog de enige die Digitenne aanbiedt. Ik neem aan dat je dat hebt omdat je het draadloze aspect handig vindt.

Als het kan op je adres zou ik echter sowieso (al jaren) kabeltelevisie (en internet) of televisie (en internet) via de KPN-aansluiting, waar diverse providers op beschikbaar zijn, aanbevelen.

Echter: bij al die providers kosten extra ontvangers € 5 per stuk per maand (ook een insteekkaart indien coax-kabel). Daar ga je dus niet meer aan ontkomen.
Reputatie 7
Badge +24
Hallo Alex,

Dat de kwaliteit toeneemt ben ik niet zo zeker van, er staan veel negatieve reacties op het internet van consumenten die klagen over slecht werkende nieuwe ontvangers.

Ik ga me toch eens aanmelden bij wat consumenten programma's want ik ben benieuwd wat zij ervan vinden dat ik nu met mijn huidige gratis Digitenne abonnement en met de huur van 1 ontvanger 3 tv's kan laten werken en dat KPN dit nu ineens ongedaan maakt en de huur met 200% omhoog gooit om nog steeds op 3 tv's te kunnen kijken.

Ook bijzonder suggestief om apart mijn quote "toch maar eens rondkijken wat andere providers aanbieden.." uit te vergroten alsof ik dit als reactie op jou antwoord heb gegeven , deze zin hoort gewoon thuis in de eerste reactie!


Neem het me niet kwalijk. Absoluut niet mijn bedoeling om dat zo uit te vergroten. In dit geval kan ik het gewoon niet mooier maken dan dit. Dankjewel @PeterG voor de aanvulling.
Reputatie 7
Badge +28

@edwin3

Er zit een klein rekenfoutje in jouw berekening. Het huren van jouw eerste ontvanger is inbegrepen in het abonnement op Digitenne. De prijs blijft 15,50 per maand incl. het huren van één ontvanger.

De extra kosten per jaar bedragen dan 120 euro en geen 180 euro.

Wat betreft de insteekkaarten: Die zijn van jou, dus die hoef je niet in te leveren. Mogelijk ga je daar in de toekomst ooit nog profijt van hebben: Heb je dit topic al gelezen?:

https://forum.kpn.com/digitenne-12/waarom-geen-digitenne-insteekkaart-meer-na-de-omruiling-dit-is-de-reden-466163

Wat betreft de insteekkaarten: Die zijn van jou, dus die hoef je niet in toeleveren. Mogelijk ga je daar in de toekomst ooit nog profijt van hebben: Heb je dit topic al gelezen?:
(helaas) klopt dit niet. De codering veranderd ook. Als er weer module's komen dan zullen deze voorzien zijn van een ingebouwde codering (Conax Contego). Smartcards vervallen definitief.

De huidige module's ondersteunen Conax CA i.c.m. smartcard.
Reputatie 7
Badge +28
Peter, ik denk dat je in de toekomst gelijk gaat krijgen. Want ik moet het allemaal nog maar is zien dat er weer een insteekkaart gaat komen voor Digitenne. Mede daarom schreef ik ook bewust het woord mogelijk in vetgedrukte letters.

Het is echter wel mogelijk om met twee coderingen uit te gaan zenden. Dit zou een optie kunnen zijn in de toekomst. In de satellietwereld is het heel gebruikelijk dat een zenderpakket in meerdere coderingen wordt verspreid Als voorbeeld de zender VH-1 Classic. Maar liefst zes coderingen tegelijk!


2865630613062 eng 316 8156 2018-03-20 +[img]https://nl.kingofsat.net/zap.gif[/img]VH-1 ClassicUnited KingdomMusic
Austriasat
Canal Digitaal
MTV Networks
Conax
Cryptoworks
Irdeto 2
Mediaguard 3
Nagravision 3
Viaccess 5.0

Via Digitenne zou je dus ook in meerdere coderingen kunnen gaan uitzenden. Ik adviseer daarom mensen voor de zekerheid om hun oude (gekochte) insteekkaart niet weg te gooien.
Reputatie 7
Badge +28

Wat betreft de insteekkaarten: Die zijn van jou, dus die hoef je niet in toeleveren. Mogelijk ga je daar in de toekomst ooit nog profijt van hebben: Heb je dit topic al gelezen?:


(helaas) klopt dit niet. De codering veranderd ook. Als er weer module's komen dan zullen deze voorzien zijn van een ingebouwde codering (Conax Contego). Smartcards vervallen definitief.

De huidige module's ondersteunen Conax CA i.c.m. smartcard.

 

@edwin3

De insteekkaart is terug, wel in een andere vorm. Je kunt het huidige CI+-module niet meer kopen, maar alleen maar huren. Ook kun je jouw huidige Digitenne-ontvanger omruilen voor een CI+-module.

Lees er hier meer over :

 

@PeterG had drie jaar terug al een vooruitziende blik! Â