Beantwoord

Continu herstarten digitenne

  • 1 October 2019
  • 37 reacties
  • 545 keer bekeken

Sinds de invoering van het nieuwe digitenne kastje (erg fijn als je televisie aan een holle wand hangt en alles weggewerkt was met een insteekkaart....) hebben wij alleen maar “gezeik” met Digitenne. Wat een kl#te systeem!

Geen ontvangst, vertraagd schakelen naar andere zenders, foutcode’s etc etc.

Tijd voor wat anders vrees ik.

Maar heeft iemand tot die tijd een verklaring voor het feit dat we bijna dagelijks moeten herstarten omdat het heel lang duurt voordat hij naar een volgende zender overgaat?

na de herstart werkt het weer een tijdje...
icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 21 October 2019, 11:02

Bekijk origineel

37 reacties

Reputatie 1
Badge
Hier hetzelfde. Slecht beeld en het wegvallen van het geluid. Bij het aanzetten of overschakelen verschijn “Informatie. Geen digitenne signaal”. Soms duurt het een paar seconden en dan is er weer beeld en geluid. Soms uitzetten en weer aan en een enkele keer de ontvanger resetten. Vanmorgen weer uitgeprobeerd. Publieke en een paar commerciële zenders bv. RTL4 wel te ontvangen, maar de meeste niet. Slecht beeld NPO1. Paar keer uitgedaan, ontvanger gereset niets hielp.
Ondertussen is wel het abonnementsgeld omhoog gegaan maar kwaliteit is niet om naar huis te schrijven.
Waarom nog niet verandert? Wij hebben geen kabel aansluiting maar wij zijn bezig met een ander huis waar zeker een aansluiting is. En het eerste waar een einde aankomt ...... Digitenne!
Reputatie 7
Badge +28
@Eselpee


Geen ontvangst, vertraagd schakelen naar andere zenders, foutcode’s etc etc.

Tijd voor wat anders vrees ik.

Maar heeft iemand tot die tijd een verklaring voor het feit dat we bijna dagelijks moeten herstarten omdat het heel lang duurt voordat hij naar een volgende zender overgaat?

na de herstart werkt het weer een tijdje...



Dat het allemaal niet ideaal is, weten wij inmiddels. Maar bij jou is het wel erg extreem.

Heb jij zo'n herstart op deze manier gedaan? :

!/ Zet de antenne zo hoog mogelijk.
2/ De ontvanger gedurende vijf seconden volledig van de stroom halen.
3/ Ontvanger (en TV) weer aandoen.
4/ Ga in het menu eens terug naar de fabrieksinstellingen.
5/ Geef een opdracht zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.
6/ Draai de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu.

Daarnaast een paar vragen:
Wat voor type antenne gebruik je?
Stat de antenne binnen of buiten?
Wat is jouw locatie?
Reputatie 1
Badge
Het is zo jammer dat mensen zo slecht kunnen lezen als men dat had gedaan dan wist men dat in de oude situatie geen problemen waren. De antenne jarenlang al op dezelfde plaats staat. De ontvanger een aantal keren is uit en aangedaan. Waarom zenders zoeken als ca 10 zenders het redelijk tot goed doen?
Gisteravond slecht beeld en geluid NPO 1, na resetten van de ontvanger de perfect beeld en geluid. Later naar RTL 8 geen probleem. Maar geen ontvangst van RTL 4, 5, SBS. Wel Discovery, BBC 1 en 2. Later terug naar NPO1 en weer slecht beeld.
Conclusie: Het ligt niet aan de tv, ontvanger of antenne maar aan het signaal dat klote wordt doorgegeven.
KPN komt om wat voor reden dan ook met een nieuw systeem dat je maar te accepteren hebt en dat alleen irritaties oplevert en dan ook het lef heeft om de abonnementsprijs te verhogen.
Reputatie 7
Badge +28
@TV123elende

Ik heb zelf vlakbij jouw woonplaats gewoond. Ik kan jou vertellen dat er daar een prima signaal is van Digitenne.

Wel kan het zijn dat (als bovenstaande stappen 1 t/m 6 niet lukken) je wat moet veranderen aan de antenne of de plaats van jouw ontvanger. De nieuwe ontvangers zijn best gevoelig voor externe storingsbronnen zoals een modem, een LED-lamp of zelfs een buiten thermometer.

Als laatste redmiddel zou je jouw ontvanger kunnen omwisselen voor een nieuw exemplaar. Soms komt het voor dat een bepaalde ontvanger niet helemaal goed functioneert. Maar eerst goed experimenteren met de situatie bij jou thuis.
Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag @TV123elende & @Eselpee. Ik zie dat Noodzee jullie al goed op weg heeft geholpen. Is het probleem inmiddels verholpen? Als dit niet het geval is, dan horen we dat graag.
De antenne jarenlang al op dezelfde plaats staat.
Welke type/model antenne hebben jullie op dit moment?

@Eselpee Zou jij je gegevens ook alvast in het KPN Forum profiel willen achterlaten?
Reputatie 7
Badge +28
@Eselpee

Heb je al tijd voor het onderstaande te proberen?

!/ Zet de antenne zo hoog mogelijk.
2/ De ontvanger gedurende vijf seconden volledig van de stroom halen.
3/ Ontvanger (en TV) weer aandoen.
4/ Ga in het menu eens terug naar de fabrieksinstellingen.
5/ Geef een opdracht zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.
6/ Draai de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu.

Daarnaast een paar vragen:
Wat voor type antenne gebruik je?
Stat de antenne binnen of buiten?
Wat is jouw locatie?
Reputatie 7
Badge +28
@Eselpee

Hoe is het nu met de ontvangst?
Heb je bovenstaande tips al geprobeerd?
Reputatie 7
Badge +21

We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat het probleem inmiddels is verholpen. Als dit niet het geval is, dan horen we dat graag van je!

Even geen tijd gehad maar nog steeds ergernis hier. Als ik tijd heb zal ik alle gegevens achterlaten maar tot die tijd is het nu elke avond stroom eraf en herstarten.

fantastisch systeem! Meer betalen en klote ontvangst. Het is dat ik nu geen alternatief heb maar zodra die kans er is vliegt dat kastje het slaapkamerraam uit.

ga ik lekker met een andere aanbieder “husselen”...

Reputatie 7
Badge +21

Wat vervelend dat het nog steeds niet goed werkt. Noordzee stelde een aantal dagen geleden een aantal vragen waar we nog geen antwoord op hebben gekregen. 

@Eselpee
Daarnaast een paar vragen:
Wat voor type antenne gebruik je?
Stat de antenne binnen of buiten?
Wat is jouw locatie?

Zou je deze vragen alsnog willen beantwoorden. Verder ben ik benieuwd of de ontvanger al is omgeruild. We horen graag van je!

Wat vervelend dat het nog steeds niet goed werkt. Noordzee stelde een aantal dagen geleden een aantal vragen waar we nog geen antwoord op hebben gekregen. 

@Eselpee
Daarnaast een paar vragen:
Wat voor type antenne gebruik je?
Stat de antenne binnen of buiten?
Wat is jouw locatie?

Zou je deze vragen alsnog willen beantwoorden. Verder ben ik benieuwd of de ontvanger al is omgeruild. We horen graag van je!

V5

Binnen

Rotterdam

Ik heb een nieuwe ontvanger, daar is de ellende mee begonnen. De insteekkaart heeft jaren prima gewerkt.

Reputatie 7
Badge +28

OK @Eselpee 

Jouw antenne is prima. Nog beter zou het zijn als je de antenne buiten zou plaatsen. Daar is een buitenmontageset voor incl. een kabel van 10 meter lang. Heb jij de mogelijkheid om de V5 antenne buiten te plaatsen? 

 

In Rotterdam zou je een prima ontvangst moeten hebben. 

Wil je nog eens deze stappen proberen?.

 

!/ Zet de antenne zo hoog mogelijk. 
2/ De ontvanger gedurende vijf seconden volledig van de stroom halen. 
3/ Ontvanger (en TV) weer aandoen. 
4/ Ga in het menu eens terug naar de fabrieksinstellingen. 
5/ Geef een opdracht zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken. 
6/ Draai de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 
 

 

Allemaal al geprobeerd, tot in den treure. Geen mogelijkheid om buiten te plaatsen.

 

Reputatie 7
Badge +28

Heb je de antenne al een klein stukje verplaatst? 

Staan de antenne en de ontvanger niet te dicht bij een ander elektrisch apparaat zoals bv een modem of een LED-Lamp? 

 

 

Heb je de antenne al een klein stukje verplaatst? 

Staan de antenne en de ontvanger niet te dicht bij een ander elektrisch apparaat zoals bv een modem of een LED-Lamp? 

 

 


Ja, ook al geprobeerd. Staat bij het raam en nergens in de buurt. Het werkte met de insteekkaart ook prima in deze opstelling, geen enkel probleem. Sinds de “verbetering” van het kastje heb ik dit geouwehoer.

 

Reputatie 7
Badge +28

In de stad Rotterdam staan twee zendmasten. Normaliter zou je dus een goede ontvangst moeten hebben. In het verleden had ik zelfs op 25 km afstand van de Rotterdamse zendmast nog ontvangst via een binnenantenne. 

 

Ik stel@Vikash voor om het eens te proberen met een andere ontvanger. Omwisselen dus. 

In de stad Rotterdam staan twee zendmasten. Normaliter zou je dus een goede ontvangst moeten hebben. In het verleden had ik zelfs op 25 km afstand van de Rotterdamse zendmast nog ontvangst via een binnenantenne. 

 

Ik stel@Vikash voor om het eens te proberen met een andere ontvanger. Omwisselen dus. 

 

 

 

De ontvangst is het probleem niet? het kastje loopt gewoon vast, elke avond weer de laatste tijd. De insteekkaart werkte prima, na de vernieuwing van het kastje (ontvanger?) is het begonnen.

Reputatie 7
Badge +21

In de stad Rotterdam staan twee zendmasten. Normaliter zou je dus een goede ontvangst moeten hebben. In het verleden had ik zelfs op 25 km afstand van de Rotterdamse zendmast nog ontvangst via een binnenantenne. 

Ik stel@Vikash voor om het eens te proberen met een andere ontvanger. Omwisselen dus. 

@Noordzee Daar zat ik zelf ook al aan te denken. @Eselpee Laat je mij weten of je de ontvanger wil omwisselen voor een nieuwe ontvanger?

In de stad Rotterdam staan twee zendmasten. Normaliter zou je dus een goede ontvangst moeten hebben. In het verleden had ik zelfs op 25 km afstand van de Rotterdamse zendmast nog ontvangst via een binnenantenne. 

Ik stel@Vikash voor om het eens te proberen met een andere ontvanger. Omwisselen dus. 

@Noordzee Daar zat ik zelf ook al aan te denken. @Eselpee Laat je mij weten of je de ontvanger wil omwisselen voor een nieuwe ontvanger?


Dat wil ik uiteraard proberen om uit te sluiten dat het de antenne is.

 

Reputatie 7
Badge +21

Goed, ik zal een nieuwe ontvanger naar het dichtstbijzijnde Servicepunt sturen. De oude ontvanger kan je achterlaten op hetzelfde servicepunt. Zou je het CAS-ID nummer van de ontvanger die je gaat inleveren willen achterlaten op het KPN Forum profiel? Het CAS-ID nummer kan je kwijt in het "Persoonlijke opmerkingen" veld. Laat je een berichtje achter in dit topic wanneer je dit hebt gedaan?

Reputatie 7
Badge +28

@Eselpee 

 

Heb je nieuwe ontvanger al opgehaald? 

Hoe is het nu met de ontvangst van Digitenne? 

 

Reputatie 7
Badge +21

Ik wacht nog steeds op een reactie.@Eselpee Zou je het CAS-ID nummer achter willen laten op het KPN Forum profiel? Zodra ik het CAS-ID nummer heb kan ik een nieuwe ontvanger toesturen. 

Goed, ik zal een nieuwe ontvanger naar het dichtstbijzijnde Servicepunt sturen. De oude ontvanger kan je achterlaten op hetzelfde servicepunt. Zou je het CAS-ID nummer van de ontvanger die je gaat inleveren willen achterlaten op het KPN Forum profiel? Het CAS-ID nummer kan je kwijt in het "Persoonlijke opmerkingen" veld. Laat je een berichtje achter in dit topic wanneer je dit hebt gedaan?


Ophalen? Stuur maar op! Ik heb niet om deze ellende gevraagd.

Reputatie 7
Badge +21

@Eselpee Ik heb de mogelijkheid om een nieuwe ontvanger gratis naar een servicepunt (Bruna, Mia van IJperenplein 99) te sturen. Het voordeel hiervan is dat je het pakket kan ophalen wanneer het je uitkomst en dat je hiervoor niet hoeft thuis te blijven. Wanneer het pakketje aan de deur moet worden afgeleverd, dan zijn er kosten aan verbonden. Deze kosten bedragen €10,- en zullen verrekend worden via de eerstvolgende factuur. Ik hoor graag van je waar jouw voorkeur naar uit gaat.

Om de ontvanger om te kunnen ruilen heb ik verder nog het CAS-ID nummer nodig. Ik zie dat je het CAS-ID nummer nog niet hebt achtergelaten op het KPN Forum profiel. Zou je dit alsnog willen doen? 

Ik zeg wel gewoon op, dat is makkelijker en kost niets.

Werk thuis dus dat is geen probleem en 10 euro betalen voor een probleem wat KPN heeft gecreeerd met nieuwe ontvangers? Nee, dank je wel.

Begrijp dat jij er persoonlijk niets aan kunt doen maar ik ben wel klaar met jullie. Laat ze maar lekker verder Husselen.

 

Reageer