Beantwoord

Continu herstarten digitenne

  • 1 October 2019
  • 37 reacties
  • 545 keer bekeken

Sinds de invoering van het nieuwe digitenne kastje (erg fijn als je televisie aan een holle wand hangt en alles weggewerkt was met een insteekkaart....) hebben wij alleen maar “gezeik” met Digitenne. Wat een kl#te systeem!

Geen ontvangst, vertraagd schakelen naar andere zenders, foutcode’s etc etc.

Tijd voor wat anders vrees ik.

Maar heeft iemand tot die tijd een verklaring voor het feit dat we bijna dagelijks moeten herstarten omdat het heel lang duurt voordat hij naar een volgende zender overgaat?

na de herstart werkt het weer een tijdje...
icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 21 October 2019, 11:02

Bekijk origineel

37 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Jammer dat je het pakket niet wil ophalen bij een servicepunt en dat je het abonnement wilt gaan opzeggen. Ik had je graag verder geholpen. Mijn aanbod blijft staan. Als je hier toch nog gebruik van willen maken, dan hoor ik het graag van je!

Zoals ik al aangaf, niets persoonlijks. Je hebt je best gedaan maar ik ben klaar met KPN. Ik heb een compleet pakket én zakelijk mobiel (al jaren) maar het is tijd voor keuze's. Binnenkort mogelijkheid tot verlengen/overstappen, het gaat overstappen worden voor diverse abonnementen ;-)

 

Reputatie 7
Badge +28

Dan heb ik nog een laatste advies voor jou. Mogelijk heb je genoeg aan NPO 1,2,3 , TV Rijnmond en Omroep Zeeland? 

 

Die kun je geheel gratis kijken met een FTA-ontvanger . Meer info vind je in dit topic: 

https://forum.kpn.com/digitenne-12/gratis-ontvangst-op-npo-1-2-3-en-de-regionale-zenders-477354 

Inmiddels contact gehad met binnendienst (die ruilen wel kosteloos om…...), medewerker heeft op afstand een reset uitgevoerd (heel vreemd als je kastje vervolgens gewoon aan blijft en ook Nederland 1 gewoon live blijft maar ik zal het wel niet begrijpen...)

 

Ook dat heeft uiteraard geen nut gehad, ik ga deze week wel even bellen omdat zij wel gratis omruilen.

 

Reputatie 7
Badge +28

@Eselpee 

 

Nadat de binnendienst jouw abonnement weer heeft geactiveerd, doen de zenders het over het algemeen binnen een uur weer. 

Bij jou dus niet.
Dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken 
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop) 
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 27. 
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening 

Deze manier kan helpen omdat KPN het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meestuurt op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

 

Zet de ontvanger dan op CNN. Zodra je beeld hebt op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken. 

Dank voor alle goed bedoelde adviezen maar dat is het allemaal niet, dat kastje is gewoon ruk.

Alle updates, resets, antenne verschuivingen, zender zoeken en weet ik wat ik allemaal moet doen om normaal tv te krijgen helpt niet.

Ik sta nu op het punt om de buurvrouw te vragen drie keer in haar handen te klappen, vier rondjes te draaien en twee keer te laten springen en dan een kusje op de antenne geven en zien of hij het doet…..

 

Nieuwe kastje binnen, type 8200….. geinstalleerd, kanalen wizard, geen antenne ontvangst, draaien keren, buurvrouw weer gevraagd ;-) maar niets!!!

 

geen antenne ontvangst, wat een ter#ngzooi is dat hele digitenne, gewoon lachwekkend slecht.

als ze dat husselen met klanten nou eens niet zo serieus nemen bij kpn...

Reputatie 7
Badge +28

Dan heb ik nog een laatste advies voor jou. Mogelijk heb je genoeg aan NPO 1,2,3 , TV Rijnmond en Omroep Zeeland? 

 

Die kun je geheel gratis kijken met een FTA-ontvanger . Meer info vind je in dit topic: 

https://forum.kpn.com/digitenne-12/gratis-ontvangst-op-npo-1-2-3-en-de-regionale-zenders-477354 

Dan heb ik nog een laatste advies voor jou. Mogelijk heb je genoeg aan NPO 1,2,3 , TV Rijnmond en Omroep Zeeland? 

 

Die kun je geheel gratis kijken met een FTA-ontvanger . Meer info vind je in dit topic: 

https://forum.kpn.com/digitenne-12/gratis-ontvangst-op-npo-1-2-3-en-de-regionale-zenders-477354 


Nee, daar heb ik niet genoeg aan. Dank je wel.

 

Even een update:

nieuwe kastje werkt maar heel traag, overgaan naar andere zenders duurt even alleen is er met regelmaat geen antenneverbinding terwijl alles nog hetzelfde staat als met oude kastje….

het oude kastje werkte dus niet maar de ontvangst was goed, het nieuwe kastje werkt beter maar heeft geen constante ontvangst…

Iemand nog suggesties buiten alleen naar NL1,2,3 en omroep Zeeland kijken? Misschien toch maar gaan streamen vanaf de Iphone naar de Apple TV? Als we toch als zo omslachtig bezig zijn?

Hoorde trouwens ook van een nieuw kastje wat via internet werkt en bluetooth afstandbediening heeft van een dame van service, iemand daar al ervaring mee?

Je moet dan overigens wel een soort zender/ontvanger aanschaffen die bij de box beneden komt te staan en bij je kastje boven (in ons geval woonkamer en slaapkamer inderdaad) en die kost 80 euro alleen kan KPN dat niet leveren?

 

 

Reputatie 7
Badge +28

Als de ontvangst niet constant is, dan ligt de oorzaak waarschijnlijk bij een storingsbron. 

Probeer eens wat te  veranderen aan de antenne of de plaats van jouw ontvanger. De nieuwe ontvangers zijn best gevoelig voor externe storingsbronnen zoals een modem, een LED-lamp of zelfs een buitenthermometer. 

Al met al is en blijft het toch gewoon een heel slecht systeem?

Reageer