Beantwoord

Contract overname digitenne duurt erg lang.

  • 9 July 2020
  • 12 reacties
  • 185 keer bekeken

Goedemorgen,

 

Eind mei begin juni hebben wij een tweetal contractovernames aangeleverd bij KPN te weten mobiel en digitenne omdat iemand anders onze contracten overneemt. Mobiel overzetten ging gelukkig snel en 5 juni kregen wij hiervan al de bevestiging. Nu is het inmiddels 9 juli en wij hebben nog steeds niks gehoord over de digitenne. Een paar dagen geleden gebeld met KPN en ze zouden de betreffende afdeling een reminder sturen. Ook een chat gesprek gehad maar die kunnen niks betekenen en verwijzen mij weer door naar de afdeling die er al ruim een maand over doet. Blijkbaar kan ik telefonisch niet de afdeling bereiken en blijft het gissen naar de status. 

Heeft iemand enig idee hoe wij iemand van KPN kunnen bereiken die hier concreet iets over kan zeggen?

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 22 July 2020, 10:48

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Contractovernameduurtlang ,

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.
 

Goedemorgen,


Ik heb de gegevens aangevuld. Wij hebben 3 digitenne ontvangers die allemaal worden gebruikt. Van welke wil je het CAS-ID nummer hebben ? Ik heb ze nu namelijk niet bij de hand en voor het contract overnemen is dit op dit moment toch ook nog niet nodig om te hebben ?

Reputatie 7
Badge +28

Laat dit dan eerst maar even zitten. Het gaat erom dat je goed vindbaar  bent in de administratie.Moeten alle drie de ontvangers overgezet worden?

Oke, dankje. Nou het gehele contract wordt overgenomen en daaronder vallen inderdaad de 3 ontvangers. Dus of het specifiek de ontvanger zijn die moeten worden overgezet, nee. Maar dus wel het gehele digitenne contract.

Reputatie 7
Badge +28

OK, er komt hier vanzelf een moderator langs. Dit kan enkele dagen duren. 

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Contractovernameduurtlang, welkom! Dit duurt inderdaad lang. Bedankt voor het alvast invullen van je gegevens nav Noordzee's bericht. Daarmee heb ik gelijk kunnen kijken. Inderdaad zie ik dat de mobiele overname netjes geregeld is. Wat betreft Digitenne zie ik dat het wel in behandeling is genomen door de back office, maar nog niet uitgevoerd. Een notitie die ik zie lijkt aan te geven dat de back office collega het geparkeerd heeft tot augustus. Ik kan alleen niet direct zien waarom dan. Aangezien er in de documenten die je hebt meegestuurd niets staat over dat het per augustus zou moeten gebeuren, en ook alle benodigde dingen gewoon aanwezig zijn. Ik duik hier verder in om dit nu weer te laten oppakken, ik kom er zo snel mogelijk bij je op terug met een update.

Hoi @Contractovernameduurtlang, welkom! Dit duurt inderdaad lang. Bedankt voor het alvast invullen van je gegevens nav Noordzee's bericht. Daarmee heb ik gelijk kunnen kijken. Inderdaad zie ik dat de mobiele overname netjes geregeld is. Wat betreft Digitenne zie ik dat het wel in behandeling is genomen door de back office, maar nog niet uitgevoerd. Een notitie die ik zie lijkt aan te geven dat de back office collega het geparkeerd heeft tot augustus. Ik kan alleen niet direct zien waarom dan. Aangezien er in de documenten die je hebt meegestuurd niets staat over dat het per augustus zou moeten gebeuren, en ook alle benodigde dingen gewoon aanwezig zijn. Ik duik hier verder in om dit nu weer te laten oppakken, ik kom er zo snel mogelijk bij je op terug met een update.

Dag Erik,

Dank voor je snelle reactie en ik wacht je antwoord af!

Hoi @Contractovernameduurtlang, welkom! Dit duurt inderdaad lang. Bedankt voor het alvast invullen van je gegevens nav Noordzee's bericht. Daarmee heb ik gelijk kunnen kijken. Inderdaad zie ik dat de mobiele overname netjes geregeld is. Wat betreft Digitenne zie ik dat het wel in behandeling is genomen door de back office, maar nog niet uitgevoerd. Een notitie die ik zie lijkt aan te geven dat de back office collega het geparkeerd heeft tot augustus. Ik kan alleen niet direct zien waarom dan. Aangezien er in de documenten die je hebt meegestuurd niets staat over dat het per augustus zou moeten gebeuren, en ook alle benodigde dingen gewoon aanwezig zijn. Ik duik hier verder in om dit nu weer te laten oppakken, ik kom er zo snel mogelijk bij je op terug met een update.

 

Dag Erik,


We zijn inmiddels weer 5 dagen verder en ik ben erg benieuwd naar de status. Graag hoor ik het.

Hoi @Contractovernameduurtlang, welkom! Dit duurt inderdaad lang. Bedankt voor het alvast invullen van je gegevens nav Noordzee's bericht. Daarmee heb ik gelijk kunnen kijken. Inderdaad zie ik dat de mobiele overname netjes geregeld is. Wat betreft Digitenne zie ik dat het wel in behandeling is genomen door de back office, maar nog niet uitgevoerd. Een notitie die ik zie lijkt aan te geven dat de back office collega het geparkeerd heeft tot augustus. Ik kan alleen niet direct zien waarom dan. Aangezien er in de documenten die je hebt meegestuurd niets staat over dat het per augustus zou moeten gebeuren, en ook alle benodigde dingen gewoon aanwezig zijn. Ik duik hier verder in om dit nu weer te laten oppakken, ik kom er zo snel mogelijk bij je op terug met een update.

 

Dag Erik, 

Het is inmiddels 11 dagen geleden sinds ik dit topic heb aangemaakt en het duurt nu wel erg lang. Heb je enig idee wanneer ik een antwoord van je kan verwachten ? Jullie hebben alle gegevens om de overzetten te doen al binnen .. waar is het wachten nu op ?


Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb inmiddels contact gehad met de collega en die laat weten dat het blijkbaar volgens jou per 3 augustus uitgevoerd moest worden. Voor de zekerheid vraag ik het je daarom nog even expliciet: heb jij op enig moment aangegeven dat het per die datum zou moeten? Dan wel in het papierwerk van de contractsovernames, dan wel tijdens contact dat er geweest bij het afhandelen van de mobiele contractsovername? Zo niet, dan kan ik de afdeling verzoeken dit alsnog eerder op te pakken in plaats van af te wachten tot 3 augustus.

Dag Erik,

De gewenste ingangsdatum is inderdaad 3 augustus (dit was ook zo bij het mobiele abonnement maar die is gewoon per direct omgezet). De overnamedatum kon je overigens nergens invullen maar is door de nieuwe abonnement houder handmatig op het overnamepapier gezet. Aangezien het mobiele abonnement dus per direct was omgezet had ik niet verwacht dat jullie hier rekening mee zouden houden. Maar ik begrijp uit je bericht dat Digitenne per 3 augustus wordt omgezet ?

Reputatie 7
Badge +30

Dag Erik,

De gewenste ingangsdatum is inderdaad 3 augustus (dit was ook zo bij het mobiele abonnement maar die is gewoon per direct omgezet). De overnamedatum kon je overigens nergens invullen maar is door de nieuwe abonnement houder handmatig op het overnamepapier gezet. Aangezien het mobiele abonnement dus per direct was omgezet had ik niet verwacht dat jullie hier rekening mee zouden houden. Maar ik begrijp uit je bericht dat Digitenne per 3 augustus wordt omgezet ?

 

Vandaar! Dan snap ik ook de verwarring. Dan is eigenlijk het mobiele abonnement te vroeg omgezet, sorry daarvoor. Digitenne wordt dan inderdaad op 3 augustus uitgevoerd.