Beantwoord

Controleer aansluiting. Geen of zwak signaal

  • 25 April 2019
  • 15 reacties
  • 530 keer bekeken

Ik zie op mijn tv zwak of geen signaal
Controleer de aansluiting etc etc

Van alles al geprobeerd maar hij werkt nog steeds niet?

Wat kan ik doen?

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.

icon

Beste antwoord door Noordzee 25 April 2019, 19:57

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Kan je wat mee info geven?

Welke ontvanger gebruik je
Wat voor antenne heb je ?
Binnenantenne of buitenantenne?
Welke woonplaats heb je?
Kan je wat mee info geven?

Welke ontvanger gebruik je
Wat voor antenne heb je ?
Binnenantenne of buitenantenne?
Welke woonplaats heb je?

Ik heb een zwart digitenne kastje waar een smart card ingaat de antenne is een zwart kastje met blauw lampje en staat binnen bij het raam
Ik woon in zoetermeer
Reputatie 7
Badge +28
In Zoetermeer is het oude Digitenne nog in de lucht. Met jouw ontvanger zou je sowieso via kanaal 52 moeten kunnen kijken naar de NPO-zenders.

Geef dus is een handmatige zenderzoekopdracht op kanaal 52. Of doe een volledige nieuwe scan van de kanalen.

Zet de antenne zo hoog mogelijk.
In Zoetermeer is het oude Digitenne nog in de lucht. Met jouw ontvanger zou je sowieso via kanaal 52 moeten kunnen kijken naar de NPO-zenders.

Geef dus is een handmatige zenderzoekopdracht op kanaal 52. Of doe een volledige nieuwe scan van de kanalen.

Zet de antenne zo hoog mogelijk.


Ik ontvang helemaal niks er veranderd ook niks op mn tv scherm
Reputatie 7
Badge +28
Lastig om vanaf een afstand te beoordelen, ik ga er vanuit dat de verbinding (via scart of HDMI) goed is.

Vanaf 9 juli 2019 doet je ontvanger het sowieso niet meer. Je hebt dan een nieuwe ontvanger nodig. Mogelijk is jouw huidige ontvanger defect. Ik zou de omwisseling daarom nu alvast doen.
Want je kan met de nieuwe ontvanger nu al kijken naar het oude Digitenne.

Lees hier meer over de omwisseling: https://forum.kpn.com/digitenne-12/klaar-voor-de-toekomst-veranderingen-bij-digitenne-445235

Doe de omwisseling hier:
https://www.kpn.com/service/televisie/digitenne-omwisselen.htm
Ik zie op mijn tv zwak of geen signaal
Controleer de aansluiting etc etc

Van alles al geprobeerd maar hij werkt nog steeds niet?

Wat kan ik doen?

Ik denk zó maar dat ie niet op de juiste HDMI ingang voor de ontvanger staat. Maar op de niet gebruikte antenne-coax. FF op de juiste ingang instellen waar de ontvanger op zit. Ook bij scart gaat dat met de nieuwe ontvanger niet meer automatisch.
Hoi @Ikkew . Wat vervelend! Is dit van de ene op de andere dag het geval? Is er iets veranderd?
@PeterG en @Noordzee geven nog wat nuttige tips, is daar nog wat uit gerold? Zou je anders je profiel kunnen aanvullen en mij een seintje geven? Dan gaan we het samen uitpluizen! 🙂
Ik heb de tips geprobeerd
Ik ontvang nog steeds allee 1 2 en 3
Na 52 minuten in de wacht te hebben gestaan kreeg ik een medewerker aan de lijn en die zei dat die niks voor me kon doen en maar moest wachten op mn nieuwe kastje. Lekker dan hele weekend dus geen tv.
Reputatie 7
Badge +28
Je schrijft nu dat NPO 1/2/3 het wel doet. Kennelijk is er iets niet goed met je smartcard of staat er iets fout bij KPN.

Heb je al geprobeerd om je smartcard voorzichtig af te vegen met een theedoek en die daarna weer in je ontvanger te stoppen? (Met de goede kant boven)

Oude Digitenne apparatuur wordt niet vervangen, je krijgt direct een nieuw kastje, omdat de oude kastjes toch nog maar 2 maanden werken.

Heb je mijn advies voor het omwisselen al gedaan? (Zie hierboven) Dan zou je binnen enkele dagen je nieuwe ontvanger in huis moeten hebben.

Niet leuk natuurlijk, maar iets vervangen kost nu eenmaal wat tijd. Gelukkig kan je nog wel de NPO zien!
@Ikkew Vervelend situatie, inderdaad! Ik heb nog geen gegevens van je maar ik begrijp dat je al een omruil in werking hebt gezet via de telefonische helpdesk! Laat ons weten hoe het afloopt!
Mocht er met de nieuwe kastjes ook iets misgaan, vul je profiel aan en laat het mij weten dan help ik je graag verder!
Reputatie 7
Badge +28
@Ikkew :

Heb je de nieuwe ontvanger al ontvangen?
Vandaag de nieuwe ontvanger ontvangen en ik had gelijk weer tv.

Tis dus opgelost

Bedankt voor jullie reactie's
Reputatie 7
Badge +28
Fijn, dan ben je ook gelijk klaar voor de toekomst. 👍

Geen of zwak signaal.

Alles al geprobeerd. Binnen antenne. Op camping in Hoeven.

Abonnement op deze manier veel te duur.

Probeer het volgende week nog een keer, geen of zwak signaal zeg ik het abonnement meteen op.

Geen of zwak signaal.

Alles al geprobeerd. Binnen antenne. Op camping in Hoeven.

Abonnement op deze manier veel te duur.

Probeer het volgende week nog een keer, geen of zwak signaal zeg ik het abonnement meteen op.

Mocht het nog niet goed werken maak even een eigen topic aan. Dan kunnen we jou daar verder helpen.