Beantwoord

De tv ondersteunt geen Digitenne

  • 10 July 2019
  • 29 reacties
  • 468 keer bekeken

de tv geeft aan ondersteunt het niet!!daardoor heb ik wel beeld maar niet om aan te zien. negatieven lijken het wel.. zijn er meerdere die daar last van hebben???

*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door berenootje 13 July 2019, 16:16

Bekijk origineel

29 reacties

Reputatie 5
Badge +4
Tsja, H265 is de nieuwe standaard. Ik denk dat jij niet verder gaat dan H264.
Reputatie 7
Badge +28
Zeker 90% van alle TV's in de Nederlandse huiskamers heeft niet de specificaties DVB-T2 h.265 / HEVC. En al die mensen kunnen daardoor niet rechtstreeksvia hun TV naar de NPO kijken.

Jij hebt een FTA-ontvanger nodig om weer beeld te krijgen op NPO 1/2/3 en een aantal regionale zenders.

Gelukkig zijn die ontvangers niet duur. Deze heb ikzelf en raad ik je aan:
https://www.amazon.de/Xoro-HRT-7619-FullHD-HEVC-T2-Receiver/dp/B018JZR6E0
we gaan het proberen met een RCA/Scartconverter.. hopen dat dat helpt!!heb wel beeld .. maar iets ondersteunt ie niet!.
Reputatie 7
Badge +28
Als jouw TV alleen een ondersteuning heeft voor DVB-T2 h.264, dan ga je geen goed beeld krijgen zonder een aparte ontvanger die je op jouw TV kunt aansluiten.

Bij voorkeur aansluiten met een HDMI-kabel, eventueel is ook een scart-kabel mogelijk, maar dan maak je niet gebruik van de maximale (HD) beeldkwalitei.

De ontvanger uit mijn link hierboven is via beide kabels aan te sluiten.
Reputatie 7
Badge +28
@berenootje Is het nog gelukt met de RCA/Scartconvertor?

Vermoedelijk wordt het toch een FTA-ontvanger. Deze heeft ook een scart-aansluiting:

https://www.amazon.de/Xoro-HRT-7619-FullHD-HEVC-T2-Receiver/dp/B018JZR6E0
wel beeld maar niet om aan te zien. negatieven lijken het wel

Euhm, hoe is het nu aangesloten? Via een TV kun je alleen vrije zenders (NPO) krijgen. En als je TV het niet ondersteunt heb je geen beeld en niet een beetje beeld. En je hebt wel een beetje beeld.
Vandaar dat ik benieuwd ben hoe je nu kijkt?

Direct via de TV (alleen NPO). Met losse FTA ontvanger? Met een KPN ontvanger? HDMI?
Reputatie 7
Badge +28
@berenootje

Ben je er al uit? Wat is het geworden?
dank je wel voor je tips!! nou heb maar een andere tv gekocht.. hij was ondertussen 12 jaar oud.. nu de nieuweste tv en doet het perfect .. gewoon mooi beeld weer!.. alleen nu nog ff een antenne aanschaffen!!
dank je wel voor je meedenken!
Hallo @berenootje , zo'n antenne koop je voor ongeveer 10 euro bij de plaatselijke onderdelenshop, ik heb er een van KÖNIG, type KN-DVBT-IN21
Reputatie 7
Badge +28
@berenootje

Even in de gebruiksaanwijzing van jouw nieuwe TV kijken of jouw TV 5 Volt kan meegeven aan de antenne.
Als dat zo is, kun je een actieve antenne kopen, zo niet dan een passieve.

Ik heb toevallig gisteren een stukje geschreven over antennes. Onderin dat verhaal staan drie links naar webshops. Als je op zo'n webshop klikt, kun je daar nog veel meer types antenne terugvinden.

https://forum.kpn.com/digitenne-12/betere-antenne-nodig-voor-digitenne-er-zijn-verschillende-mogelijkheden-476099
thanks! wel een rompslomp allemaal hoor!! de oude kastjes werkte perfect!! echt drama dit..,,,
Reputatie 7
Badge +28
Graag gedaan! 👍

Geniet maar van de mooie beeldkwaliteit. Je moet er zelf wat voor doen, maar dan heb je ook wat. En dat verder gratis.(zonder abbo)..🤠😎
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @berenootje, Er komt wel even wat bij kijken nu we de oude ontvangers niet meer ondersteunen. Je bent helemaal even bezig wanneer je ook nog een nieuwe tv aanschaft. Gelukkig werken de nieuwe kastjes goed op je nieuwe tv. Hopelijk is alles snel rond met de antenne, daar helpt het advies uit het topic van Noordzee over de antennes je vast bij.
met de oude antenne ontvang ik dus weer geen rtl 4.. ik ben hier zo klaar mee.. nu weer een nieuwe antenne aanschaffen!!
Hallo berenootje. Ik neem aan dat je wel de ontvanger van KPN gebruikt. De zxv7200 of de rbx2800. Met de afstandsbediening waar DIGITENNE op staat.
Via uitsluitend een TV, zonder losse ontvanger, heb je sowieso alleen NPO zenders.

Voor die kastjes is een actieve antenne nodig. Je kunt de Funke v5 gratis krijgen (bij Digitenne abonnement) via een moderator.
Reputatie 7
Badge +28
met de oude antenne ontvang ik dus weer geen rtl 4.. ik ben hier zo klaar mee.. nu weer een nieuwe antenne aanschaffen!!

Als je een betaald abonnement hebt op Digitenne, dan kan @Marina_ jou mogelijk gratis een antenne opsturen.

Kijk je alleen (zonder abonnement ) naar de NPO, dan moet je zelf een antenne kopen.

Wil je even aangeven wat voor jou van toepassing is?

Als je een betaald abonnement hebt, vul dan ook jouw profiel op dit forum.
heb betaald abonnement digitenne..
profiel ingevult gedaan.. thanks!
Reputatie 7
Badge +28
Vul dan jouw profiel op dit forum met oa postcode , huisnummer en klantnummer.
*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy, toegevoegd aan forumprofiel
heb betaald abonnement digitenne..
Ah, thanks.

TIP. Zet de ontvanger minimaal 30 minuten op NPO 1. Ook dan zouden ontbrekende zenders toegevoegd moeten worden. Alle zenderinfo wordt daar op meegezonden voor de ontvangers.
Reputatie 7
Badge +28
dank je wel voor je tips!! nou heb maar een andere tv gekocht.. hij was ondertussen 12 jaar oud.. nu de nieuweste tv en doet het perfect .. gewoon mooi beeld weer!.. alleen nu nog ff een antenne aanschaffen!!
dank je wel voor je meedenken!


Je zorgt bij mij nu voor wat verwarring. Je geeft aan dat je weer beeld hebt, maar dat je een andere antenne wilt aanschaffen.

Die nieuwe antenne is alleen nodig als het jou niet lukt om storingsvrij TV te kijken.

Heb je storingen of mis je alleen wat zenders?
Reputatie 7
Badge +19
@berenootje Geregeld! De verzendgegevens van de bezorging ontvang je per e-mail. Houd je ons op de hoogte? Ben benieuwd of alles goed gaat met de nieuwe antenne!
de tv geeft aan ondersteunt het niet!!daardoor heb ik wel beeld maar niet om aan te zien. negatieven lijken het wel.. zijn er meerdere die daar last van hebben???

*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheiddank je wel voor je tips!! nou heb maar een andere tv gekocht.. hij was ondertussen 12 jaar oud.. nu de nieuweste tv en doet het perfect .. gewoon mooi beeld weer!.. alleen nu nog ff een antenne aanschaffen!!
dank je wel voor je meedenken!

Wat werdt er nou niet ondersteund? Heb je de andere tv vanwege de HDMI aansluiting gekocht die je voor de zxv7200 of de rbx2800 nodig hebt. De uitleg over HEVC en DVB t2 in combinatie met een tv is niet van toepassing als je een los kastje hebt.

Zonder 1 van deze kastjes zal je ook met een andere antenne alleen de NPO kanalen zien zelfs al heb je een betaald abonnement.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @John123@berenootje, Tot nu toe zie ik geen reactie op het bericht van je op het bericht van Galdor. Wil je dit nog toelichten? He je jouw nieuwe antenne ook al opgehaald en geïnstalleerd? Ben benieuwd naar je ervaring.

Reageer