Defecte tuner digitenne?

• 14 januari 2015
  • 1 reactie
  • 131 keer bekeken

Hallo,

ruim enkele jaren gebruiken we twee digitenne ontvangers (1 voor de slaapkamer en 1 in de keuken). Al geruime tijd functioneert de afstandsbediening (of de ontvanger) van de ene ontvanger niet meer naar behoren; soms na enkele malen hard op de toets drukken wil nog wel helpen maar vaak is er totaal geen reactie (er zitten nieuwe batterijen in).

Tot 'overmaat van ramp' houdt nu ook de tweede ontvanger er mee op; antenneontvangst is nihil (was voorheen tussen 90 en 100%. 'Onderzoek' wijst uit dat de antenne aansluiting van de ontvanger zwart uitgeslagen is en wat los in de behuizing zit. Wellicht zit hierin het probleem.

Zou ik hierop een reactie kunnen ontvangen ?

Bij voorbaat dank.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +28
Hallo Wim,

Welkom op het forum! Lastig dat je apparatuur het niet goed meer doet, ik help je hier graag bij. 

Ik stel voor dat ik je voor de ene ontvanger een nieuwe afstandsbediening toestuur, dan kunnen we kijken of dat helpt. Als dat niet helpt, kan de tuner vervangen worden. Hiervoor verneem ik graag van je welke type ontvanger dit is, zodat je de juiste afstandsbediening krijgt.

Wat betreft de andere, het klinkt alsof die aansluiting inderdaad niet goed meer is. Ik verneem dan graag, in privébericht, welk type het is, en je 06-nummer plus een aantal dagen en dagdelen waarop een omruil uit zou komen.

Groet,

Erik

Reageer