Beantwoord

digetenne onbruikbaar

  • 20 December 2019
  • 6 reacties
  • 62 keer bekeken

Goedemorgen, 
Ik heb sinds 9 december digitenne. Echter doet hij het niet op mijn tv? Maakt niet uit in welke hdmi slot ik hem doe. Ik krijg constant op mijn tv te zien dat er naar de bron moet worden gezocht, af en toe krijg ik beeld en zegt de ontvanger 100% bereik. Mijn tv valt steeds half uit, zwart beeld en het laad scherm, en maakt knetterende geluiden. Dit is alleen als de digitenne aan staat. Is mijn tv er wel voor geschikt? Ik krijg ook geen foutcodes

icon

Beste antwoord door Noordzee 20 December 2019, 13:42

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Julia.26 ,

 

In principe is elke TV geschikt voor Digitenne.

 

Zie je een foutcode ? 

Zitten alle kabels goed vast? 

Zie je wel het Digitenne-menu op jouw TV? 

Zie je code 8888 verschijnen? 

 

Heb je een HD-TV of een HD-ready TV? 

 

Hallo @Julia.26 ,

 

In principe is elke TV geschikt voor Digitenne.

 

Zie je een foutcode ? 

Zitten alle kabels goed vast? 

Zie je wel het Digitenne-menu op jouw TV? 

Zie je code 8888 verschijnen? 

 

Heb je een HD-TV of een HD-ready TV? 

 

Hoi @Noordzee,

 

Ik krijg geen enkele foutcode. Alle kabels zitten goed vast, heb elk hdmi uitgang van mijn tv geprobeerd. Ik krijg helemaal niks, hij blijft staan op geen signaal (die van mijn tv, niet van de digitenne) dan valt het weg en word het beeld zwart. Af en toe springt het beeld erin en dan staat er 100% bereik. Ik heb een HD-TV. ben een beetje radeloos, want constant lijkt het alsof de tv kapot gaat hierdoor aangezien er allemaal rare geluiden uitkomen en het beeld steeds donker en licht word..

Reputatie 7
Badge +28

Dan is het hoog tijd om een andere HDMI-kabel te proberen. Want daar kan het ook aan liggen. Soms werkt een kabel niet helemaal lekker. 

Hoi @Noordzee,

Zojuist direct je tip voor een andere hdmi kabel. En dat lijkt te werken! Maar het mag toch niet kunnen dat ze een foutieve hdmi kabel meesturen? Mijn tv maakte daardoor ook allemaal knetterende geluiden.

Reputatie 7
Badge +28

Gelukkig is het probleem nu opgelost. :thumbsup_tone3:

Normaliter stuurt KPN goed werkende HDMI-kabels, maar er kan altijd iets stuk gaan. Mocht je nu in de problemen komen omdat je dan ergens anders een HDMI-kabel mist, dan kan KPN jou een nieuwe HDMI-kabel opsturen. Laat dat dan hier even weten in dit topic en vul  dan het volledige Forum profiel  met naam, postcode + huisnummer en klantnummer. Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje als je een nieuwe HDMI-kabel wilt.
 

Reputatie 7
Badge +17

@Julia.26 Welkom op ons Forum! Noordzee bedankt voor het meedenken en het bieden van een oplossing. 
Wat gek dat de bijgeleverde HDMI kabel stuk is. Ik kan je inderdaad een nieuwe toesturen als je hier baat bij hebt. Dan heb ik inderdaad je gegevens nodig. Zou je deze eventueel kunnen toevoegen aan je profiel? Fijn dat je de oplossing gevonden hebt voor je probleem en dat het niet aan de tv ligt!:smiley:

Reageer