Beantwoord

digitale/analoge tv

• 31 december 2012
  • 5 reacties
  • 26299 keer bekeken

hallo,

Bij het alles in een pakket zitten standaard 2 digitale tv aansluitingen. Wat als ik nu één digitale aansluiting wil en één standaardkabel aansluiting? Kan dit? Zo niet, betekent dit dat ik ook een andere kabel moet gaan trekken of kan deze aansluiting gerealiseerd worden met een standaardkabel?

Ik hoef namelijk op mijn tweede tv geen digitale televisie. 

icon

Beste antwoord door bommy84 31 december 2012, 15:37

KPN levert geen  TV via de (coax) kabel. Dit gaat dus via de huidige kabelaars.

Je hebt 3 opties:

1. Wel Interactieve TV op de beide TV's gebruiken.

2. Op 1 TV Interactieve TV, op 1 het signaal van je kabelaar.

3. Op 1 TV Interactieve TV, op 1 Digitenne.

Optie 2, zoals jij lijkt voor te stellen, betekend dus wel dat je twee abonnementen hebt lopen. Beetje zonde lijkt mij.

Optie 1 is zonder extra kosten.

Optie 3, dan betaal je een paar euro voor de huur van de Digitenne ontvanger.

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 5
Badge +7
KPN levert geen  TV via de (coax) kabel. Dit gaat dus via de huidige kabelaars.

Je hebt 3 opties:

1. Wel Interactieve TV op de beide TV's gebruiken.

2. Op 1 TV Interactieve TV, op 1 het signaal van je kabelaar.

3. Op 1 TV Interactieve TV, op 1 Digitenne.

Optie 2, zoals jij lijkt voor te stellen, betekend dus wel dat je twee abonnementen hebt lopen. Beetje zonde lijkt mij.

Optie 1 is zonder extra kosten.

Optie 3, dan betaal je een paar euro voor de huur van de Digitenne ontvanger.

bedankt voor de reactie.

Ik vraag dit omdat mijn tweede tv (slaapkamer) behoorlijk vervelend te bereiken is met een kabel. Daarom had het mijn voorkeur mijn huidige kabel te gebruiken. Volgende vraag dan. Moet je zelf het kabelwerk aanschaffen. 

Afstand tot de tv in de woonkamer is maar een paar meter, die tot de slaapkamer wel een stuk meer. 

Zal eens uitzoeken wat digitene extra kost. Zag dat een tv minder digitaal ook een paar euro oplevert.

Sinsds 2 jaar heb ik digitale TV, en al 2 jaar ellende. Wat mij buitengewoon verbaast is het volgende: elke keer wanneer ik naar de helpdesk bel krijg ik te horen dat het gebruik van draadloze digitale TV (via die kastjes in het stopcontact) niet goed werkt. elke keer wordt geadviseerd kabels aan te leggen. Nu heb ik juist voor draadloos digitale TV gekozen omdat ik die kabels niet wil hebben. Nu heb ik gisteravond  de hele website van KPN afgestruind opzoek naar opmerkingen t.a.v. het draadloze gebruik van KPN, maar er wordt niets over vermeld.

Kortom de volgende vragen:

Waarom biedt KPN dit product aan, wanneer bekend is dat het niet goed werkt

Waarom geeft KPN niet aan wat de beperkingen zijn.

Ik heb 2 televisies aangesloten die beiden op maximaal een meter of 5 van de experiabox staan.

Kortom: de brief om abonnement op te zeggen ligt klaar, want ik ben klaar met KPN

Reputatie 5
Badge +6
Dat is erg vervelend als het niet goed werkt. Komt een enkele keer voor dat de "draadloze" Devolo adapters storing vertonen. Heeft u al eens geprobeerd om de software te upgraden? Er is sinds december 2012 nieuwe software beschikbaar voor de Devolo adapters. Misschien lost dit uw pr0bleem op?

Hier eerst een link naar de pagina waar beschreven staat hoe u storingen in de draadloze verbindingsset kunt opsporen:

http://kpn-customer.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/13529/related/1/session/L2F2LzEvdGltZS8xMzgzNTQ5MzAwL3NpZC9XcDJ1YXVFbA==/?navMethod=crosslink&session=L2F2LzEvdGltZS8xMzgzNTQ5MzAwL3NpZC9XcDJ1YXVFbA%3D%3D

en hier een link naar de pagina waar de procedure beschreven staat om de software te updaten:

http://kpn-customer.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/16214/session/L2F2LzIvdGltZS8xMzgzNTQ5MzA4L3NpZC9XcDJ1YXVFbA%3D%3D

Reputatie 7
Hoe vervelend ook de ervaring van Diederick zijn, dit is niet representatief. Zo heb ik zelf al een hele tijd een drievoudige DVS en dat werkt prima, voor twee TV's dus (één boven) en op beide TV's kan ik zonder problemen HD-zenders ontvangen. Je moet ze wel precies volgens de handleiding aansluiten en geen stopcontacten in de buurt voor andere apparaten gebruiken. Een DVS-adapter is voorzien van een ingebouwd stopcontact, daarop kun je wel een verdeeldoos aansluiten waarop je zonder problemen weer een aantal apparaten kunt aansluiten.

Reageer