Beantwoord

Digitenne

  • 5 July 2020
  • 34 reacties
  • 451 keer bekeken

Reputatie 2

Waarom na anderhalf  jaar nieuwe digitene kastjes nog steeds niet goed veel vertraging  slechte ontvangst en continu moeten resetten 

icon

Beste antwoord door Noordzee 9 July 2020, 17:43

Bekijk origineel

34 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Welkom terug @Misty1964 ,

 

Als je nog steeds problemen hebt met één van jouw ontvangers, dan kun je mogelijk jouw ontvanger omruilen voor een beter werkend exemplaar.

(@ moderator: Zie de diverse eerdere topics.) 

 

Reputatie 2

Is allemaal leuk heb er al 3 gehad blijf niet bezig

 

Reputatie 7
Badge +28

Dan mag je hier aangeven wat je ons wilt vragen. 

Reputatie 7
Badge +28

@Misty1964

Er volgt later dit jaar nog een software-update. Wellicht wordt het daarna beter. Heb je nog een aanvullende  vraag? 

 

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Misty1964 Wat balen dat je geen plezier hebt van de nieuwe Digitenne kastjes. Volgens mij is er al van alles geprobeerd om het probleem opgelost te krijgen, maar mocht -tot nu toe- niets baten. In het najaar volgt er inderdaad een update. Wanneer precies, weten we nog niet. Het lijkt mij niet dat je tot die tijd met slechte diensten wenst te zitten. 

Kun je specifieker uitleggen welke problemen je ervaart, wat je zien en ook wat je hebt geprobeerd om het op te lossen. 
- Heb je bijvoorbeeld een buitenantenne? 

Reputatie 7
Badge +28

@Misty1964 

Kunnen wij jou nog ergens mee helpen? 

 

Reputatie 7
Badge +28

@Misty1964 

Heb je de antenne al uitgericht aan de hand van de signaalmeter uit het menu? 

 

Verder is het belangrijk dat je de ontvangen en antenne niet direct bij een storingsbron hebt staan. Denk dan aan bv een modem, een DAB+radio of een LED-lamp. 

Reputatie 7
Badge +17

@Misty1964 We hebben helaas niets meer van je gehoord, dus ik neem aan dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag. :blush:

Reputatie 2

Ik heb in al die tijd dat we de kastjes hebben echt alles geprobeerd

2x een nieuw kastje gehad 2x nieuwe buiten antene zelfs een hele nieuwe kabel voor de antene.

Hij staat boven op het dak dus hoger kan niet.

Antene uitgelezen 100 % laten zoeken alles gevonden 

Maar als je dan een uurtje of 3 tv kijk valt alles naar beneden antene geeft dan aan 100%   50%   36% dan weer 100%  en zo blijft het maar door gaan ben er nu echt klaar mee

Reputatie 7
Badge +28

De wisselende ontvangstpercentages zij een gevolg van een externe storingsbron. Denk aan aan bv een modem, een DAB+radio of een LED-lamp. Als je die niet kunt verwijderen, dan houdt het verder op. Daar is geen oplossing voor. 

Reputatie 2

Er staat helemaal niks naast

Reputatie 7
Badge +17

@Misty1964 Wat balen dat Digitenne niet werkt bij jou thuis. Ik zie dat je hier al meerdere keren contact over hebt gehad met ons.
Zoals je zelf al aangeeft heb je meerdere keren nieuwe apparatuur ontvangen, nieuwe kastjes, kabel(s) en antennes. Wat betreft de buitenantenne.. ‘hoe hoger, hoe beter’, dus daar kan het ook niet aan liggen. 
Je hebt 2 Rebox kastjes en ik vraag me alleen nog af of dit probleem zich voordoet op beide kastjes? 
Zoals Noordzee al aangeeft kunnen signalen vanuit de omgeving dit probleem veroorzaken. Heb je dit al eens uitgesloten/gecontroleerd.

Afijn, we kunnen helaas niet meer doen dan dit ben ik bang. :disappointed_relieved:

Reputatie 2

Ik heb geen één of kastjes maar zxv7200 kastjes en boven gaat het goed maar beneden niet 

Reputatie 2

Heb door Noordzee ook het kastje van boven naar beneden gehaald maar maakt niks uit

Reputatie 7
Badge +28

De enigste oplossing die ik nu nog kan bedenken is een Rebox-ontvanger. Nog even geduld. Er wordt gekeken of dit mogelijk is. 

Reputatie 7
Badge +17

@Misty1964 Ik ga kijken wat de mogelijkheden zijn voor een andere ontvanger, zoals Noordzee al aangeeft. Je hoort van me:blush:

Reputatie 2

Oke wacht ik nog heel even anders stap ik volgende week over

. . .boven gaat het goed maar beneden niet 

Dan is het simpel, er is beneden te weinig signaal (logisch), oplossing, betere plek voor de antenne zoeken, kabel naar boven toe leggen.

Wel goede kabel gebruiken, niet die dunne 4mm maar 7mm, merk koka oid.

. . .anders stap ik volgende week over

Als je een alternatief hebt dan is dat voor de hand liggend, nmi is digitenne iets voor plaatsen waar geen snelle internet aansluiting of TV-kabel is. Of bij mobiel cq tijdelijk gebruik, kamperen, binnenvaart ed.

 

Reputatie 2

Woon in een vrij huis moet ik er een etage op laten bouwen of zo????? Staat al op het dak

 

Ik heb geen één of kastjes maar zxv7200 kastjes en boven gaat het goed maar beneden niet 

Dan heb ik dit niet goed begrepen blijkbaar, kun je dat toelichten ?

Reputatie 2

Ik heb 2 zxv7200 kastjes  geen rebox

Reputatie 7
Badge +28

@KeesYagi 

Er wordt geprobeerd om een Rebox-ontvanger te regelen. Dat loopt nu. 

Dat is mooi, ik ben benieuwd.

Nog 1 laatste poging :

. .  boven gaat het goed maar beneden niet 

Wat betekend dit dan ?

Reputatie 2

Hoe lang gaat dat duren zo'n rebox kastje 

Word hier helemaal gek van kan geeneens normaal muziek luisteren fijn weekend weer

Reputatie 6
Badge +7

@Misty1964 probeer eens om de HDMI instellingen terug te zetten van Auto naar 480p. Je kijkt dan wel de oude SD kwaliteit ipv HD maar misschien wel stabiel…. Aan jou de keuze (als tussentijdse oplossing)

 

https://www.kpn.com/service/televisie/installeren/digitenne/digitenne-handleidingen.htm#!/device/digitenne/tv-ontvanger-zxv7200/topic/instellingen/beeldscherm-instellingen-aanpassen/3

Reageer