Beantwoord

Digitene foutcode 016

  • 25 July 2020
  • 37 reacties
  • 245 keer bekeken

Badge

Ls Na enkele maanden niet gebruikt #Corona opeens alleen NL 1 2 3 & NH verder foutcode E 016 kunt u dit zsm in orde maken wij hebben een hier al een week slechts 10% toegang tot ons betaalde abonnement Drs Houtzaager MA

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 31 July 2020, 10:54

Bekijk origineel

37 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Nooitmeersms ,

Zet jouw ontvanger aan op NPO 1 en laat de ontvanger aanstaan. (De TV kan eventueel uit.)

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.
Badge

Allemaal al gedaan

Reputatie 7
Badge +28

Mooi zo, een moderator zal in de loop van de avond een activatiesignaal versturen.

Badge

De moderator is net vakantie of zo....... 12 uur later geen actie, activatiecode.…

Omdat de tv op NL 1 moet staan tot... Sint Juttemis?.... zijn we er alleen maar op achteruitgegaan.....

Nu hebben nog maar 2% van waar we voor betalen

#monopolie = te duur & geen service

Reputatie 7
Badge +28

@Nooitmeersms 

Helaas is een moderator er gisteren niet meer aan toe gekomen. 

Laat de ontvanger aanstaan, het wordt ongetwijfeld in de loop van vanochtend opgepakt. 
 

Graag nog even geduld. 

Reputatie 7
Badge +21

Hi @Nooitmeersms, daar ben ik! Ik zag je berichtje voorbij komen gelukkig. Ik heb je gegevens erbij gepakt maar zie geen CAS-ID nummer. Zou je deze nog willen toevoegen bij persoonlijke opmerkingen?

Badge

Tegen beter weten in maar weer  eens gekeken of Digitenne levert waar ik ruim 200e per jaar betaal.... Nu staat er 'geen Digitenne signaal' op kanaal 4-32. Dus kastje maar weer uit&aan.... weer niks weer zenders ingeladen en weer terug bij af.... foutcode e-016

Reputatie 7
Badge +28

@Nooitmeersms

Zou je het Forum profiel  willen met het CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

 

Zonder dit nummer kunnen we niets.

Reputatie 7
Badge +21

@Nooitmeersms yes bedankt voor het CAS-ID nummer. Ik heb dit nummer opnieuw toegevoegd aan jouw klantnummer en abonnement. Hij zou het weer moeten doen, na eventueel een herstart. Wil je dit even uitproberen?

Badge

Het werkt nog steeds niet en zender 4-8 zijn weg

Badge

Ook weg : 13 17 19-21 23-25 & 32 :tired_face:

Reputatie 7
Badge +21

 Heb je het volgende ook uitgevoerd (bericht van @Noordzee): 

Geef de activatie een zetje  

  • Handmatig zenders zoeken: 
    • Ga naar [menu] en kies [ZENDER ZOEKEN]
    • Kies [HANDMATIG ZOEKEN], als je dit niet ziet staan druk je op de [BLAUWE KNOP]
    • Ga naar [RF KANAAL] (een van de pijlen eromheen < OF >)
    • Vul het kanaalnummer voor jouw regio (zie staan hieronder)
    • Ga dan naar [START ZOEKEN] en druk op [ok] van de afstandsbediening
    • Zet jouw ontvanger op CNN (niet meer zappen) en laat de ontvanger aanstaan. Jouw TV kun je eventueel uitzetten.

RF kanaal voor jouw regio:
25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel

Reputatie 7
Badge +28

 Heb je het volgende ook uitgevoerd (bericht van @Noordzee): 

Geef de activatie een zetje  

  • Handmatig zenders zoeken: 
    • Ga naar [menu] en kies [ZENDER ZOEKEN]
    • Kies [HANDMATIG ZOEKEN], als je dit niet ziet staan druk je op de [BLAUWE KNOP]
    • Ga naar [RF KANAAL] (een van de pijlen eromheen < OF >)
    • Vul het kanaalnummer voor jouw regio (zie staan hieronder)
    • Ga dan naar [START ZOEKEN] en druk op [ok] van de afstandsbediening
    • Zet jouw ontvanger op CNN (niet meer zappen) en laat de ontvanger aanstaan. Jouw TV kun je eventueel uitzetten.

RF kanaal voor jouw regio:
25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel

 

@Nooitmeersms

Heb je na het handmatig zoeken op het RF-kanaal uit het schema hierboven nu wel beeld op CNN?

Als dat zo is, dan weer uitgebreid zenders zoeken. Dan heb je daarna vast weer beeld op alle zenders. 

 

 

Badge

7zenders van de 33 gevonden

geen CNN

kortom weer geen resultaat

 

Reputatie 7
Badge +28

Het probleem bij jou ligt anders, jij hebt gewoon te weinig ontvangstsignaal. 
 

Wat voor type antenne gebruik je ?

Staat jouw antenne binnen of buiten? 
 

Kun je evt. Jouw antenne buiten zetten? 
 

Geef even aan als je een ouder type antenne gebruikt dan de antenne op de  foto, dat is de Funke V5. 
 

 

Badge

Ik heb 100% signaal ontvangst vertelt Digitenne me (bij eindeloos opnieuw zenders inladen.…)

 In januari werkte het allemaal nog dus KPN heeft kennelijk iets veranderd wat al deze problemen, wanprestatie & ergernis veroorzaakt... 

NB Het '' nieuwe '' kastje geeft aanzienlijk vaker storing dan het oude kastje 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +28

@Nooitmeersms 

Wil je nog even antwoord geven op mijn vragen over jouw antenne?

Want als jij na uitgebreid zenders zoeken maar 7 zenders in jouw zenderlijst krijgt, dan gaat er iets niet goed.

Badge

Ik heb de standaard Digitenne ontvanger & die werkte tot heden prima, staat in het raam op circa 2m50. 

Nb Ik peins er uiteraard niet over om te investeren in extra steun apparatuur gezien de wanprestatie van Digitenne & het gebrek aan klantenservice.

Met veel waardering voor uw bijstand: als EU consument heb ik rechten die hier niet met voeten worden getreden... maar worden vertrapt. 

Digitenne heeft een contract met mij en moet leveren = de problemen oplossen en zelf uw service verlenen

Reputatie 7
Badge +28

Niemand schrijft hier dat jij moet investeren. Als je een oudere antenne hebt dan de Funke V5, dan stuurt KPN jou gratis de nieuwe antenne op. 
 

De nieuwe antenne werkt beter dan oudere types. Maar dan moeten we eerst weten of jij nog een oud type antenne gebruikt. 
 

Wil je antwoord geven op de vraag of jij het type antenne hebt van de foto of een oudere antenne? 

Badge

Op de antenne staat funke v4

Nb Bij wisselen van toestel blijkt de hdmi kabel ook niet werken alleen geluid geen beeld…

Licht aan Digitenne playstation werkt prima

Reputatie 7
Badge +28

Op de antenne staat funke v4

Nb Bij wisselen van toestel blijkt de hdmi kabel ook niet werken alleen geluid geen beeld…

Licht aan Digitenne playstation werkt prima

Ok, we hebben duidelijkheid. 


@Susan_  ; Ik stel voor een nieuwe antenne en wellicht een nieuwe HDMI (?). 

Badge

@KPN graag zsm in orde maken, u heeft mijn gegevens Drs A Houtzaager MA

Reputatie 7
Badge +21

@Nooitmeersms een nieuwe antenne inclusief montageset en HDMI kabel is inmiddels aangevraagd en komt zo snel mogelijk jouw kant op! :wink:

Badge

Krijg net ook per SMS 🤣 #whatsinaname de bevestiging dat de antenne zsm wordt bezorgd #TOP veel dank! 

Badge

Ook met de nieuwe ontvanger krijgen we niet alle zenders 28 met automatisch zenders zoeken, maar 7 (maar eigenlijk meer incl CNN) met handmatig zenders zoeken op regio NHZ. 

Met auto zoeken missen afwisselen 4-8 & 

En het bekende '' u heeft geen abonnement de foutcode E-016''

Ik neem aan dat de CAS code weer moet worden verstuurd #KPNModerator? 

Reageer