Beantwoord

digitenne

• 14 oktober 2013
  • 15 reacties
  • 5354 keer bekeken

wij hadden altijd redelijk goed beeld met digitenne, maar sinds enkele weken is het een drama met de ontvangst

als ik opnieuw zenders zoek, geeft de antenne 99 % ontvangssterkte aan

met zoeken vind hij 108 televisiezenders, maar van sommige is de ontvangst heel slecht. dit zijn niet altijd dezelfde zenders, na het zoeken is het een ander deel

wij hebben een topfield tf5300k met een buitenantenne

deze blijft na het zenders zoeken ook wel eens "vast" staan, dan moet ik hem uitzetten en weer aanzetten.

icon

Beste antwoord door hendrik12345 20 oktober 2013, 17:00

hoi

het lijkt weer goed, heb een paar keer opnieuw zenders gezocht, en nu lijken weer alle zenders goed te zijn. maar dit kan zo weer veranderen

is er soms iets veranderd met een zender ofzo?

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 4
Badge +6
Beste Hendrik12345, 

Erg vervelend dat het beeldkwaliteit van je Digitenne zo achteruit is gegaan. Wat vooral opmerkelijk is, is dat de ontvangststerkte wel 99% is. Ik wil graag voor je kijken wat er aan de hand kan zijn. 

Kun je me in een privébericht je postcode, huisnummer, contractnaam en het smartcardnummer sturen? Dan pak ik het op. 

Met vriendelijke groet, 

Jessica

Reputatie 4
Badge +6
Hallo Hendrik12345, 

Ik heb je postcode gecontroleerd op verstoringen e.d. maar hier is niks naar voren gekomen. Zijn er nog steeds problemen met de beeldkwaliteit? Zou je de kabel tussen de Digitenne ontvanger en de tv eens eruit willen halen en deze er opnieuw in willen doen? Wanneer deze ergens net geen goed contact maakt kan dit invloed hebben op de beeldkwaliteit. Zou je me kunnen laten weten wat hier uit komt? Indien nodig wil ik je smartcard resetten. 

Met vriendelijke groet, 

Jessica

hoi jessica

de meeste zenders lijken het weer normaal te doen, alleen ned 1 doet het niet goed

ook is de regionale zender niet goed, dit is tv twente ipv flevoland

Reputatie 7
Badge +16
Volle maan bij heldere hemel, wil nog wel eens voor atmospherische storingen zorgen. Meetal gaat dit vanzelf weer over en kan je alle zenders weer prima ontvangen.

Lees dit maar eens: http://www.broadcastpartners.nl/website/Achtergronden-11.html

Reputatie 4
Badge +6
Hallo Hendrik12345, 

Hoe is het inmiddels met je Digitenne? Zijn de zenders weer van goede kwaliteit? Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik ze graag. 

Met vriendelijke groet, 

Jessica

hoi

het lijkt weer goed, heb een paar keer opnieuw zenders gezocht, en nu lijken weer alle zenders goed te zijn. maar dit kan zo weer veranderen

is er soms iets veranderd met een zender ofzo?

Reputatie 4
Badge +6
Hallo Hendrik12345,

Er is niks veranderd aan de zenders, ik kan verder geen andere verklaring geven voor hetgeen zich heeft afgespeeld.

Met vriendelijke groet,

Jessica

Ook ik heb al jaren hetzelfde probleem. Tijden lang een goed beeld en daarna, storingen van hier tot gunder van brokkelig beeld tot stilstaand beeld en andere ellende. Vanalles geprobeerd, via de helpdesk zelfs een nieuwe ontvanger gekregen, jawel weer een topfield. Ook Met de nieuwe ontvanger begon dezelfde ellende na verloop van tijd. Van alles vervangen, van scartkabel tot net kabel, voedingsfilters ertussen noem maar op. Storing bleef leek heel veel op een storing van schakelende apparatuur. Uiteindelijk na een onderzoek van maanden door o.a. Dienst telecom met spectrumanalyzer en speciale ontvangers tot de conclusie gekomen dat de storing in de ontvanger zit!!! Het klinkt raar maar is waar. Kijk maar naar de storing je zult dan bij tijd en wijle zien dat het beeld niet vloeiend is maar langzaam op- of afgebouwd wordt en dit is een kwestie van de ontvanger en is geen atmosferische of andere storing. Kennelijk is de videokaart in de ontvanger niet van voldoende kwaliteit of ververst het geheugen niet voldoende. Ik ga dit eerst eens bij kpn aankaarten en kijken wat eruit komt. Het ligt dus zeker niet aan ke ontangst antenne of wat dan ook. Het klopt inderdaad als je de ontvanger weer zenders laat zoeken dat hij daarna een tijd weer goed funktioneert, maar dat is niet de bedoeling. Het ding moet gewoon goed blijven funtioneren.
Ik vind de kwaliteit van het beeld zowieso niet scherp, wij hebben helemaal geen grote tv, maar toch is het beeld niet scherp.

ik moet ook wel vaker zenders zoeken, want dan zijn er weer een paar weg

Dan ben ik echt bang dat jouw ontvanger kuren vertoond en is het proberen met een andere ontvanger de moeite waard. De ontvanger moet gewoon zijn instellingen vasthouden. Ik neem aan dat het een topfield is, waarschijnlijk zelfs een 6500 cdk.
Suk6
het is een  topfield tf5300k, deze heeft een ingebouwde hd

Oeps, met dat ding heb ik geen ervaringen gehad wel met de 6500. Maar met digitenne en een lcd of plasma moet je gwoon een mooi en duidelijk beeld hebben. Tenzij je een inferieur soort scartkabel gebruikt, zo eentje die niet is afgeschermd, of erg lang is.
Gr. En ik wacht de reactie van kpn af
Reputatie 4
Badge +6
Hallo Hendrik12345, 

Zou je in een privébericht je postcode, huisnummer, contractnaam en mobiel telefoonnummer kunnen sturen? Dan kijk ik wat ik voor je kan doen. 

Met vriendelijke groet, 

Jessica

Nou de kogel is door de kerk. Ik heb een nieuwe ontvanger een als ik het goed heb en anders excuses rebox re2100rt. Die re2100 rt is in ieder geval goed, want dat staat erop. Ik maakte nog wel een stunt mee want wat is nooit doe maar nu wel is volgens de gebruiksaanwijzing werken. En raad eens . . Na aansluiten van alles en nog wat, deed het ding het dus mooi niet. Geen stroom? Ja toch wel, geen antenne erin uiteraard wel, de scartkabel dan niet goed, neen ook niet. Dan maar de helpdesk gebeld . . . Mijnheer zit er soms een schakelaar achterop de ontvanger?? Sh . . . Niet naar gekeken maar geen enkele had het tot nu toe. Vingertje erachter en jawel naast het netsnoer een schakelaartje stiekem verstopt en zwart. Omgezet en hij werkte. Het resultaat . . . Vergeleken met de topfield is het beeld een heel stuk helderder en niet onbelangrijk veel mooier je ziet geen pixels meer het is strakker als anders. Rijst de vraag waarom niet direct deze ontvanger . . . . Ik ben wel benieuwd hoe lang hij het uithoudt lang heel lang hoop ik. Ik kan niet anders zeggen dan dat de oplossing van deze storing heel goed is opgepakt. Maar dat was het de vorige keer ook, alleen toen was het andere omtvanger.
Beste,

Ik heb ook een Digitenne decoder, type Tf5300k, die volgens mij dezelfde kuren vertoont... met name als ik iets heb opgenomen en tegelijkertijd een andere zender heb gekeken, wordt de ontvangst (incl. groene ontvangstbalkje) slecht.

Enige remedie is apparaat terug te zetten naar FABRIEKSINSTELLINGEN en dan de zenderinstallatie opnieuw te doen. Als je dit doet, dan zie je ook dat de ontvangst eigenlijk perfect is (met 99%).

Wat me opvalt is dat bij slechts één van de twee antennes een lampje brandt en dat als ik de antennes andersom aansluit, het lampje van de andere antenne aangaat. De antennes lijken dus niet het probleem, maar ergens in de decoder.

Wie kan me helpen?

De oplossing eerder in deze post was een compleet nieuwe decoder, toch?

Gr,

Stan/Anet

Reageer